recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer ny receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer ny receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NightMartiN.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NightMartiN.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer ny receiver
    Sendt: 01-December-2017 kl. 20:17
Hej

Overvejer at udskifte min ældre TX-SR606 med en nyere model grundet jeg gerne vil have 2 HDMI udgange.

Har kig på TX-NR676 men er ikke gift med Onkyo så er der andre modeller i mener jeg bør overveje i ca. samme prisleje 4k+- 

MVH Martin
Onkyo 606
Panasonic BD60
Samsung 65" 8005 serie
Sanyo Z4 + 90" Multibrackets lærred
Scandyna MiniPod + MicroPod + Jamo S60CEN
Intel NUC @ Kodi + Logitech DiNovo Edge
PS3 Slim 320GB
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 18:18
Hvis det eneste grundlag for en opgradering er en ekstra hdmi udgang og ikke alle de nye fancy lyd/billedmuligheder (Atmos, 4K osv), så ville jeg da så afgjort kigge i brugtmarkedet.... 

Du kan få langt bedre og kraftfulde receivere til en brøkdel af deres nypris, hvis du giver afkald på features du måske alligevel ikke skal bruge ? 
Til top
NightMartiN.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NightMartiN.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 22:16
Vil selvfølgelig også gerne have de nye standarder - overvejer lidt et 5,1 Atmos setup. Køber helst nyt
Onkyo 606
Panasonic BD60
Samsung 65" 8005 serie
Sanyo Z4 + 90" Multibrackets lærred
Scandyna MiniPod + MicroPod + Jamo S60CEN
Intel NUC @ Kodi + Logitech DiNovo Edge
PS3 Slim 320GB
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 23:27
Umiddelbart, tror jeg, du vil få ret svært ved, at finde en model i prisklassen, der har 2 HDMI-udgange.

Den Onkyo, du har i tankerne, har den ene udgang placeret i fronten, så ved jeg ikke, hvor brugbar, den er, i dit setup?
Til top
NightMartiN.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NightMartiN.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 23:52
Nej det er en input der sidder på fronten - begge udgange sidder bagpå.

Jamen så er det jo bare en ny Onkyo der skal til.
Onkyo 606
Panasonic BD60
Samsung 65" 8005 serie
Sanyo Z4 + 90" Multibrackets lærred
Scandyna MiniPod + MicroPod + Jamo S60CEN
Intel NUC @ Kodi + Logitech DiNovo Edge
PS3 Slim 320GB
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 19:15
Hvis budgettet er omkring de 4, så er Onkyo nok et godt sted at starte søgningen.. De plejer at levere en del features til relativt få penge...
Alternativt, brug de næste par måneder og spar et par tusind eller 3 mere sammen... I takt med at 18 modellerne kommer i foråret, bliver 17 modellerne altid billigere ;) 
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 21:13
Hvis du nu venter til efter jul , eller til januar, så kan sikkert få denne her
Sony STR-DN1080 halv pris :-) normalt ligger mellem 5500-6500.kr..
https://www.whathifi.com/sony/str-dn1080/review
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 22:23
Ja, det ser ud til, du har ret med hensyn til Onkyoen.

Misforstod dette, jeg læste under specs., i et review:

  • HDMI 7 in / 2 out including 1 Front with HDCP 2.2 and HDR
Til top
NightMartiN.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NightMartiN.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 22:45
Ser lige tiden an - har dog valgt at ligge mig omkring de 4k da jeg simpelthen ikke bruger systemet nok til at ville investere mere i det end det.
Onkyo 606
Panasonic BD60
Samsung 65" 8005 serie
Sanyo Z4 + 90" Multibrackets lærred
Scandyna MiniPod + MicroPod + Jamo S60CEN
Intel NUC @ Kodi + Logitech DiNovo Edge
PS3 Slim 320GB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu