recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K BD med skuffende billedkvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K BD med skuffende billedkvalitet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K BD med skuffende billedkvalitet
    Sendt: 01-December-2017 kl. 18:00
Jeg ville købe Serenity
Så læste jeg, at billedkvaliteten ikke var så god - http://www.blu-ray.com/movies/Serenity-4K-Blu-ray/186543/#Review - og lånte den på biblioteket
Det er nok det mest skuffende, jeg har set
The Mummy fra halvfemserne var heller ikke for god
Har du set en 4K BD, som ikke levede op til dine forventninger?
Så kunne vi give hinanden gode tip her
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 08:34
Der findes masser af 4k bd som ikke er bedre end alm bd.

Hvis de ikke er ægte 4k så må man forvente billedet på vores store skærme ikke altid er super.

Husk filmen du kikker på er 12år gammel
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 08:44
Hvad med do´s and don´ts liste? Og evt angivelse af kilden:)?

Jeg har set the revenant på und, hvilket var en formidabel film (billedmæssigt)
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 09:11
All you need to know 😊

Real or fake 4K

Samme peroblematik som fra DVD til BD og nu BD til UHD - ingen garanti for bedre billede.

Kildematerialet og behandlingen af det er altafgørende, er en film skudt i 2N kan man håbe på en god 4K opskaleringen men aldrig 4K native. Alle film optaget på bånd kan indskannes i alle opløsninger og så håbe på at båndene er i god stand.

Blade Runner 4K er et pragteksemplar på en smuk 8K indscanning der er nedskaleret til 4K.

Vfx tunge film er ofte en hybrid mellem 2K vfx og 2-4K live shots - 4K vfx er stadig meget tungt at editere og ikke mindst render.

Pointen er som du selv er inde på, man skal se sig for.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 12:20
Jeg vil også gøre som Pittens foreslår og kombinere det med anmeldelser fra respekteret sites da nogle film kan være "gode" nok selvom de er blevet opskaleret. Personligt kigger jeg også mere efter HDR 4k BD'r end rene 4k BD'r. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Der findes masser af 4k bd som ikke er bedre end alm bd.

Hvis de ikke er ægte 4k så må man forvente billedet på vores store skærme ikke altid er super.

Husk filmen du kikker på er 12år gammel

E.T. er 35 år gammel er ser langt bedre ud i 4K-udgaven end alm. Blu-ray. 35mm er godt nok til at 4K kan være langt bedre end HD. Og så er farverummet større, det er 10-bit vs 8-bit, der er HDR-muligheder og højere bitrate. Altsammen ting, der vil kunne gøre en 4K-udgivelse langt flottere end HD-udgaven, endda selvom den kommer fra en 2K-master.
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 15:08
Ja, altid tjek anmeldelser, bluray.com er perfekt til formålet.

Min pointe er bare at der findes 4K udgivelser der er lige så meget skrammel som bd udgivelsen. En ægte optaget 4K film eller korrekt efterbehandlet 2K master vil alt andet lige altid være en opgradering.

Lige så vel som da BD kom på markedet og bød på en masse skrammel opskalerede dvd udgivelser, så synes jeg også der er flere ligegyldige UHD udgivelser hvor prisen på de 250-300kr ikke er en opgradering værd, så ja, altid tjek reviews, godt input.
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 15:18
Apropos.

Jeg stod i går aftes, og kiggede vinduer hos AV-Connection i Odense. På et Panasonic 950 OLED i vinduet, kørte en Panasonic demo-skive. Der blev bl.a. vist en filmsekvens fra en film, hvor to mænd går ind i et stort "robothoved". Dette hoved sættes fast på robottens krop. De to mænd i hovedet styrer så selve den kæmpe robot. Er der noget som véd, hvilken 4K BD der er, for det så sateme godt ud?
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 16:08
http://realorfake4k.com/my-product/serenity/

Redigeret af DVDO - 02-December-2017 kl. 16:09
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Der blev bl.a. vist en filmsekvens fra en film, hvor to mænd går ind i et stort "robothoved". Dette hoved sættes fast på robottens krop. De to mænd i hovedet styrer så selve den kæmpe robot. Er der noget som véd, hvilken 4K BD der er, for det så sateme godt ud?
Kunne godt lyde som Pacific Rim.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 17:32
Nemlig, mon ikke det er Pacific Rim
Den ser rigtigt godt ud på BD, har ønsket mig den i 4K: Det må være helt crazy
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2017 kl. 18:31
Det var lige nøjagtig Pacific Rim!! Tak.
Den så sygt godt ud, på OLED i 4K. Jeg blev fuldstændig draget af billedet, detaljer, overflader, dybde o.s.v.

Redigeret af Hampenberg - 02-December-2017 kl. 18:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu