recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger Apple-brugere der er skiftet til Android
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger Apple-brugere der er skiftet til Android

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 16:22
Nej, for Google kan da frit vælge udelukkende at tilbyde GMail til Android-brugere. Det har de så bare ikke valgt, da Google er interesserede i Google-brugere uanset hvilken platform, de benytter.

Android er bare én af mulighederne, og var primært deres sikring for at få smartphones ud i alle prisklasser, så Google-tjenester kunne komme ud til alle.

Androids formål er at få flest muligt til at benytte Google-tjenester.

iMessages formål er at få solgt flest iPhones (der også kan køre Google-tjenester).

Hvis Mercedes nu laver noget smart til deres biler, som er med til at fremme salget af Mercedes, så skal de vel ikke tvinges til at udvikle samme ting til andre bilmærker?

Redigeret af lunddal - 01-December-2017 kl. 16:26
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nej, for Google kan da frit vælge udelukkende at tilbyde GMail til Android-brugere. Det har de så bare ikke valgt, da Google er interesserede i Google-brugere uanset hvilken platform, de benytter.

Android er bare én af mulighederne, og var primært deres sikring for at få smartphones ud i alle prisklasser, så Google-tjenester kunne komme ud til alle.

Androids formål er at få flest muligt til at benytte Google-tjenester.

iMessages formål er at få solgt flest iPhones (der også kan køre Google-tjenester).

Hvis Mercedes nu laver noget smart til deres biler, som er med til at fremme salget af Mercedes, så skal de vel ikke tvinges til at udvikle samme ting til andre bilmærker?

Det er stadig ikke helt min pointe...

Ja, google vælger selv de i dag understøtter IOS. Og de tjener penge på det, som jeg nævner. Fint.

Men hvad-nu-hvis de senere vælger at sige "google søgninger kan kun foretages på Android enheder. Fra IOS enheder, Mac's, mv. spærrer vi for google søgninger (og andre google produkter).

Mit postulat er, at de vil få Margrethe Vestager og mange andre på nakken med det samme...

(postulat, ja, for det er fremtidsgæt, og ikke aktuelt). Og hvis det kunne være rigtigt. Hvor går grænsen for sådanne monopol-retssager, når Apples økosystem ikke giver det.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Det er stadig ikke helt min pointe...

Ja, google vælger selv de i dag understøtter IOS. Og de tjener penge på det, som jeg nævner. Fint.

Men hvad-nu-hvis de senere vælger at sige "google søgninger kan kun foretages på Android enheder. Fra IOS enheder, Mac's, mv. spærrer vi for google søgninger (og andre google produkter).

Mit postulat er, at de vil få Margrethe Vestager og mange andre på nakken med det samme...

(postulat, ja, for det er fremtidsgæt, og ikke aktuelt). Og hvis det kunne være rigtigt. Hvor går grænsen for sådanne monopol-retssager, når Apples økosystem ikke giver det.


Måske ville Google få problemer vedr. Google søgning, da de er tæt på at have monopol der. Men ikke værre end at alternativer så ville blomstre op. De kan jo ikke spærre andre for at gennemtrawle internettet (hvilket andre allerede gør).

Plus at Google ville skyde sig selv i foden.

Husk, at Apple ikke har noget nær monopol på noget som helst.

Redigeret af lunddal - 01-December-2017 kl. 17:02
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Alinity, 
jvf "..Dvs. alle kan kommunikere på gruppechat via iMessage og alle kan ringe til hinanden via FaceTime. Det er meget brugt på ferier osv."

- Hvad gør I når I "snakker" med andre?

Selv om I er en Apple familie, kan det ikke undgåes i kommunikerer med venner, kolleger, andre, der kører Android. 

Det er korrekt, men når jeg kommunikerer med venner, så bruger jeg også sjældent FaceTime iMessage. Alle gruppebeskeder mellem venner er enten via Facebook Messenger eller Discord. Men den nære familie, der ikke bruger Facebook og andre apps, men bare kun skal have dem, der er på iPhone, dem bruger jeg selvfølgelig iMessage med.

Jeg har en flok tidligere kolleger jeg mødes med cirka en gang om året. I starten var 2 af 9 android brugere. Sidst vi var sammen noterede jeg mig, til min store overraskelse, at der nu var 8 androids og 1 iPhone. Det gjorde faktisk lidt et indtryk, for de 4 var kvinder af den slags hvor man ellers forventede, at de vil aldrig skifte væk fra iPhone. 
Jeg har også lige været til et nyt forældrerådsmøde. 4 ialt, de 3 andre kvinder. Her sad vi alle 4 med androids, igen til min overraskelse. Jeg synes jeg inden for det seneste år har set og oplevet flere af disse "skifte til android" som man ikke lige forventede folk ville gøre. 

...Så at skrive/video-chatte med andre må være en "udfordring" du/I allerede står med i dag?

Jamen når jeg snakker med andre, så skriver jeg enten over Facebook eller via Snapchat, men 98% af alt kommunikation med venner er via Facebook Messenger faktisk. Dog er hele min familie (far, mor, bror, søster) på iPhone, min kæreste er på iPhone og svigerfar og -mor, samt svoger og svigerinde er på iPhone, dvs. ALLE mine kære nærmeste er på iPhone, og dem kommunikerer vi rigtig meget sammen med via iMessage og FaceTime. Derudover er fælles kalenderdeling indbygget i iOS en MEGET brugt egenskab i min egen familie, hvor vi kan opdatere alle de ting, som familien skal. Det er meget brugbart i dagligdagen, og dejligt at man kan dele en kalender. Der findes selvfølgelig alternativer, men det er jo nemt, at det er indbygget i telefonen.

Måske video-chatter man mest med sin egen familie. Jeg bruger selv mest Messenger/Facebook-groups til diverse kommunikation. Og videochat i familien gør vi med Hangouts - ikke messenger, mest fordi at man skal være 18. Børnene har hangouts.  Det virker fint. Og da Google ikke spærrer økosystemet for andre, kan det jo gøres i hele familien hos jer. Mod den lille pris at lære en ny app at kende. 
(...+ med hangouts plugin i Chrome Browser chatter jeg endvidere fint med børnene i skoletiden (de har chromebooks) fra min arbejdscomputer. Nemt og effektivt når de f.eks. lige skal spørge om de må gå med dem-og-dem hjem og lege). 

Men du har ret i, at Android er ved at vinde mere ind på markedet, og de er som sagt også ved at vinde mig, efter 10 års tro tjeneste med en iPhone. Jeg bliver sgu noget harm, når man kan få en Android telefon (OP5T) der NÆSTEN er lige så god som en iPhone X, men koster 5.000 kr. mindre. Det er virkelig rystende (latterligt). Derudover, så har jeg leget lidt med en iPhone X, og bevares, den er virkelig flot og kører rigtig fedt, men efter 15 min. så er den jo egentlig bare det samme som min iPhone 6S. Samme kedelige iOS, som de sidste 10 år.

Derfor er iPhone ved at kede mig en del, og jeg vil gerne prøve noget nyt. Og når man så samtidig kan spare 5.000 kr. så er det jo virkelig en chance for at kaste sig ud i det. 4.000 kr. er jo ingenting, så hvis jeg virkelig ikke kan vænne mig til det, så kan jeg jo altid bruge den som backup, og så købe en iPhone igen. Der er heldigvis en mulighed for at gå tilbage.

Det der bare er lidt skræmmende, det er om skiftet til Android bliver smertefrit, eller om der kommer mange problemer. Ting som fx folk der prøver at skrive til mig via iMessage, kan jo pludselig ikke få fat på mig, indtil deres iPhone indser den ikke kan sende, og de får sendt beskederne som alm. SMS. Det er småting, det ved jeg, men jeg er bare bange for, at der vil komme mange uforudsete irriterende udfordringer.

Derudover er jeg nødt til at erkende, at jeg er med på JENCs vogn, når man snakker Apple og monopol. Det er et eller andet sted forkert, at man som Apple kan tvinge folk til at have en iPhone, for at bruge disse ting. Lad os nu tage Apple Pay fx - det er i mine øjne lidt forkert, at det kun kan bruges af iPhones. Jeg så at Forbrugerrådet var inde over det, og det er et eller andet sted OK synes jeg. Det burde gøres tilgængeligt for alle. Men den diskussion melder jeg mig lige uden om, for der bliver man ALDRIG enig.



Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 19:32
Hvis du nulstiller din iPhone, så kan de ikke sende imessage til dig/adressen længere, det er virkelig ikke et problem. 👍
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 21:05
Der er alternativer til Apple Pay på Android. Google har Android Pay og Samsung har Samsung Pay, men de har pt. ikke valgt at gå ind i Danmark.

Men nu er Apple Pay dog bare en måde at få betalingskort ind på telefonen, så den kan fungere som kontaktløs kort, og der de fleste banker egne apps til det på Android.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Derudover er fælles kalenderdeling indbygget i iOS en MEGET brugt egenskab i min egen familie, hvor vi kan opdatere alle de ting, som familien skal. Det er meget brugbart i dagligdagen, og dejligt at man kan dele en kalender. Der findes selvfølgelig alternativer, men det er jo nemt, at det er indbygget i telefonen.

Her skal du være opmærksom på at deling af en iCloud kalender virkelig er noget pis, hvis den skal deles uden for Apples økosystem til fx Google.
Da jeg havde OnePlus en kort overgang så fik jeg min kone til at sende mig indbydelser til min gmail så de kom ind i min google kalender. jeg opgav simpelthen at dele en kalender mellem gmail og iCloud. 


Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Derfor er iPhone ved at kede mig en del, og jeg vil gerne prøve noget nyt.
Dette argument forstår jeg ikke, selv om jeg ser mange skrive det. iOS er ikke kedeligt. Det er velkendt og trygt. Og det er da ikke en dårlig ting. Hvad er det der gør iOS kedeligt?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 09:28
Jeg er på begge platforme, og foretrækker IOS ca 55-45 .Det kan godt være at IOS er et lukket system - men fint for mig,at Apple tar beslutninger så længe de går min vej . Jeg synes så også helt klart,at IphoneX er markedets fedeste tlf, måske prissat en tusse for højt . :
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
infrequent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2011
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér infrequent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Mht. at bruge alternativer som Telegram, kræver det at man får de øvrige deltagere med over og hvorfor skulle de dog det, når de har noget yderst velfungerende?? LOL

Fordi Telegram ikke er en proprietær løsning der er bundet til Apple, men en løsning der kan bruges på alle platforme, incl. din pc. - dvs.


Fordelen ved iMessage er at alle enten har det eller kan modtage SMS. Telegram er ligesom Allo, du kan ikke bruge det for dem du kender bruger det ikke. Hvis Google gjorde Allo i stand til at sende SMS til dem, som ikke har Allo ... så ville jeg pushe app'en langt mere end nu. Så kunne Allo blive Androids iMessage.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu