recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Helt gak gak IOS Autocorrect??!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Helt gak gak IOS Autocorrect??!?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Helt gak gak IOS Autocorrect??!?
    Sendt: 29-November-2017 kl. 08:39
Hejsa. Jeg har et voldsomt irriterende problem når jeg skriver på min Iphone. Den insisterer på at autocorrecte 2 meget sære ting, nemlig

"et = E.T" og
"da = D.A"

Jeg ved ikke hvorfor, da jeg aldrig har skrevet E.T eller D.A. Det nytter heller ikke noget at trykke på krydset på det forkerte ord... jo i situationen, men den lærer det ikke, problemet kommer igen næste gang, og næste gang, og.... osv osv

Jeg har også flere gange genstartet telefonen, jeg har nulstillet min ordbog flere gange.... lige lidt hjælper det.

Håber der er nogen her, der er klogere end i Telenor-butikken. Det er skønt at gå ned i butikken hvor man har købt den, opg møde 2 smarte sælgere der helt åbenlyst ikke har nogen anelse om hvad problemet er, men faker at de ved det De roder lidt rundt på telefonen, og siger så "Nååårh, jamen du har en IOS-opdatering der venter på dig, den løser problemet" hvortil jeg sagde at det jo tydeligt stod den rettede nogle problemer med fotos og video, og noget med skærmen der reagerede dårligt. Så får man svaret "Jaja, men den retter HELT sikkert også dit autocorrect problem".... og så går de videre til næste kunde. Kæft man bliver træt af sådan nogle typer

Redigeret af Martin Sjøstrand - 29-November-2017 kl. 08:40
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 08:46
Tror nu ikke mange sælgere kan ios 100%

har lige prøvet på min iphone og der kommer problemet ikke
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tror nu ikke mange sælgere kan ios 100%

Det tror jeg bestemt heller ikke, og det forventer jeg på ingen måde heller! Men jeg bliver træt af 2 idioter der lader som om de ved det, og stikker en, en plade, så de kan komme videre med næste kunde og provision, i stedet for reelt at prøve at hjælpe mig... eller simpelthen sige "Det aner vi godt nok ikke?"
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 09:44
Prøv at gå ind i: generelt - tastaturer - erstat tekst. Se om de to ord står der.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 09:55
Har du brug for ordbog? Ellers slå den fra, det sparer megen ærgelse
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Prøv at gå ind i: generelt - tastaturer - erstat tekst. Se om de to ord står der.


Det gør de ikke. Og selvom jeg prøver at netop lave erstatninger, så de bliver skrevet korrekt, så virke disse heller ikke. Det er vildt sært.... og frustrerende
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du brug for ordbog? Ellers slå den fra, det sparer megen ærgelse


Kommer an på hvordan man definerer "brug for" Jeg kan nu godt stave, men generelt gør det tingene nemmere og hurtigere, at den selv foreslår ord, synes jeg... når den gør det korrekt, vel at mærke

Redigeret af Martin Sjøstrand - 29-November-2017 kl. 10:23
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du brug for ordbog? Ellers slå den fra, det sparer megen ærgelse


Kommer an på hvordan man definerer "brug for" Jeg kan nu godt stave, men generelt gør det tingene nemmere og hurtigere, at den selv foreslår ord, synes jeg... når den gør det korrekt, vel at mærke

Gør det nu det? Når Ordbogen gang på gang skriver et andet ord end det tilsigtede. Hvis ikke man læser korrektur på sin besked, inden der trykkes send, er det ret frustrerende at modtage sådan en besked.

Jeg har fornyligt bedt en ven om at slå Ordbog fra på sin nye Huawei tlf, fordi han netop ikke er god til at læse korrektur. Og jeg blev frustreret af at læse hans forkerte ord i en besked der ikke altid gav god mening.

Redigeret af Kampus - 29-November-2017 kl. 10:28
Til top
tennisbold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tennisbold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 12:35
Nu ved jeg ikke, hvilken iOS-version du har, men det ser ud til, at 11.1.1 retter et problem med autocorrect https://www.theverge.com/2017/11/9/16629434/apple-ios-11-update-autocorrect-i-problem-fix-iphone

Redigeret af tennisbold - 29-November-2017 kl. 12:36
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 13:31
Det er en generel ting. - de fleste ordbøger "lærer" af hvad vi skriver. - Så på et eller andet tidspunkt er man kommet til at skrive E.T. og nu opfatter den selvfølgelig det som et "dominant" ord, som tager forrang for "et". 

Har ingen løsning på hvordan det fjernes, har ikke orket at sætte mig ind i den del selv :-) (ved ikke om det er lige så slemt som når OK bliver til øl.)
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 14:24
Som jeg læser det kan man ikke direkte fjerne enkelte ord på iOS.

Men man kan resette:

To reset your keyboard dictionary, head into your iPhone's settings and tap on General.

Scroll down till you see Reset and tap on Reset Keyboard Dictionary. You'll then be prompted to enter your passcode (if you have one set) and then have the option to fully reset the predictive words from showing up.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det er en generel ting. - de fleste ordbøger "lærer" af hvad vi skriver. - Så på et eller andet tidspunkt er man kommet til at skrive E.T. og nu opfatter den selvfølgelig det som et "dominant" ord, som tager forrang for "et". 

Har ingen løsning på hvordan det fjernes, har ikke orket at sætte mig ind i den del selv :-) (ved ikke om det er lige så slemt som når OK bliver til øl.)


Hvordan kan det blive et dominant ord, når/hvis man har skrevet "E.T" en gang eller to? Det bliver ligefrem en selvfølge. Jeg vil da mene man skriver "et" langt mere hyppigt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu