recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  123 35>
Forfatter
Besked
Mads8700 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads8700 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken robotstøvsuger?
    Sendt: 03-December-2017 kl. 11:36
Vi har et etplanshus på godt 160 m2 (indvendig mål), med fliser, trægulv, ingen dørtrin og har børn og hund. Vi vil gerne have en robotstøvsuger, som hver dag kan støvsuge hele huset imens vi er på arbejde.

Hvilken robotstøvsuger bør vi købe, hvis vi have den bedste robotstøvsuger?

Tænk har i sommer 2017 lavet en test, hvor Kobold VR200 er testvinder, men den kan “kun” støvsuge 120 m2 på en opladning, hvor fx IROBOT ROOMBA 980 kan støvsuge 196 m2. Kobold VR200 kan naturligvis lade op og køre igen, men ved ikke om det er noget problem.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 13:49
Jeg har for nylig købt Neato Botvac Connected som virker upåklageligt. Den skal så kun støvsuge 83m2 og det gør den snildt på en ladning. 
Det er så godt 10 år siden jeg sidst havde en robotstøvsuger og der er god nok sket meget på den tid. Nu styrer jeg min Neato på en app og den er ret effektiv.  



.
Til top
Elmstrom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Marts-2011
Sted: Danmark, Århus
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmstrom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 15:02
Jeg har også en neato connected og en LG Botvac.

Begge gode robotter med hver deres fordele (Botvac er primært pris).

Vores Botvac har kørt 4 år nu, det eneste vi gør er at tømme den for støv og tørre den af for støv en gang imellem.

Det samme med vores Neato, den er så bare kun 2 år gamle.

Neato er langt bedre til at komme over dørtrin end LG botvac.
LG botvac har problemer hvis man har gulv med høj kontrast, fx. vores sort/hvid ternet badeværelese gulv, den tror de sorte felter er huller.

De støvsuger hver deres etage, da de ikke er så gode til at tage trapper :D


Personligt kan jeg ikke se noget problem i at den lade op flere gange undervejs, sørg for at den robot i køber har lithium batteri, så det har en lang holdbarhed. Men det har de fleste top modeller vist også.

Redigeret af Elmstrom - 03-December-2017 kl. 15:05
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 18:53
Neato er svaret på dine bønner. Den arbejder meget mere systematisk end Roomba. Hvis den ikke kan klare det hele på en ladning (det burde den kunne), kører den tilbage og starter hvor den nåede til, når den er ladet op igen.



https://www.youtube.com/watch?v=V7PIjwfw30U

Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2017 kl. 23:33
Bingoking > Jeg vil gætte på at du tænker på de ældre, eller billigere modeller, og ikke de nye roomba top modeller som OP refererer til i sin post. 



Redigeret af python - 03-December-2017 kl. 23:33
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 00:34
Synes de fleste er ALT for dyre. Vi gav under 2500kr for vores.

Jeg valgte en Xiaomi Mi robotstøvsuger. Vi fik den hjem for 1½ uges tid siden og er ovenud tilfreds. Vores rækkehus er i 3 plan, men den bruger omkring 12% på en etage, og vi har 110m2 i alt, så den burde klart kunne klare dine 160m2.

Her en lille test, hvor den holdes op mod den store Roomba 980.
https://www.youtube.com/watch?v=Gs48LtyMuBg&t=

Jeg købte den fra Aliexpress, altså Kina, men sælger har lager flere steder, og jeg fik sendt fra Tyskland, så altså ingen farer for moms og told. 2460kr alt i alt :)
https://www.aliexpress.com/item/Original-XIAOMI-MI-Robot-Clean-Robot-for-Home-APP-Cantrol-Wet-Dry-Mop-in-1-Filter/32802503994.html
Jeg bestilte sen mandag aften/tirsdag morgen, og vi fik den leveret fredag eftermaddag.

Bemærk at der kom en ny model i efteråret, mens denne kom sidste efterår. Men som støvsuger er de helt ens. Den nye kan bare også vaske dit gulv. Synes ikke selv det var de ekstra penge værd.

Redigeret af Nagash - 04-December-2017 kl. 00:43
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Synes de fleste er ALT for dyre. Vi gav under 2500kr for vores.

Jeg valgte en Xiaomi Mi robotstøvsuger.



Se det var et godt tip. Jeg takker herfra. Er ligesom trådstarter på jagt efter en robotstøvsuger og den Xiaomi ser helt rigtig ud.

Hvordan klarer den dørtrin? Kan den tage dem er det en no brainer for mig og så ryger den direkte i indkøbskurven. :-)
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 09:48
Tak Nagash! Xiaomi laver efterhånden nogen gode produkter, og jeg er også på udkig efter en robotstøvsuger. Vi har heldigvis et et-plans hus hvor jeg af samme årsag ikke har monteret dørtrin da jeg skiftede alle karmene :)
Sony 65" A1 OLED
SONY ST-HT5000 Soundbar
PS4 PRO
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af askernedefragrillen askernedefragrillen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Synes de fleste er ALT for dyre. Vi gav under 2500kr for vores.

Jeg valgte en Xiaomi Mi robotstøvsuger.



Se det var et godt tip. Jeg takker herfra. Er ligesom trådstarter på jagt efter en robotstøvsuger og den Xiaomi ser helt rigtig ud.

Hvordan klarer den dørtrin? Kan den tage dem er det en no brainer for mig og så ryger den direkte i indkøbskurven. :-)

Hvis der er en lille skråning på dørtrinene, så kan den klare dem op til 3cm, hvis det er en brat stigning, så kun 2cm, for så støder den på pladen på forsiden, der skal få den til at bakke og dreje.

Vi har som sagt ikke haft den længe endnu, så alle evt. småproblemer er ikke dukket op endnu. Kabler er selvfølgelig en udfordring. Men det er det for dem alle.
Og den er ret meget lavere end de fleste jeg har set, så den kan også komme ind under sofaen. Aldrig har der været så rent under vores sofa før :-D
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Tak Nagash! Xiaomi laver efterhånden nogen gode produkter, og jeg er også på udkig efter en robotstøvsuger. Vi har heldigvis et et-plans hus hvor jeg af samme årsag ikke har monteret dørtrin da jeg skiftede alle karmene :)

Til den pris, så ser jeg absolut ingen grund til at vælge en anden.
Og kan ikke lige huske om det var den video jeg delte, det blev nævnt i. Men nogle anmeldelser brokkede sig over den kun kunne tale kinesisk. Men den kan sagtens tale engelsk. Det er dog muligt det først er kommet efter deres anmeldelser.
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 10:09
Den er hermed bestilt :-) Kan lynhurtigt se at folk generelt er glade for den, det bliver sgu rart!

Valgt uden mulighed for gulvask. Vi har ingen husdyr, så gulvet vaskes i forvejen ret sjældent.

Redigeret af Coolsmarti - 04-December-2017 kl. 10:28
Sony 65" A1 OLED
SONY ST-HT5000 Soundbar
PS4 PRO
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 10:35
Hvordan er støjniveauet på den der Xiaomi?
Jeg har tidligere haft iRobot roomba 555 og 581, som er lidt ældre modeller, og ikke har 'mapping' funktioner, dvs de kørte bare lidt random rundt.
De larmede bare ALT for meget ifth hvad jeg syntes var acceptabelt, og blev solgt (lidt for billigt desværre) på dba.

Hvor mange dB støjer den - jeg synes ikke det står på det link du postede?
Hvis man bor i lejlighed, og har en lettere støjsensitiv underbo, vil den så kunne bruges?



Redigeret af nexium - 04-December-2017 kl. 10:36
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu