recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 300 kr. for undersøgelse af Apple TV Remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

300 kr. for undersøgelse af Apple TV Remote

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 300 kr. for undersøgelse af Apple TV Remote
    Sendt: 01-December-2017 kl. 06:44
Hej!

Min Apple TV 4K fjernbetjening har fået en revne i glasoverfladen.

Jeg ved faktisk ikke, hvordan det er sket - men den er i hvert tilfælde ikke faldet på gulvet.

Jeg mener, at der må være tale om en garantifejl, siden den kan gå i stykker ved normal brug.

Derfor henvendte jeg mig til Apple Support, der venligt sagde, at den nok ville blive ombyttet og at jeg skulle henvende mig til et af flere mulige reparationssted.

Jeg afleverede remoten til et Apple reparationssted og blev gjort opmærksom på, at det ville koste 300 kr. i undersøgelsegebyr, hvis det viste sig at reparationen ikke blev anderkendt som en garantireparation.

Det gav i mine øjne ingen mening, da en ny remote koster 600 kr. og jeg således skulle af med 900 kr. ialt, hvis reparationen ikke blev anderkendt som en garantireparation.

Jeg valgte derfor ikke at aflevere remoten og skrev en skriftlig klage til Apple Support over dette håndteringsgebyr. Jeg har ikke modtaget svar endnu.

Et sådan undersøgelsesgebyr var nyt for mig - så jeg checkede Købeloven og det har forhandlere faktisk ret til at tage - selv ved garantireparationer.

Loven siger dog også, at gebyret ikke må være urimeligt højt.

Hvis der er interesse for det - fortæller jeg gerne det videre forløb - jeg betragter et undersøgelsesgebyr som urimeligt ved garantireparationer.

Hvad synes I?

Venlig hilsen
Claus





Redigeret af ClausBP - 01-December-2017 kl. 07:20
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 09:06
Forretningen skal bruge tid (=penge) på en undersøgelse.

Hvis resultatet af undersøgelsen betyder at kunden ikke vil have repareret produktet, har forretningen mistet penge hvis de ikke tager et gebyr for undersøgelsen. Så jeg synes det er helt i orden.

Dog bør gebyret bortfalde hvis kunden vælger at få udført reparation, som der skal betales for.


Redigeret af Deschain - 01-December-2017 kl. 11:57
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 10:20
De skal vel have noget for at undersøge den.

Noget andet er holdbarheden af Apples fjernbetjeninger.

Da jeg fik min ATV 3 brugte jeg den ikke meget de første par år. Alligevel gik fjernbetjeningen i stykker. Den næste holdt i halvandet år. Samme problem som den første: Jeg kunne ikke trykke til venstre.

Den ser ellers solid ud, men holder ikke til meget brug.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 12:40
Det er da et skråplan, at man mødes med et krav om betaling, når man vil aflevere en ting til garanti reparation.

Næsten den samme mangel på service oplede jeg for 10 år siden ved CSI computer. På min nyindkøbte stationære PC og LCD skærm, kom der pludselig sort skærm. I tiltro til at få afhjulpet problemet, afleverede jeg det hele i butikken. Og da jeg skulle hente det igen, blev jeg afkrævet 250kr for deres tid, for de havde ikke fundet nogen fejl. Jeg nægtede at betale, men så kunne jeg ikke få udleveret PC’en
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 13:47
Vi bruger dem erhversmæssigt og oplever generelt at de holder meget længe, hvis man ikke smider rundt med dem :)


Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Hej!

Min Apple TV 4K fjernbetjening har fået en revne i glasoverfladen.

Jeg ved faktisk ikke, hvordan det er sket - men den er i hvert tilfælde ikke faldet på gulvet.

Jeg mener, at der må være tale om en garantifejl, siden den kan gå i stykker ved normal brug.

Derfor henvendte jeg mig til Apple Support, der venligt sagde, at den nok ville blive ombyttet og at jeg skulle henvende mig til et af flere mulige reparationssted.

Jeg afleverede remoten til et Apple reparationssted og blev gjort opmærksom på, at det ville koste 300 kr. i undersøgelsegebyr, hvis det viste sig at reparationen ikke blev anderkendt som en garantireparation.

Det gav i mine øjne ingen mening, da en ny remote koster 600 kr. og jeg således skulle af med 900 kr. ialt, hvis reparationen ikke blev anderkendt som en garantireparation.

Jeg valgte derfor ikke at aflevere remoten og skrev en skriftlig klage til Apple Support over dette håndteringsgebyr. Jeg har ikke modtaget svar endnu.

Et sådan undersøgelsesgebyr var nyt for mig - så jeg checkede Købeloven og det har forhandlere faktisk ret til at tage - selv ved garantireparationer.

Loven siger dog også, at gebyret ikke må være urimeligt højt.

Hvis der er interesse for det - fortæller jeg gerne det videre forløb - jeg betragter et undersøgelsesgebyr som urimeligt ved garantireparationer.

Hvad synes I?

Venlig hilsen
Claus





Det er muligt du har den mening, men det er fuldt lovligt at tage et rimeligt gebyr, sålænge kunden er informeret om det. Det skriver du også selv jo.
Om det så er god stil kommer an på situationen.
Her synes jeg måske det er i overkanten, da det burde kunne undersøges nemt hvad der er sket.



Redigeret af Jonas Baadsgaard - 01-December-2017 kl. 14:21
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 16:38
Jeg har ryddet op i tråden, og det er ikke ok at komme med personagreb i stil med tidligere, og man vil risikere udelukkelse fra forummet hvis det gentager sig. (Vedkomne har fået en hilsen i indbakken, for at sikre det er noteret).

Redigeret af rhsin - 01-December-2017 kl. 16:46
Mvh

René
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 16:43
@Asker og Jonas.

Tak for jeres bemærkninger - jeg ønskede ikke selv at svare.

Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 18:33
Jeg tillader mig et lille sidespørgsmål. På min IPhone X er der en Apple tv fjernbetjening, kan ikke få den til at virke på min Apple tv 2 , virker det kun på 4 ? Kan jo så bruges hvis den anden sarte går i stykker.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Jeg tillader mig et lille sidespørgsmål. På min IPhone X er der en Apple tv fjernbetjening, kan ikke få den til at virke på min Apple tv 2 , virker det kun på 4 ? Kan jo så bruges hvis den anden sarte går i stykker.

I følge oplysninger om denne fjernbetjening på AppStore, skulle den kunne betjene Apple TV 2. generation, såfremt denne er opdateret med software version 6.2.1.

Jens
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

 
Det er muligt du har den mening, men det er fuldt lovligt at tage et rimeligt gebyr, sålænge kunden er informeret om det. Det skriver du også selv jo.
Om det så er god stil kommer an på situationen.
Her synes jeg måske det er i overkanten, da det burde kunne undersøges nemt hvad der er sket.

Hej Jonas!

Ja - jeg stiller heller ikke spørgsmålstegn ved lovligheden af et undersøgelsesgebyr.

Men jeg vil være opmærksomhed om min næste forhandler anvender undersøgelsesgebyr og det er specielt ved garanti/reklamations-reparationer, jeg synes det er urimeligt. Her deler Forbrugerrådet Tænk min opfattelse. 

Ellers mener jeg, at et undersøgelsesgebyr kan være rimeligt og så er det jo nærmest en konkurrenceparameter ved valg af reparatør.

Interesserede kan læse mere her:


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 09:30
Hvis vi ser bort fra de 600 kr en ny remote koster. og alene fokusere på hvad det koster at behandle sådan et service.
Remoten skal sendes til et værksted. Det koster både tid og penge.
En person skal bruge x tid på at undersøge remoten. Det koster løn
Værkstedet skal informere butikken så de kan informere dig dette koster løn da det tager tid.
Butikken skal informere dig, igen koster dette tid og penge.

Så skal der moms oven i.

Og alt dette gør de for 300 kr. Det lyder ikke urimeligt i mine ører. Og det er jo kun såfremt at de vurdere du ikke er berettiget til en reklamation at de opkræver beløbet. Så kan ikke se problemet. Du vil opleve det samme hvis du går i elgiganten.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu