recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Helt gak gak IOS Autocorrect??!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Helt gak gak IOS Autocorrect??!?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Som jeg læser det kan man ikke direkte fjerne enkelte ord på iOS.

Men man kan resette:

To reset your keyboard dictionary, head into your iPhone's settings and tap on General.


Scroll down till you see Reset and tap on Reset Keyboard Dictionary.
You'll then be prompted to enter your passcode (if you have one set) and
then have the option to fully reset the predictive words from showing
up.



Og det er så det vilde... det virker ikke. Den INSISTERER bare på stadig at skrive E.T og D.A
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Hejsa. Jeg har et voldsomt irriterende problem når jeg skriver på min Iphone. Den insisterer på at autocorrecte 2 meget sære ting, nemlig

"et = E.T" og
"da = D.A"

Jeg ved ikke hvorfor, da jeg aldrig har skrevet E.T eller D.A. Det nytter heller ikke noget at trykke på krydset på det forkerte ord... jo i situationen, men den lærer det ikke, problemet kommer igen næste gang, og næste gang, og.... osv osv

Jeg har også flere gange genstartet telefonen, jeg har nulstillet min ordbog flere gange.... lige lidt hjælper det.

Håber der er nogen her, der er klogere end i Telenor-butikken. Det er skønt at gå ned i butikken hvor man har købt den, opg møde 2 smarte sælgere der helt åbenlyst ikke har nogen anelse om hvad problemet er, men faker at de ved det De roder lidt rundt på telefonen, og siger så "Nååårh, jamen du har en IOS-opdatering der venter på dig, den løser problemet" hvortil jeg sagde at det jo tydeligt stod den rettede nogle problemer med fotos og video, og noget med skærmen der reagerede dårligt. Så får man svaret "Jaja, men den retter HELT sikkert også dit autocorrect problem".... og så går de videre til næste kunde. Kæft man bliver træt af sådan nogle typer


Hvorfor går du overhovedet ned til Telenor?
Sjovt du rager på dem. De undrer sig garanteret lige så meget over du går ned til dem og skaber dig over et problem som du ikke SELV kan ordne.. Det kan man da kalde et pudsigt tilfælde.. :)


De er der for at sælge produkter, de er der ikke for at rette fejl i en IOS software eller hvad baggrunden måtte være.

Du tænker sikkert ikke selv så langt, men hvad med at kontakte apples egen support? Istedet for at blive sur på nogle over de ikke kan løse et problem de reelt set ikke står der for..Selvom mange bruger folk i butikkerne til at ordne alle de problemer folk kan støde ind i
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 19:44
Du er da en vildt behagelig type, hva? I stedet for at råbe op som en eller anden idiot, fordi du vist ikke magter at læse mere en enkelt besked, så prøv at læse lidt frem, og se hvad jeg skriver. Jeg går derned, fordi jeg har købt min IPhone der, og det KUNNE jo være de vidste mere om det end mig. Jeg skriver så, at jeg forventer ikke de ved alt, men så forventer jeg da at de er ærlige, og siger “det ved vi godt nok ikke” (som jeg skrev, men vist var for meget at overskue for dig)

Min pointe var, at jeg synes det var uforskammet kundeservice, at lade som om de hjalp mig, og vidste hvad de snakkede om, og bare sendte mig ud af butikken bagefter uden at være blevet klogere.

Og nej, jeg gik ikke ned og skabte mig, som du så fint selv konkluderer, jeg spurgte pænt om de vidste hvorfor den opførte sig sådan?

Jeg HAR prøvet at ringe til Apple service, men der fil jeg beskeden at de ikke “kunne” hjælpe, når den ikke var købt hos dem???

Du er da noget af en idiot at høre på.

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Hejsa. Jeg har et voldsomt irriterende problem når jeg skriver på min Iphone. Den insisterer på at autocorrecte 2 meget sære ting, nemlig

"et = E.T" og
"da = D.A"

Jeg ved ikke hvorfor, da jeg aldrig har skrevet E.T eller D.A. Det nytter heller ikke noget at trykke på krydset på det forkerte ord... jo i situationen, men den lærer det ikke, problemet kommer igen næste gang, og næste gang, og.... osv osv.

Jeg har også flere gange genstartet telefonen, jeg har nulstillet min ordbog flere gange.... lige lidt hjælper det.

Håber der er nogen her, der er klogere end i Telenor-butikken. Det er skønt at gå ned i butikken hvor man har købt den, opg møde 2 smarte sælgere der helt åbenlyst ikke har nogen anelse om hvad problemet er, men faker at de ved det De roder lidt rundt på telefonen, og siger så "Nååårh, jamen du har en IOS-opdatering der venter på dig, den løser problemet" hvortil jeg sagde at det jo tydeligt stod den rettede nogle problemer med fotos og video, og noget med skærmen der reagerede dårligt. Så får man svaret "Jaja, men den retter HELT sikkert også dit autocorrect problem".... og så går de videre til næste kunde. Kæft man bliver træt af sådan nogle typer



Hvorfor går du overhovedet ned til Telenor?
Sjovt du rager på dem. De undrer sig garanteret lige så meget over du går ned til dem og skaber dig over et problem som du ikke SELV kan ordne.. Det kan man da kalde et pudsigt tilfælde.. :)


De er der for at sælge produkter, de er der ikke for at rette fejl i en IOS software eller hvad baggrunden måtte være.

Du tænker sikkert ikke selv så langt, men hvad med at kontakte apples egen support? Istedet for at blive sur på nogle over de ikke kan løse et problem de reelt set ikke står der for..Selvom mange bruger folk i butikkerne til at ordne alle de problemer folk kan støde ind i
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Som jeg læser det kan man ikke direkte fjerne enkelte ord på iOS.

Men man kan resette:

To reset your keyboard dictionary, head into your iPhone's settings and tap on General.

Scroll down till you see Reset and tap on Reset Keyboard Dictionary. You'll then be prompted to enter your passcode (if you have one set) and then have the option to fully reset the predictive words from showing up.

I Android kan man bare rette i sine egne ordbøger. Underligt at Apple ikke har kopieret det endnu Confused
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 22:18
Må man anbefale SwiftKey til iOS. Jeg har droppet Apple's tastatur for længst fordi det sutter på dansk. Med Swiftkey har jeg dansk, engelsk og Emoji i et og samme tastatur.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

I Android kan man bare rette i sine egne ordbøger. Underligt at Apple ikke har kopieret det endnu Confused

Lad nu være med at lave dette til endnu en omgang tilsvining af Apple, lige så dumt ville det være hvis det var noget den modsatte vej.
Ligesom den anden tråd med en der overvejer at skifte fra det ene til det andet, hvor der også skal smides småsvinere af sted.
Normalt synes jeg ellers det holdes kommentarerne, men hvorfor bringe det ind i forummet?


Til trådstarter, undskyld for off-topic, og jeg kender desværre ikke løsningen på problemet. 

LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2017 kl. 13:38
Har haft PRÆCIS samme problem på min iPhone 7.

Det er forsvundet af sig selv. Om det er sket med en opdatering, eller fordi ordbogen selv har "erkendt" at det var en fejl over tid - det skal jeg ikke kunne sige Smile
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 11:21
For et par år tilbage mente min swype tastatur til Android hele tiden, at «sundhedsplejersken» skulle være «dumheds plaskregn»

Det har jeg moret mig meget over
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu