recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 45678 35>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Er der en 2. gen Xiaomi Mii robo-støvsugeren? Jeg kan nemlig se, at en del steder bliver den benævnt "1. generation".

Nej det er 1. generation jeg har bestilt.
2. generation koster 3600, men så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så er der ikke den helt store forskel.
Den nye har dog mulighed for noget gulvvask, men det er ikke noget jeg ønsker at benytte.
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 19:10
Så fik jeg også min Xiaomi Mii.
Man skal huske at vælge Mainland China region når den skal forbindes, ellers så popper Mii ikke op. Det kostede lige 1 times frustrationer, før det gik op for mig.

Er der nogen af jer der har købt noget af det virtuel Virtual Wall tape?
Jeg prøvede med noget magnetisk tape uden held desværre.
Mvh Jesper
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 20:15
Jeg var glad for vores Roomba. Imponeret, når den støvsugede under vore 14 spisestuestole i mørke midt om natten.
Gæster var meget interesseret i at høre om støvsugeren.

Robotstøvsugeren gjorde det godt, men desværre kun rimeligt godt og heller ikke mere.

I løbet af to år kostede den to ekstra batterier inden den lige efter reklamationsperioden stod helt af.
Vore gode venner havde også en robotstøvsuger. Den åd også flere batterier, indtil den også afgik ved døden.

Min erfaring med disse små geniale maskiner er, at man absolut ikke kan undvære en almindelig god støvsuger.
At den kan blive ret dyr i drift med nye batterier og kort levetid. Så hvis man ikke har mange penge i overskud, må man overveje, om det er den rigtige løsning.

Det er mande-elektronik, hvor man lever sig ind en verden og tror på noget, som desværre ikke altid holder.

Med mindre man er tilfreds med størrelsen og vægten af sit korpus, har man naturligvis bedre af at benytte en almindelig støvsuger og den motion, som det medfører end at sidde i sofaen og høre robotstøvsugeren køre lystigt forbi.

Men tag ud for at gøre egne erfaringer og lad os høre ærligt om disse om et par år.

Jeg har i øvrigt samme mening og erfaring som forbrugerbladet Tænks test fra august 2017:

Opsummering: Fordele ved robotstøvsugeren

God til at fjerne skidt fra glatte gulve.
Kører gerne over dørtrin på et par centimeter.
Nemme at bruge
Tager ikke meget plads.

Opsummering: Ulemper ved robotstøvsugeren

Egner sig ikke til grundig rengøring.
Robotstøvsugerens børster kan sprede skidtet i stedet for at samle det op.
Får ikke altid fat i alt skidtet omkring bord- og stoleben.
Hår vikler sig gerne rundt i robotternes børster.
Støvet på lister og i hjørnerne er en akilleshæl for robotterne.
Langhårede tæpper er også helt umulige for robotterne at rengøre.
Ting på gulvet er generelt et problem for robotstøvsugerne.
De er besværlige at tømme.

https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/hus-og-have/robotstoevsugere/robotstoevsugere-fordele-og-ulemper

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 20:35
Det er vidt forskellige oplevelser med sådanne "dyr".

Har en kammerat der nu har haft sin Netamo i næsten 5 år, den kører hver dag og får skiftet batteri en gang om året.
For en måneds tid siden havde vi den helt adskildt. Der er en kondensator der bliver træt i den model og den skiftede vi. Det er første reservedel (ud over batterier) der er puttet i den.

Den har været i brug i to lejligheder og flyttede sidste år med i et ~160 m2 nybygget hus.

Største problem var lejlighed 2, hvor den skulle flyttes mellem to etager, da den (trods alt) ikke kan køre på trapper.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 09:14
Jeg har heller ikke på noget tidspunkt haft en forventning om at vi slipper for at støvsuge med den almindelige støvsuger.
Det jeg håber på, er at slippe for de værste krummer og nullermænd i hverdagen.
Hvis nu roboten kan tage støv og krummer på de store flader, så kan det være at der også bliver mindre støv i krogende, og vi så slipper for at støvsuge rigtigt engang imellem.
Jeg er også ret skeptisk over for sådan en robot, og derfor har jeg heller ikke ville give 5000kr for sådan et stykke legetøj.Cool
Mvh Jesper
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Så fik jeg også min Xiaomi Mii.
Man skal huske at vælge Mainland China region når den skal forbindes, ellers så popper Mii ikke op. Det kostede lige 1 times frustrationer, før det gik op for mig.

Er der nogen af jer der har købt noget af det virtuel Virtual Wall tape?
Jeg prøvede med noget magnetisk tape uden held desværre.

Kan man ikke opsætte virtuelle vægge i app'en? Måske er det besværligt, når det hele er på kinesisk?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 10:35
Nu er app'en dog heldigvis også på engelsk.
På 2. generation af Mii'en, skulle det være muligt at sætte virtuelle vægge op i app'en, men indtil videre ikke muligt på 1. generation.
Mvh Jesper
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Nu er app'en dog heldigvis også på engelsk.
På 2. generation af Mii'en, skulle det være muligt at sætte virtuelle vægge op i app'en, men indtil videre ikke muligt på 1. generation.

Fedt. Sidst jeg læste om Xiaomi'en var app'en nemlig kun på kinesisk, så man skulle sidde og gætte sig til funktionerne. 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 12:10
Og roboten kan også snakke engelsk, selvom der er en vis charme ved at roboten snakker kinesisk.
Mvh Jesper
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 15:07
Hvordan er Xiaomi 1. generation så til multirum. Kan den håndtere det, eller kører den i vildelse?

Skal jeg op i 2. generation for at få en tilfredsstillende robot til det?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 19:00
Den klarer multirum uden problemer.
Den fungere ved at hver gang den går igang, så scanner den rummet forfra, dvs. der er ikke noget med at den lære fra gang til gang.
Eneste problem jeg har (foruden at nogle glemmer deres sokker på gulvet), er at den til tider har enormt svært ved at komme over mine Swedoor standard dørtrin.
Jeg er faktisk ret imponeret over dens navigation og iøvrigt hvor meget støv den suger op.
Den kommer stort set ind alle de steder hvor det er fysisk muligt for den.
Her under kan du se dens tur her hjemme i går.



Redigeret af Axlon - 06-Marts-2018 kl. 19:02
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 19:44
Den primær forskel i navigationen fra generation 1 til 2, er at generation 2 husker rummet.

Det betyder at man kan markere på end telefon hvor til skal lave en spot-clean og at man kan tegne en virtuel væg, så man forhindre den i at køre ind i et bestemt område.

På generation 1 må man enten manuelt køre den hen til det sted hvor man vil have lavet en spot-clean, eller blot slæbe den der over og sætte en spot clean igang.
Virtuel væg laver man blot med magnettape (som jeg har gemt under nogle dørtrin).
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu