recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1234 35>
Forfatter
Besked
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 11:51
Jeg fandt denne ->


Sony 65" A1 OLED
SONY ST-HT5000 Soundbar
PS4 PRO
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 13:12
Hej
 
Jeg har haft adskillige Roombas og det seneste år en Neato Botvac Connected. Der er sket meget udviklingsmæssigt, og Neato gør det godt - meget systematisk rengøring, og fedt med en god app, der laver en optegning af rum osv. Den er rigtig god, til at fange det finere skidt, mens sand osv ikke er perfekt - her var Roomba bedre IMO.
 
Neato har dog lavet en gevaldig designfejl efter min mening, da lade kontakterne er placeret bagpå, og der er altså spænding på når den kører. Jeg har aluminium sokler i køkken, og det kan godt give lidt gnister. Faktisk overhovedet ikke særlig gennemtænkt... Har set nogle på et tysk forum, klistre diverse skumfiduser bagpå, for at afhjælpe dette problem.
 
Roomba benytter jo et kamera til navigering, og det fungerer ikke når det er mørkt. Modsat har Neato en "Lidar", som kan se i mørke, men som ikke holder evigt, da det er en mekanisk roterende afstands laser.
 
 
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 14:45
Spændene med XIAOMI... 
Jeg har længe undgået robotstøvsuger markedet pga. pris.. Men nu er vi da nede i et niveau hvor de fleste kan være med.. 
Hvordan er erfaringen med robotstøvsugere, slipper man helt for at støvsuge med alm. støvsuger, eller tager den kun lige toppen? 
- Med 2 mindre børn kan det nok ikke undgåes med at finde den almindelige støvsuger frem. 
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 15:21
Så har jeg bestilt en Xiaomi. Smile 

Er lidt spændt på de dørtrin dog. Den ene side bliver ikke noget problem, da de ligesom er "skrå". Men den anden ligger omkring 2 cm med en lige kant, så det bliver nok en udfordring. 

Time will tell! 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

Hvordan er støjniveauet på den der Xiaomi?
Jeg har tidligere haft iRobot roomba 555 og 581, som er lidt ældre modeller, og ikke har 'mapping' funktioner, dvs de kørte bare lidt random rundt.
De larmede bare ALT for meget ifth hvad jeg syntes var acceptabelt, og blev solgt (lidt for billigt desværre) på dba.

Hvor mange dB støjer den - jeg synes ikke det står på det link du postede?
Hvis man bor i lejlighed, og har en lettere støjsensitiv underbo, vil den så kunne bruges?

Din underbo skal jo finde sig i du støvsuger uanset hvad. Og ingen robotstøvsuger larmer så meget som en rigtig støvsuger. I hvert fald ikke dem jeg har hørt.

Kører du Quiet eller Balanced mode, så larmer den ikke. Kører du Turbo eller Max, så larmer den rimelig, men stadig et godt stykke under vores Meile.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Synes de fleste er ALT for dyre. Vi gav under 2500kr for vores.

Jeg valgte en Xiaomi Mi robotstøvsuger. Vi fik den hjem for 1½ uges tid siden og er ovenud tilfreds. Vores rækkehus er i 3 plan, men den bruger omkring 12% på en etage, og vi har 110m2 i alt, så den burde klart kunne klare dine 160m2.

Her en lille test, hvor den holdes op mod den store Roomba 980.
https://www.youtube.com/watch?v=Gs48LtyMuBg&t=

Jeg købte den fra Aliexpress, altså Kina, men sælger har lager flere steder, og jeg fik sendt fra Tyskland, så altså ingen farer for moms og told. 2460kr alt i alt :)
https://www.aliexpress.com/item/Original-XIAOMI-MI-Robot-Clean-Robot-for-Home-APP-Cantrol-Wet-Dry-Mop-in-1-Filter/32802503994.html
Jeg bestilte sen mandag aften/tirsdag morgen, og vi fik den leveret fredag eftermaddag.

Bemærk at der kom en ny model i efteråret, mens denne kom sidste efterår. Men som støvsuger er de helt ens. Den nye kan bare også vaske dit gulv. Synes ikke selv det var de ekstra penge værd.

Den nye har også "Area cleaning". Dvs. man slipper for virtuelle vægge osv. Eks. hvis køkkenet er blevet beskidt, så kan du markere det område i appen, og så rengører den kun køkkenet og vender retur til ladning :) Det tiltaler mig lidt :)
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 19:29
Fed tråd, og siden jeg alligevel skal have ny støvsuger vil jeg da godt lige byde ind med lidt spørgsmål til den verden :)

130m2 trægulve, 3 dørtrin. Ganske almindelig støv, ingen husdyr børn eller lignende - Må gerne være nogenlunde støjsvag eller kunne programmeres til at køre når jeg alligevel er på arbejde :)

Hvad skal man købe ? pris og kvalitet hænger vel sammen, men derfor må den sjovt nok gerne være "bedst til prisen".

Hvor tit tømmer i dem ? 
Støvsuger de "ordentligt", eller er man tvunget til lige at rende det over alligevel ?  
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Fed tråd, og siden jeg alligevel skal have ny støvsuger vil jeg da godt lige byde ind med lidt spørgsmål til den verden :)

130m2 trægulve, 3 dørtrin. Ganske almindelig støv, ingen husdyr børn eller lignende - Må gerne være nogenlunde støjsvag eller kunne programmeres til at køre når jeg alligevel er på arbejde :)

Hvad skal man købe ? pris og kvalitet hænger vel sammen, men derfor må den sjovt nok gerne være "bedst til prisen".

Hvor tit tømmer i dem ? 
Støvsuger de "ordentligt", eller er man tvunget til lige at rende det over alligevel ?  

Til det, vil jeg stadig mene Xiaomi'en er bedste bud. Den er både støjsvag, men kan også programeres.

Vi har ikke skullet tømme endnu, selvom den nu har kørt huset igennem 5 gange.
Og vi skal ikke rende noget over med den rigtige støvsuger. Vi skal selvsagt selv tage trapperne, og den kan selvfølgelig ikke tage oppe på listerne langs væggen. Men oplever så også, at de ikke samler så meget støv mere, fordi vi nu støvsuger gulvet meget oftere :)
Og så skal du selvfølgelig selv tage i små kroge, hvor den er for bred til at komme ind samt bag ved møbler den ikke kan komme forbi.

Men her 1½ uge efter vi fik den, har vi stadig ikke haft den rigtige støvsuger fremme. Kun håndstøvsugeren til trapperne.

Redigeret af Nagash - 04-December-2017 kl. 20:24
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:33
Ja de fysiske rammer sætter jo sine naturlige begrænsninger. Hvordan klarer den eksempelvis stoleben under spisebordet osv ?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:49
Står stolene tæt, så bliver der meget bakken og dreje og frem og tilbage, men den skal nok komme rundt. Bare benene på stolen har afstand nok, så kommer den ind. Vi har dog en søn på 10 måneder og han sidder i en Trip Trap. Den er vi nødt til lige at rykke ud fra bordet, fordi den jo ikke har fra passage mellem benene. Vi rykker også de andre stole ud nu, bare for at spare tid.
Men ja, med en dreng i den alder, så er den virkelig skøn omkring spisebordet. Der ser altid forfærdeligt ud efter han har spist, men helt rent, når den har været forbi. Det anser jeg nærmest som den helt rigtige test :-D

Redigeret af Nagash - 04-December-2017 kl. 20:55
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Står stolene tæt, så bliver der meget bakken og dreje, men den skal nok komme rundt. Bare benene på stolen har afstand nok, så kommer den ind. Vi har dog en søn på 10 måneder og han sidder i en Trip Trap. Den er vi nødt til lige at rykke ud fra bordet, fordi den jo ikke har fra passage mellem benene. Vi rykker også de andre stole ud nu, bare for at spare tid.
Men ja, med en dreng i den alder, så er den virkelig skøn omkring spisebordet. Der ser altid forfærdeligt ud efter han har spist, men helt rent, når den har været forbi. Det anser jeg nærmest som den helt rigtige test :-D

Men hvordan kører den hos jer ? Kører den bare og støvsuger lidt hele tiden eller kan den timerprogrammeres til eks. at køre mellem kl 8 og 14 på hverdage - og så starte hvor den slap dagen før ? 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2017 kl. 21:01
Den kan programmeres lige som du vil. Hver dag, hver anden dag. Hver påskefredag klokken 18, julemorgen kl 5 osv. Det hele styres i deres Mi Home app (den kan dog også startes på maskinen). App'en holder også styr på kortene og du kan altid se, hvordan den tog sine runder. På den måde kan du også se hvilke områder den møder udfordringer, hvis den kun kører, når du ikke er hjemme. Og ja, bliver den afbrudt i sin rengøring, så forsætter den hvor den slap næste gang.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu