recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til diskret stue TV surround setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til diskret stue TV surround setup

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.S.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 15:51
Imponerende feedback. Syntes ellers selv jeg har skrevet et OK indlæg.

Jeg må forsøge at finde hjælp andetsteds.
Til top
S.S.DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2010
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.S.DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 08:59
Hej Recordere!
 
Vi har netop fået rykket lidt rundt på stuen og indkøbt lidt nye møbler og jeg må desværre give konen ret i at mine store Klipsch gulvhøjtalere ikke længere passer ind.
 
At nøjes med bare TV lyd kan jeg dog ikke leve med :) Søger derfor råd fra jer til indkøb af det helt rigtige setup til min stue.
 
TV/sofa-afdelingen i stuen er 5x3,8meter, rektangulært, så cirka 20kvm. Sidder 4-4,5meter væk i 1. siddeposition og har et 65" TV.
 
Min umiddelbar tanke falder på noget god kvalitets soundbar med tilhørende surround højtaler samt subwoofer. Men det er bestemt også muligt med ægte 5.1 setup med små kompakt højtalere.

Jeg har en Marantz SR6010 som kan bruges i tilfælde af ægte 5.1 setup.

Mit eneste problem er at jeg ikke rigtig ved hvor den optimale placering for subwoofer er henne og med frygt for at den skal stå modsat side som TV'et så huer det mig ikke med et langt kabel hen til subwoofer - så denne må meget meget gerne være trådløs.
 
10.000kr,- er budget for højtalere hvis vi antager at jeg beholder Marantz'en eller udskifter den til anden AV receiver.
 
Det må gerne have overskud til at kunne spille højt og rent under filmafspilning og hvis det kan bruges til en god gang musik også, f.eks. til nytår, så skader det bestemt heller ikke :)


Har bla. kigget på SVS Prime 5.1 setup hos AV-Connection men subwoofer er ikke trådløs.


Håber på kyndig hjælp og rådgivning :)


Redigeret af S.S.DK - 07-December-2017 kl. 09:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu