recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K BD med skuffende billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K BD med skuffende billedkvalitet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 21:55
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 01:18
Jeg skulle lige til at skrive at Pacific Rim nok netop havde haft en 2K intermediate
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 02:24
For mig er det lige meget, det så pisse hamrende fedt ud.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 02:25
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg vil også gøre som Pittens foreslår og kombinere det med anmeldelser fra respekteret sites da nogle film kan være "gode" nok selvom de er blevet opskaleret. Personligt kigger jeg også mere efter HDR 4k BD'r end rene 4k BD'r. 


Alle UHD BluRay er som min. i HDR10, da det er et krav.
Til top
Flemming K. Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming K. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 03:32
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg vil også gøre som Pittens foreslår og kombinere det med anmeldelser fra respekteret sites da nogle film kan være "gode" nok selvom de er blevet opskaleret. Personligt kigger jeg også mere efter HDR 4k BD'r end rene 4k BD'r. 


Alle UHD BluRay er som min. i HDR10, da det er et krav.

Det var klart også min opfattelse, men det lader til at Stranger Things 4K ikke har HDR af nogen slags.
Læs anmeldelsen af den her:

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 04:56
Nevermind

Redigeret af Nagash - 03-December-2017 kl. 04:58
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Der findes masser af 4k bd som ikke er bedre end alm bd.

Hvis de ikke er ægte 4k så må man forvente billedet på vores store skærme ikke altid er super.

Husk filmen du kikker på er 12år gammel



Masser af film på uhd som ikke er bedre end alm bluray ligefrem ?
Kan du komme med eksempler ?

Som minimum er de alle 2k og upsamplet, så uagtet det ikke er ægte 4k er det da klart bedre end alm bluray. Farve spektret er også bredere, plus HDR naturligvis.
Tror du skal pudse brillerne ; )



Redigeret af Jonas Baadsgaard - 03-December-2017 kl. 07:03
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 07:05
Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

All you need to know 😊

Real or fake 4K

Samme peroblematik som fra DVD til BD og nu BD til UHD - ingen garanti for bedre billede.

Kildematerialet og behandlingen af det er altafgørende, er en film skudt i 2N kan man håbe på en god 4K opskaleringen men aldrig 4K native. Alle film optaget på bånd kan indskannes i alle opløsninger og så håbe på at båndene er i god stand.

Blade Runner 4K er et pragteksemplar på en smuk 8K indscanning der er nedskaleret til 4K.

Vfx tunge film er ofte en hybrid mellem 2K vfx og 2-4K live shots - 4K vfx er stadig meget tungt at editere og ikke mindst render.

Pointen er som du selv er inde på, man skal se sig for.


Som du skriver omkring dvd og blurays fremkomst husker jeg godt.
Der virkelig mange sløje dvd'er der blev sendt ud på markedet.
Og de første bluray jeg så var tydeligvis 720p...
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

Ja, altid tjek anmeldelser, bluray.com er perfekt til formålet.

Min pointe er bare at der findes 4K udgivelser der er lige så meget skrammel som bd udgivelsen. En ægte optaget 4K film eller korrekt efterbehandlet 2K master vil alt andet lige altid være en opgradering.

Lige så vel som da BD kom på markedet og bød på en masse skrammel opskalerede dvd udgivelser, så synes jeg også der er flere ligegyldige UHD udgivelser hvor prisen på de 250-300kr ikke er en opgradering værd, så ja, altid tjek reviews, godt input.


Hvis du er ligeglad med dk undertekster så har Amazon.co.uk uhd film Til 14-16 pund..
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg vil også gøre som Pittens foreslår og kombinere det med anmeldelser fra respekteret sites da nogle film kan være "gode" nok selvom de er blevet opskaleret. Personligt kigger jeg også mere efter HDR 4k BD'r end rene 4k BD'r. 


Alle UHD BluRay er som min. i HDR10, da det er et krav.

Hvis filmen udgives med HDR, så er HDR10 et krav. Studierne må dog godt udgive film på UHD Blu-ray uden HDR. Den danskproducerede Underverden er et eksempel.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 01:36
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg vil også gøre som Pittens foreslår og kombinere det med anmeldelser fra respekteret sites da nogle film kan være "gode" nok selvom de er blevet opskaleret. Personligt kigger jeg også mere efter HDR 4k BD'r end rene 4k BD'r. 


Alle UHD BluRay er som min. i HDR10, da det er et krav.

Hvis filmen udgives med HDR, så er HDR10 et krav. Studierne må dog godt udgive film på UHD Blu-ray uden HDR. Den danskproducerede Underverden er et eksempel.



Det samme gør sig gældende for de 2 tyske udgivelser, 187 and Texas Chain Saw Massacre
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu