recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 35>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ved det faktisk ikke, men jeg tror det. Et enkelt tryk på knappen ovenpå den, så triller den afsted. Så tror såmænd ikke den kræver Wi-Fi for at virke. Men det er bestemt ikke noget du må hænge mig op på..


Kan du lokkes til at prøve at skulle nettet en dag 😊

For generelt er den rigtig interessant, men orker ikke at selv min støvsuger skal være på nettet.
Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér saaby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 18:29

Ahhh.... Har nu forsøgt flere gange at bestille ved brug af to forskellige Visa kort + et Diners, og det går galt hver gang "Payment Failure"....... Thumbs Down Nogle af jer der allerede har købt, der havde samme problem?

Til top
gummianden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 12:17
Jeg havde ikke problem med betaling. Brugte mastercard tror jeg.

Jeg har dog det problem at jeg bestilte den 8 dec og den er stadig ikke sendt fra Tyskland. Hader langsommelige forsendelser! Den stod til afsendelse den 14 dec men der er ikke sket noget siden da.

Hvad angår at have den på nettet så er min tanke at lave et gæste WiFi netværk kun til støvsugeren så den ikke får adgang til resten af netværket. 


Redigeret af gummianden - 20-December-2017 kl. 12:18
Til top
gummianden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af gummianden gummianden skrev:

Jeg havde ikke problem med betaling. Brugte mastercard tror jeg.

Jeg har dog det problem at jeg bestilte den 8 dec og den er stadig ikke sendt fra Tyskland. Hader langsommelige forsendelser! Den stod til afsendelse den 14 dec men der er ikke sket noget siden da.

Hvad angår at have den på nettet så er min tanke at lave et gæste WiFi netværk kun til støvsugeren så den ikke får adgang til resten af netværket. 



Nå jeg fik den pludselig i dag. Hvad angår gæstenetværket så ville den ikke virke på det. Blev nød til at bruge mit 2.4 ghz netværk
Til top
stelliesto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Maj-2016
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stelliesto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 12:14
Har du fået gjort dig nogle erfaringer? :)
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 15:03
Vil også gerne høre erfaringer. Overvejer meget at købe en efter at have læst denne tråd.

En der kan oplyse hver høj basen er, da jeg tænker at støvsugeren skal bo under sofaen, men det kræver selvfølgelig at der er plads til basen derinde. Xiaomi oplyser kun højde (10cm) på støvsugeren, men ikke på basen, som ser noget højere ud på billederne. Mener vi har 12 eller 15 cm frihøjde fra gulv til sofa. Vil den kunne køre ugeneret ind og ud under den?
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 14:55
Har også problemmer med forsendelsen. Indtil videre har det været en total farce, men nu lader jeg den løbe i hvert fald et par dage mere indtil jeg kan åbne en dispute.
Jeg bestilte den d. 14 dec, og fik d. 20 dec tracking info. 
Fint fint tænkte jeg, der stod at der kunne gå 3-7 dage inden tracking info blev opdateret og regnede ikke med den ville nå at komme før jul.
Efter nytår var der stadig intet sket. Kunne ikke bruge tracking nummeret til noget, der var ikke registreret noget til det.
D. 4 januar skrev jeg så at jeg synes det var underligt at jeg havde modtaget noget tracking info som der tydeligvis intet var sket med og at jeg gerne ville have en status idet pengene jo for længst var trukket.
Så fik jeg et svar tilbage på meget gebrokkent engelsk om at støvsugeren var kommet retur til deres varehus og om de skulle sende den igen.
Det lugtede langt væk, så jeg spurgte hvorfor den var kommet retur og svarede at ja de skulle sende den asap. hvortil jeg fik et svar om at de beklagede meget men det var ude af deres kontrol og de ville være sikre på at jeg gerne ville modtage den. Så ville de sende den mandag (d. 8) også skulle jeg have den indenfor 7 dage.
Kunne godt se på det hele at det var ved at gå op i hat og briller, så svarede bare "Yes please resend it immediately".
Mandag skriver jeg så og spørger om de har sendt den og at jeg gerne vil have den rigtige tracking info denne gang.
Sent mandag skriver keglen så tilbage "yes I will resend it soon" også ryger min tålmodighed.... Svarede tilbage at jeg forstod ikke hvad de havde gang I da de havde lovet at sende den mandag.

Hvis jeg ikke har et brugbart svar og/eller varen i hænderne senest fredag så falder der brænde ned. Magen til uprofessionel service skal man lede længe efter. Så har man også prøvet det. Det sker ikke igen.

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af berazzi berazzi skrev:

Har også problemmer med forsendelsen. Indtil videre har det været en total farce, men nu lader jeg den løbe i hvert fald et par dage mere indtil jeg kan åbne en dispute.
Hvor har du købt den?
Mvh Jesper
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

Vil også gerne høre erfaringer. Overvejer meget at købe en efter at have læst denne tråd.

En der kan oplyse hver høj basen er, da jeg tænker at støvsugeren skal bo under sofaen, men det kræver selvfølgelig at der er plads til basen derinde. Xiaomi oplyser kun højde (10cm) på støvsugeren, men ikke på basen, som ser noget højere ud på billederne. Mener vi har 12 eller 15 cm frihøjde fra gulv til sofa. Vil den kunne køre ugeneret ind og ud under den?

Basen er 13cm høj. Har lige målt efter. Så hvis sofaen har 15cm frihøjde, så kan den sagtens stå derunder.
Under alle omstændigheder, kan støvsugeren i hvert fald komme derind, hvis den har 12cm frihøjde.
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af berazzi berazzi skrev:

Har også problemmer med forsendelsen. Indtil videre har det været en total farce, men nu lader jeg den løbe i hvert fald et par dage mere indtil jeg kan åbne en dispute.
Hvor har du købt den?


Hos Chinese Intelligence Store. Det kan være jeg er uheldig, men vil absolut ikke anbefale den.

Indtil videre er det en ren farce, og jeg venter kun på at jeg kan lave en indsigelse.
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Det sorte får Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 11:19
Jeg har bestilt en Neato Botvac D5 Connected, som jeg får i dag.

Er godt nok lidt spændt på den, da det er min første robot. Tænker bl.a. på hvor meget der skal ommøbleres, flyttes ledninger, udskiftes dørtrin osv.

Men kan godt se fidusen i at der bliver støvsuget imens jeg er på arbejde.
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
allanolsendk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanolsendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 12:16
Ouch
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Synes de fleste er ALT for dyre. Vi gav under 2500kr for vores.

Jeg valgte en Xiaomi Mi robotstøvsuger. Vi fik den hjem for 1½ uges tid siden og er ovenud tilfreds. Vores rækkehus er i 3 plan, men den bruger omkring 12% på en etage, og vi har 110m2 i alt, så den burde klart kunne klare dine 160m2.

Her en lille test, hvor den holdes op mod den store Roomba 980.
https://www.youtube.com/watch?v=Gs48LtyMuBg&t=

Jeg købte den fra Aliexpress, altså Kina, men sælger har lager flere steder, og jeg fik sendt fra Tyskland, så altså ingen farer for moms og told. 2460kr alt i alt :)
https://www.aliexpress.com/item/Original-XIAOMI-MI-Robot-Clean-Robot-for-Home-APP-Cantrol-Wet-Dry-Mop-in-1-Filter/32802503994.html
Jeg bestilte sen mandag aften/tirsdag morgen, og vi fik den leveret fredag eftermaddag.

Bemærk at der kom en ny model i efteråret, mens denne kom sidste efterår. Men som støvsuger er de helt ens. Den nye kan bare også vaske dit gulv. Synes ikke selv det var de ekstra penge værd.

På AliExpress står der, hvis man vælger DE som afsendelsesland -> 
Sold by Chinese Intelligence Store
This product can't be shipped to the selected region.
Can not deliver to Denmark

Og så kommer der en en detaljeret beskrivelse ->
"We can't be shipping to these adresses" + en liste med halvdelen af landene i EU, inkl. DK. 

Ouch
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu