recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Web-tv-udstyr til frit indhold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Web-tv-udstyr til frit indhold

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Web-tv-udstyr til frit indhold
    Sendt: 29-November-2017 kl. 19:04
Hej

Med pc og hdmi-kabel kan vi se fx svensk tvs åbne arkiv.

Kan I anbefale en internet-tv-box til formålet, som kan købes i Danmark?

Det skal helst være kabelbaseret, så fx Chromecast er ikke en mulighed.

TAK!

Søren

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

Hej

Med pc og hdmi-kabel kan vi se fx svensk tvs åbne arkiv.

Kan I anbefale en internet-tv-box til formålet, som kan købes i Danmark?

Det skal helst være kabelbaseret, så fx Chromecast er ikke en mulighed.

Chromecast kan sagtens bruges, til Ultra modellen følger denne strømforsyning med og til alm. Chromecast kan den købes løst: https://store.google.com/product/ethernet_adapter_for_chromecast

Jeg har den selv til min alm. CC og den virker fint.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 19:48

Hej.

Jeg forstår ikkerigtig hvad du skriver om at Chromecast ikke er kabel baseret. På strømforsyningen på vores Chromecast sidder der et netstik som forbinder den til vores router.
 Jeg tror dog at på nogle af de første Chromecast skulle man købe en separat strømforsyning for at få dette netstik.

Ellers vil jeg foreslå en Intel NUC, men hvis I har et smartTV med en Browser vil jeg tro at dette også er en mulighed.

Hilsen Carsten. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg tror dog at på nogle af de første Chromecast skulle man købe en separat strømforsyning for at få dette netstik.
Korrekt, første version var fra fødslen kun WiFi baseret.
Senere kom der strømforsyning med RJ45 som ekstra udstyr tilkøb, da man erkendte at WiFi ikke altid virkede tilstrækkeligt. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 20:38
Hvad med et ATV4 (Apple TV)?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2017 kl. 10:44
reelt set er der jo 2 lejre. - Android TV og apple TV. - den sidste er der selvsagt kun 1 eneste løsning på. det er at købe et apple TV. Så kan man jo så vælge hvilken generation man vil have/har råd til.
den første til gengæld er lidt mere speget. - som udgangspunkt er der kun ganske ganske få bokse på markedet med android TV. Nvidia SHield er en af dem. Roku (delvist en :)) Chromecast er IKKE en boks, da den jo forudsætter man starter alt via en anden enhed. 

Så som udgangspunkt så er der en shield og et appleTV at kigge på med de tilhørende apps. så må du selv bestemme hvilken lejr du tilhører.
Til top
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 17:32
Tak for jeres bidrag.

Jeg havde nok håbet på en brugervenlig boks à la en dvb-t-boks.

Min kone er meget følsom over for stråling, så det bedste er en boks, der blot "konverterer" fra netkabel til hdmi og så med en alm. fjernbetjening. 

Men jeg har en Samsung-tablet som måske kunne bruges som fjernbetjening via fx wifi-direct.

På engelske og tyske hjemmesider er der en masse bokse, men det virker uoverskueligt for mig.

Flere input?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

Tak for jeres bidrag.

Jeg havde nok håbet på en brugervenlig boks à la en dvb-t-boks.

Min kone er meget følsom over for stråling, så det bedste er en boks, der blot "konverterer" fra netkabel til hdmi og så med en alm. fjernbetjening. 

Men jeg har en Samsung-tablet som måske kunne bruges som fjernbetjening via fx wifi-direct.

På engelske og tyske hjemmesider er der en masse bokse, men det virker uoverskueligt for mig.

Flere input?
Køb et ATV4 og tilslut den med LAN-kabel og benyt en IR-remote til at betjene den med.

Alternativt kan du pakke konen ind i sølvpapirBig smile
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu