recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR TV problemer med "Match Frame Rate" på ATV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR TV problemer med "Match Frame Rate" på ATV 4K

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Open Mind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR TV problemer med "Match Frame Rate" på ATV 4K
    Sendt: 06-December-2017 kl. 20:55
Kan ikke få "Match Frame Rate" til at virke med DR TV-appen. Jeg har Apple TV indstillet til 60 Hz som udgangspunkt, da det ser bedst ud med det meste Netflix og med pauseskærmen. Og jeg har slået "Match Frame Rate" til.

Men når jeg eksempelvis starter "Historien om Danmark: Grundloven...", kan jeg tydeligt se, at den ikke skifter til 50 Hz. Det hakker, som jeg ved ikke hvad. Hvis jeg manuelt skifter til 50 Hz kører det fint...

Er der nogen, der arbejder ved DR eller kender nogen, der kan gøre noget, for at det kommer til at virke? De skal alligevel have opdateret appen, så play/pause kommer til at virke ordentligt.

Alt på DR TV appen kører vel 50 Hz (uanset om det oprindeligt var 60 Hz), men uanset hvad, burde det være let at løse, når man som DR bruger den indbyggede afspiller i ATV.
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 21:21
Hvorfor laver du den så ikke om til 50hz standard. Netflix app'en kan netop finde ud af at skifte. Det er da bedste løsning, når DR ikke lige har nosset sig sammen endnu. Jeg er ret sikker på, at pauseskærmen retter sig efter dine indstillinger og kører 50hz, når det er det boksen er sat til.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 21:31
Pauseskærmen er 60Hz og hakker en smule hvis indholdet har skiftet output til 24Hz. Det tror jeg også den vil gøre ved 50Hz, men selvfølgelig på en lidt anden måde.

DR understøtter bare ikke automatisk skifte af opdateringshastighed endnu. Det må man lige leve med indtil de får ordnet det.
Til top
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Open Mind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 21:48
Pauseskærmen kører klart bedst ved 60 Hz, og man må selvfølgelig leve med det, man ikke kan ændre...

...men nogle gange skal man gøre opmærksom på et problem for at det bliver løst. Har tidligere set, at nogle fra DR har fulgt med på forummet herinde. Det er også rart at få bekræftet, at man ikke er den eneste, der oplever et givet problem.
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2017 kl. 23:55
Ja okay. Havde egentlig bare forventet, at pauseskærmen selv kunne ændre sig alt efter hvilken frekvens man indstillede til. Men stadig. Jeg ville hellere leve med en lidt hakkende pauseskærm end hakkende billede på DR.
Og det skulle ikke forstås som en permanent løsning, men midlertidig, Og så kan man så tage kontakt til DR og gøre dem opmærksom på problemet. Men det er jo også kun lige kommet for et par dage siden. Og vi ved jo at danske tjenester er frygtlig langsomme til at opdatere deres apps.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 09:36
Jeg tror framerate skift skal understøttes af appen. Jeg har Telia TV og den kører stadig HDR fordi den ikke skifter om til SDR, det samme med frameraten. Jeg tror producenten af appen skal indbygge mekanisme til at skifte framerate og HDR->SDR ellers kører den bare i den indstilling apple menuen står i.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 10:13
Hvis app'en bruger Apples standardafspiller til video, så vil skift af frame rate og SDR/HDR være understøttet uden videre. Dette beskrives i Apples udviklerdokumentation. Herudover skal apps sætte det korrekte "flag" på videoen, så afspilleren ved hvilken frame rate indholdet er gjort tilgængeligt i. 

Bruger apps en modificeret videoafspiller, så skal de aktivt indbygge understøttelse. Det er det bl.a. Infuse har gjort.


Redigeret af Rasmus Larsen - 07-December-2017 kl. 10:14
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 10:44
Hvis jeg aktiverer de nye billedfunktioner på Apple TV får jeg sort skærm
Så jeg har slået det fra
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 17:47
Bruger DR ikke fortsat Flash fremfor HTML5?
miri
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Bruger DR ikke fortsat Flash fremfor HTML5?
Kun gennem en browser. Diverse bokse understøtter jo ikke Flash og selvfølgelig slet ikke Apple. De var jo de første til helt at droppe Flash. I din browser kan du faktisk også fremtvingle HTML5 ved at sætte den til at bruge iPad profilen :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 10:42
@Nagash - det må du lige komme med et link til - hvor skifter man til en ipad profil på DR.dk/tv ?

Det er ikke umiddelbart noget de beskriver her https://www.dr.dk/hjaelp/drtv/se-drtv-paa-din-computer

Eller er det user agent i browseren du snakker om? 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 18:47
Ja, user agent selvfølgelig. Kunne ikke huske hvad det hed, da jeg skrev det i går. Men ja, du skal snyde dr.dk til at tro du browser fra en iPad. Så får du HTML5
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu