recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K projektor
    Sendt: 06-December-2017 kl. 10:47
Begynder at overveje et skifte til en 4K projektor og så melder spørgsmålet sig om det er værd at betale de ekstra penge for en ægte 4K projektor eller om en pixel shifter vil kunne gøre det lige så godt?

Nogen holdninger?

Mine prioriteter er umiddelbart at selvfølgelig skal skarpheden være god (bedre end min PT-AT6000) men lige så vigtigt er det at sort niveau er super godt og selvfølgelig support for HDR. Jeg kan mørklægge min stue helt.

Sony's VPL-VW260ES ligger lige i øverste prislag men får en god test på Projectorreviews (Går udfra det er samme som VW285ES) https://www.projectorreviews.com/sony/sony-vpl-vw285es-4k-home-theater-projector-review/

Men tror i en pixelshifter med endnu bedre sort niveau kunne yde lige så god skarphed (i praksis) og derfor være et bedre køb?
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Begynder at overveje et skifte til en 4K projektor og så melder spørgsmålet sig om det er værd at betale de ekstra penge for en ægte 4K projektor eller om en pixel shifter vil kunne gøre det lige så godt?

Nogen holdninger?

Mine prioriteter er umiddelbart at selvfølgelig skal skarpheden være god (bedre end min PT-AT6000) men lige så vigtigt er det at sort niveau er super godt og selvfølgelig support for HDR. Jeg kan mørklægge min stue helt.

Sony's VPL-VW260ES ligger lige i øverste prislag men får en god test på Projectorreviews (Går udfra det er samme som VW285ES) https://www.projectorreviews.com/sony/sony-vpl-vw285es-4k-home-theater-projector-review/

Men tror i en pixelshifter med endnu bedre sort niveau kunne yde lige så god skarphed (i praksis) og derfor være et bedre køb?

har lige bestilt X5500 fra JVC med pixel shift. overvejer/overvejede også sonys VPL-VW260ES ret kraftigt. (jvc'en er faldet fra 38K til 25K lige nu, tror et godt køb)
du kan finde min tråd om opgradering X35, der skal jeg nok skrive resultatet af upgraden :-)
mvh.

Thomas
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 04:04
Jeg har set Sony'en samt JVC X7500 da jeg kiggede på projektor. HDR klarede JVC bedst Pga dens øgede lysoutput, hvorimod jeg foretrak non-HDR på Sony. Generelt var jeg mest imponeret over Sony'en på langt de fleste punkter - specielt skarphed. JVC havde bedre sort, men sortniveau på Sony var efter min mening godt nok til at det ikke stak ud (ifølge reviews skulle X5500 og Sony være omtrent det samme).

Jeg fravalgte dog Sony til fordel for en 4K DLP, da Sony'en har lige lavt nok lys til mit lærred som er 350 bredt. Men havde mit lærred været mindre havde jeg valgt Sony fremfor JVC.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Jeg fravalgte dog Sony til fordel for en 4K DLP, da Sony'en har lige lavt nok lys til mit lærred som er 350 bredt. Men havde mit lærred været mindre havde jeg valgt Sony fremfor JVC.

Hvilken valgte du?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Jeg fravalgte dog Sony til fordel for en 4K DLP, da Sony'en har lige lavt nok lys til mit lærred som er 350 bredt. Men havde mit lærred været mindre havde jeg valgt Sony fremfor JVC.

Hvilken valgte du?
Optoma UHZ65
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 14:42
Hvordan er sortniveau på den ifht. JVC?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvordan er sortniveau på den ifht. JVC?
Den er dårligere, men jeg synes den er "god nok". Sort-niveau er ikke den vigtigste parameter for mig. Skarped og ANSI-kontrast er vigtigere og der vinder Optoma. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 15:59
Er ikke sikker på Dell's shortthrow projektor kommer til salg i DK, men det var faktisk en super funktion at den kunne stå på et tv-bord og lyse OP på væggen frem for at hænge langt væk fra væggen. Så er man også sikker på at man ikke "står i vejen for billedet" :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu