recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Webshop afslører adresse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Webshop afslører adresse

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Bemærk at de også har dvdoo.dk, hvis man har handlet der.


Siger du, at hvis man har handlet hos Gucca kunne man finde sine data hos Dvdoo? Altså at de har udvekslet data.

"Ordreinformationer og informationer om brugere registreret på Gucca.dk - herunder navn, adresse og e-mail gemmes i en sikret database, som kun kan tilgås af Gucca.dk. Vi behandler alle oplysninger strengt fortroligt og vil aldrig videregive dem til en tredjepart."

"Ordreinformationer og informationer om brugere registreret på Dvdoo.dk - herunder navn, adresse og e-mail gemmes i en sikret database, som kun kan tilgås af Dvdoo.dk. Vi behandler alle oplysninger strengt fortroligt og vil aldrig videregive dem til en tredjepart."

Pludselig forstår jeg hvorfor ingen af dem har E-mærket...
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 18:10
Er der nogle der har den fjerneste ide om hvor de henter data fra?
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Er der nogle der har den fjerneste ide om hvor de henter data fra?


Formoder det er/var deres eget kundekartotek der laver et match.
Til top
tberte1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2017
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tberte1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 18:54
Hej alle

Jeg tænkte at det nok var på tide at jeg blandede mig lidt i debatten. Jeg hedder Thomas Bertelsen og er It-chef hos gucca.dk.

Først og fremmest vil jeg sige tak fordi i spottede den meget uhensigtmæssige funktionaltet vi havde i vores betalingsforløb. Som det nævnes i nogle tidligere indlæg så ville den fejl have kostet dyrt til maj.

Mht. til hvor data kommer fra, så modtager vi naturligvis ikke data udefra. Og vi samnenkører ingen data mellem dvdoo.dk og gucca.dk. Pilehave har nok blot glemt at han lagde en ordre på gucca.dk d. 7/4 2016. Og derfor var adressen registreret i vores system.

Hvis i ellers har nogen spørgsmål, så bare skyd løs
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 19:48
Hej Alle

Sjovt - det må være meget udbredt! Tænkte ikke nærmere over det men av-connection.dk gjorde dete samme da jeg handlede hos dem i sidste uge ! (Her netop tjekket igen i dag og det er stadig samme "feature"). Det er vist ikke helt efter bogen.

Venlig hilsen

Christian
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Hej Alle

Sjovt - det må være meget udbredt! Tænkte ikke nærmere over det men av-connection.dk gjorde dete samme da jeg handlede hos dem i sidste uge ! (Her netop tjekket igen i dag og det er stadig samme "feature"). Det er vist ikke helt efter bogen.


Lige præcis! Jeg har oplevet det flere gange. Men på en PC med 3-4 år på bagen, tænkte jeg at det sikkert var en blanding af cookies og automatisk fuldførelse. Det var først da jeg besøgte en webshop på en helt frisk maskine, det gik op for mig, hvad der foregik. Det er virkelig en uskik. For min skyld må der gerne slås hårdt ned på den slags lemfældig omgang med persondata i fremtiden.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 06:24
Jeg synes det er fint at man retter fejlen.

Men så er det heller ikke værre.

Når jeg taster mit nummer på Krak kommer min addresse frem. Ligesom visse webshops finder addresse ved hjælp af telefonnummer.

Så længe de ikke sælger oplysninger til avis sælgere, der ringer en op i tide og utide.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg synes det er fint at man retter fejlen.

Men så er det heller ikke værre.

Når jeg taster mit nummer på Krak kommer min addresse frem. Ligesom visse webshops finder addresse ved hjælp af telefonnummer.

Så længe de ikke sælger oplysninger til avis sælgere, der ringer en op i tide og utide.


Jeg synes alligevel, at der er stor forskel. Folk med skjult nummer vil nok ikke bryde sig om, at få adressen osv. vist på de nævnte webshops.

Nu er min projektor ret billig, men hvis jeg havde en ægte 4K projektor, ville jeg være ked af at potentielle tyve blot kunne se min hjemmeadresse via et kig på recorder-profilen og et mail-opslag

Det er også en oplagt muligt for at gøre eksempelvis spam eller phishing mails mere troværdige, hvis ens personlige oplysninger bliver oplyst i mailen.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 07:13
Kære alle.

I har bemærket to ting ikke? ?

  1. Problemet er løst - Gucca.dk tog jeres henvendelse seriøst og løste det med det samme
  2. Gucca.dk har svaret her i tråden, og sagt - Spørg endelig

Hav en fortsat god dag Smile
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 08:49
Det var fint at Gucca.dk fulgte hurtigt op på vores brok - og de har sikkert ret når de skriver at jeg har lagt en ordre hos dem på et tidspunkt sidste år. Jeg handler formentlig på nettet et sted mellem 150 og 200 gange om året :D

Det er mere det principielle som diskuteres her, om hvorvidt folk synes at deres navn, telefonnummer og postadresse skal kunne  slås op, hvis man kender deres e-mailadresse. Jeg synes ikke.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 10:02
@pilehave - Problemet er løst. Selvfølgelig skal man under INGEN omstændigheder kunne bruge en loginside som et opslagsværk. MEN det er løst. så du kan jo ikke længere slå noget op. - så lad være med at komme med mere omkring det. Det vil ALTID være en fejlprogrammering. Ikke mindst nu hvor vi med hastige skridt nærmer os maj 2018 (og hvis du ikke ved hvad der sker der, så har du også selv et problem.)

at du ikke selv kan huske du har handlet der, siger selvfølgelig lidt om din hukommelse og har jo rigtig stor indvirkning på vores opfattelser af hvad der er sket. Selvom man handler 150-200 gange på nettet om året, så vil jeg nu sige jeg godt ved hvilke steder jeg foretrækker at handle og kan også huske de sites jeg handler på.

Det er til gengæld særdeles betryggende at der var en decideret årsag til at dine data dukkede op, selvom fejlen selvfølgelig var der.

Til gengæld må det være temmelig dyrt at drifte 2 forskellige sider, selvom de har 100% identisk layout. alene omkostningerne ved at have 2 forskellige databaser kørende, og det administrative må da være noget de kunne spare gevaldigt på.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@pilehave - Problemet er løst. Selvfølgelig skal man under INGEN omstændigheder kunne bruge en loginside som et opslagsværk. MEN det er løst. så du kan jo ikke længere slå noget op. - så lad være med at komme med mere omkring det. Det vil ALTID være en fejlprogrammering. Ikke mindst nu hvor vi med hastige skridt nærmer os maj 2018 (og hvis du ikke ved hvad der sker der, så har du også selv et problem.)

at du ikke selv kan huske du har handlet der, siger selvfølgelig lidt om din hukommelse og har jo rigtig stor indvirkning på vores opfattelser af hvad der er sket. Selvom man handler 150-200 gange på nettet om året, så vil jeg nu sige jeg godt ved hvilke steder jeg foretrækker at handle og kan også huske de sites jeg handler på.

Det er til gengæld særdeles betryggende at der var en decideret årsag til at dine data dukkede op, selvom fejlen selvfølgelig var der.

Til gengæld må det være temmelig dyrt at drifte 2 forskellige sider, selvom de har 100% identisk layout. alene omkostningerne ved at have 2 forskellige databaser kørende, og det administrative må da være noget de kunne spare gevaldigt på.
Jeg skriver nøjagtig lige så meget om emnet som jeg har lyst til - og hvad jeg ved og ikke ved om maj 2018 er fsv. sagen uvedkommende LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu