recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa kabel-tv. Lyd og billede forskudt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa kabel-tv. Lyd og billede forskudt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa kabel-tv. Lyd og billede forskudt
    Sendt: 05-December-2017 kl. 20:23
Efter jeg har skiftet TV til LG OLED65B7V (fra Pioneer 508XD med stofa lejeboks) - til nu uden boks fordi der er DVB-C i TV'et. - så er der en tidsforskydelse mellem billede og lyd. Jeg kan ikke helt greje om der skal forskydes  mod + eller -
Kan man sige noget generelt om det?
Så vidt jeg kan se er problemet cirka det samme om det er lyd via TV højttalere eller lyd via surround anlæg. Forforstærkeren har iøvrigt mulighed for noget forskydning.
Tror det er på alle kanaler men er ikke sikker. I hvert fald på TV2.
På TV står der Lydudgang optical/hdmi ARC. Kan forskydes fra -3 til +15. Eller der kan vælges Bypass.
Tror I jeg skal justere via TV eller via forforstærker i første omgang?
Nogen fif og råd?


Redigeret af Warren - 05-December-2017 kl. 20:24
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2017 kl. 22:27

Hvis det ikke er på alle kanaler, så vil der være problemer når der rettes på de kanaler hvor der er, så vil de andre ikke passe.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 10:14
TV2 har dårligste lip/sync. Det er som om det fungerer nogenlunde på direkte TV, hvor optagelser er helt i høet. Jeg har indstillet lidt på spdif udgangen på mit PanaTV. Mener ikke der er delay indst på indbyggede højttalere.

Redigeret af Kampus - 07-December-2017 kl. 10:15
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu