recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 56789 35>
Forfatter
Besked
hatoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hatoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 10:57
"...og at man kan tegne en virtuel væg...."

Er du sikker på man kan det?


Jeg har selv Roborock S50 og der er ikke sådan en funktion i mobil app på IOS.

mvh
Robin

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 11:06
Jeg har en Roomba 780, men hvordan klarer en Xiami det ift. Roomba med at gøre rent?
Til top
hatoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hatoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 11:12
Jeg er fint tilfreds med min Xiaomi gen 2(Roborock s50).

Der er masser af reviews på nettet:

https://smartrobotreviews.com/reviews/roomba-980-vs-xiaomi-roborock-second-generation-comparison.html


Virker fint med Alexa og logitech hub = stemmestyre

Jeg har dog måtte hæve mine lamelgardiner og flytte stol+skammel væk fra hinanden, for at robot ikke går i stå.
Se billede


Redigeret af hatoff - 07-Marts-2018 kl. 11:17
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af hatoff hatoff skrev:

"...og at man kan tegne en virtuel væg...."

Er du sikker på man kan det?


Jeg har selv Roborock S50 og der er ikke sådan en funktion i mobil app på IOS.

mvh
Robin

Da jeg ikke selv har en generation 2, så kan jeg selvfølgelig ikke være 100% sikker på det, men jeg har set flere videoer hvor de viser virtuel-wall funktionen, f.eks. denne video 6:10 inde:
Mvh Jesper
Til top
hatoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hatoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 12:46
Lige set videoklip.
Det er ikke virtual wall, men derimod zone cleanup funktion. Man markere et eller flere rektangulære områder, hvor den skal rengøre.

Håber de implementere mulighed for at lave virtual walls i app via firmware update senere. Har dog bestilt magnettape.

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af hatoff hatoff skrev:

Lige set videoklip.
Det er ikke virtual wall, men derimod zone cleanup funktion. Man markere et eller flere rektangulære områder, hvor den skal rengøre.

Håber de implementere mulighed for at lave virtual walls i app via firmware update senere. Har dog bestilt magnettape.

Ja det er mig der åbenbart har misforsået det, og fået det blandet sammen med spot-cleaning.Embarrassed
Mvh Jesper
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg har en Roomba 780, men hvordan klarer en Xiami det ift. Roomba med at gøre rent?

Jeg har set flere videoer på YT, hvor de sammenligner Xiaomi 1. generation med Roomba 980 (altså den største model). De klarer sig egentlig rimelig ens , men med en bitte fordel til Xiaomi, pga. den måde den mapper rummet på, og dermed først fejer fra kanten og så tager midten bagefter, hvor Roomba tager midten først og tager kanten efterfølgende. Roombas metode gør den får spredt lidt løse ting som
brødkrummer og havregryn ud i rummet til steder den allerede har taget, og så bliver det ikke samlet op.

Men sådan i det store overblik, er de stort set lige gode. Prisen er dog betydelig større for Roomba.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 07:56
Tak for svaret Nagash. Hvor er så det billigste sted, hvis man skal købe Xiaomi?
Til top
hatoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hatoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 09:42
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 14:01
tak
Til top
gummianden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af hatoff hatoff skrev:

Lige set videoklip.
Det er ikke virtual wall, men derimod zone cleanup funktion. Man markere et eller flere rektangulære områder, hvor den skal rengøre.

Håber de implementere mulighed for at lave virtual walls i app via firmware update senere. Har dog bestilt magnettape.


Det har jeg også håbet på at de ville gøre. 

Jeg begyndte støvsugeren i går. Interfacet var det samme som normalt. Efter nogle minutter tjekkede jeg appen igen og pludselig havde appen ændret sig til at understøtte det samme som Roborock s50

Altså min gen 1 xiaomi MI Robot kan nu det samme i appen som Roborock :D

Det nye man kan:
- Man kan tegne én eller flere firkanter ind på kortet og bede støvsugeren rengøre de områder 1-3 gange hver. 
- Man kan bede støvsugeren om at køre et specifikt sted hen på det kort som den har mappet - jeg ved endnu ikke om den ligesom Roborock gemmer kortet så længe man ikke flytter på støvsugeren da jeg simpelthen bliver nød til at bære støvsugeren ind i nye rum grundet for høje dørtrin. 

Har I andre også fået disse nye funktioner?

Se video hvordan det ser ud på s50

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 11:17
Jeps jeg har også fået denne funktion på min 1. gen MI Clap
Rigtig fed funktion at man lige kan be den om at gøre rent under spisebordet.
Den benytter kortet fra sidste gang den foretog en støvsugning.
Kunne være fedt at man kunne gemme kortet og de zoner man har tegnet op, så man næste gang blot skulle genkalde opsætningen.

Jeg opdagede i øvrigt at efter jeg havde opdateret firmwaren på støvsugeren, og inden jeg fik opdateret min app på min telefon, at tidszonen var blevet sat til Kina-tid, med det resultat at støvsugeren gik i gang onsdag nat klokken 3, istedet for om formiddagen kl 9Angry
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu