recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til defekt sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til defekt sub

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til defekt sub
    Sendt: 10-December-2017 kl. 17:20
Hej,
min B&W ASW 750 er pludselig holdt op med at brumme med når jeg ser film efter vi havde et mindre uheld i vores strømskab. Der er lys i lamperne bagpå, men den siger intet. Heller ikke når jeg sender testtone fra forstærkeren. Jeg har tjekket de to sikringer bagpå, de ser fine ud. På AVS er der en tråd der beskriver en tredje indvendig sikring,  men den er det ikke lykkedes mig at finde. Ved nogen hvilket af de fem printboards den sidder på?
Der er ikke umiddelbart nogle lytter der er poppet og ej heller misfarvninger nogen steder på printpladerne eller komponenterne.
Kender nogen evt en fornuftig reparatør i Aarhus området, eller i det mindste i det midtjyske:-)

Jeg har iøvrigt prøvet med to forskellige forstærkere, den ene helt ny.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 20:03
Hvad betyder uheld i strømskab? at du mistede strømmen eller at der var for høj spænding?

Hvis du ikke selv er elektronik kyndig og har et oscilloscop så ville jeg prøve at snakke med Hifi klubben, og høre om de har et bud eller kan henvise til en elektronik mekaniker.

At fejlsøge kræver jo som minimum et diagram. Første check ville være om ensretningen i strømforsyningen giver rette spænding.

Du kan også checke youtube om der er nogen der før har haft samme problem, men da jeg selv lige prøvede var der ikke nogen hits.
Til top
*JP* Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2017
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér *JP* Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 22:16
Har en asw675 der har haft et lignende problem. Lys i dioden og man kunne høre relæet klikke når den blev aktiveret , men ingen lyd. Skiftede forstærkermodulet og så virkede den igen.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 10:11
Tjek om der er gennemgang på selve højtalerenheden.
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 13:44
Slettes

Redigeret af htpcbio - 18-December-2017 kl. 13:57
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvad betyder uheld i strømskab? at du mistede strømmen eller at der var for høj spænding?
Ja høj spænding, der gik ild i strømskab og espressomaskinen, og alt i stuen som kører på samme gruppe slukkede. Forstærker og sub kunne jeg ikke få liv igen.

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

At fejlsøge kræver jo som minimum et diagram. Første check ville være om ensretningen i strømforsyningen giver rette spænding.

jeg har ledt efter diagram på nettet, men har intet kunne finde. Har også ledt efter en ny forstærker dertil, mend et har jeg helelr ikek ahft held med. Så jeg har kontaktet HIFI klubben, og så må de kigge på den.
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af *JP* *JP* skrev:

Har en asw675 der har haft et lignende problem. Lys i dioden og man kunne høre relæet klikke når den blev aktiveret , men ingen lyd. Skiftede forstærkermodulet og så virkede den igen.
Fik lige svaret det forkerte sted.
Ok, også det jeg tænker der skal til. Men hvor fik du fat i forstærker modulet henne?
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Tjek om der er gennemgang på selve højtalerenheden.

Det er der den spiller fint. Men forstærker reagerer ikke på line in.
Til top
*JP* Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2017
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér *JP* Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 17:16
Bestilte et nyt forstærkermodul via hifiklubben. Kan ikke huske hvad det kostede, men mener ikke det var så dyrt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af htpcbio htpcbio skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvad betyder uheld i strømskab? at du mistede strømmen eller at der var for høj spænding?
Ja høj spænding, der gik ild i strømskab og espressomaskinen, og alt i stuen som kører på samme gruppe slukkede. Forstærker og sub kunne jeg ikke få liv igen.
Er det ikke en fejl der dækkes af din forsikring, eller elselskab?
Mvh. JørgenT
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af htpcbio htpcbio skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvad betyder uheld i strømskab? at du mistede strømmen eller at der var for høj spænding?
Ja høj spænding, der gik ild i strømskab og espressomaskinen, og alt i stuen som kører på samme gruppe slukkede. Forstærker og sub kunne jeg ikke få liv igen.
Er det ikke en fejl der dækkes af din forsikring, eller elselskab?

Jo, men en 10 år gammel subwoofer er ikke meget værd hos forsikringsselskabet :-(
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af *JP* *JP* skrev:

Bestilte et nyt forstærkermodul via hifiklubben. Kan ikke huske hvad det kostede, men mener ikke det var så dyrt.

Det håber jeg heller ikke mit er :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu