recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst surround system dilemma Sonos / bluesound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløst surround system dilemma Sonos / bluesound

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
coladaasen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coladaasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst surround system dilemma Sonos / bluesound
    Sendt: 11-December-2017 kl. 10:22

Hej alle

Jeg har haft kig på Sonos surround system. Deres playbar + sub + 2 play 1 højtalere.

Det har jeg set og hørt live, samt læst en anmeldelse hvor det høster stor ros. Ingen tvivl om at det kunne tilfredsstille mine behov.

Samlet normalpris for dette anlæg er 14596,-  (5999 playbar, 5999 sub og 1299 pr stk)

Nu var jeg så heldig at købe playbaren til 4599,-kr, men skal jeg have surround og god dybe skal der naturligvis investeres i sub og baghøjtalere.. Playbaren uden subben er nogo.

Her kommer mit dilemma.

Jeg var forbi hifiklubben hvor jeg stødte på Bluesound pulse soundbar til 6999,-.. Den spiller bedre end Sonos'en og en sub er ikke livsnødvendig. Der findes en Bluesound sub til 3999,-

Baghøjtalere skal jeg derimod have. 2stk Pulse flex. Så løber det op i 11397 alt inkl.

Ved Sonos løber systemet op i 13565 med sub, baghøjtalere og beslag.

Hvor mon mine penge er givet bedst ud? Er der en helt tredje og bedre løsning? - er ikke meget for kabler Smile

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 10:39
Men du skal vel have kabler til dem uanset? Mig bekendt kører de Sonos på strøm :) Min oplevelse er desværre at alt for mange ser sig blinde på at skulle trække kabler og dermed fravælger nogle løsninger som er klart at foretrække. Ingen tvivl om at Sonos vel er industristandarden indenfor multirums lyd, men til surround er jeg ikke imponeret, primært fordi der er så mange surround formater som de ikke understøtter, samt at mange tv ikke kan finde ud af at sende DTS lyd retur ud af TV´et. Har flere gange besøgt folk som glade og stolte fortæller vidt og bredt om deres Sonos surround, som så viser sig kun at spille i stereo
Til top
coladaasen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coladaasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 11:29
Ja det gør de da, men man slipper for grimme højtaler-kabler. Hvad vil du anbefale til lignede priser Jakob :-)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 11:45
Jeg har et Sonos 5.1 efter salg af et ellers dejligt 5.1 traditionelt system. Men jeg savnede et brug dagligt og alle havde glæde af det så det blev sådan.
Jeg ventede længe på at bluesound skulle lave noget lyd med bagkanaler - det kom aldrig jeg gik på Sonos.

Det har indfriet mine forventninger og alle i familien er glade for systemet.
Så kom bluesound selvfølgelig med en opdatering med bagkanaler og jeg blev nysgerrig.
Jeg købte en pulse soundbar og havde den nogle dage. Den er virkelig god til musik. Jeg fik ikke testet så meget film, men jeg må indrømme jeg syntes den manglende center kanal gav en lettere mumlende tale ved film og tv, ved alm volume.
Eller også er jeg blevet farvet af den klare dialog på Sonos, som til tider også kan være lige skarp nok.

Mine forældre var i samme omgang på udkig efter soundbar og jeg endte med at skille mig af med bluesound.

Nok mest pga at jeg ikke gad nok engang st skulle samle et system igen (har også en play 5).

Dernæst er Sonos bare bedre integreret med 3 parts tjenester og jeg er rigtig glad for at kunne tilgå højtalerne direkte fra tidal app’en.
Men hands down, bluesound er bedre til musik og man kan selv vælge sin subwoofer.
Min tanke er at også bluesound er bedre til film, men fik ikke en fair test, da jeg ej heller havde en subwoofer på.

Det overraskede mig dog at bluesound, dog uden sub spillede meget lavt ved film.
Du må lytte til begge, jeg syntes de har hver deres fordele, men uden tvivl spiller bluesound bedst til musik.

Hm ja jeg ved sgu ikke om jeg kan hjælpe med en beslutning, men så har du fået mit besyv med.
Til top
coladaasen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coladaasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 17:37
Mange tak for indspark Bromberg.

Jeg har været forbi hifi-klubben og set og hørt begge anlæg.. Kun til musik dog., Min ven har et sonos surround system som jeg har oplevet.. Synes det er fremragende ved film. Men jeg synes, som du nævner, at bluesound er bedre ved musik.. Og at subben ikke er livsnødvendig og derfor gør sættet lidt billigere. 

Nu har jeg fået en god pris på playbasen, så prisforskellen er ikke så stor. 

Havde oprindeligt tænkt mig at gå med Sonos.. Var meget imponeret da jeg oplevede det til en film første gang. Så var det at jeg stødte på bluesound - som de kalder den bedste soundbar nede i hifi-klubben.

Så kommer man jo i tvivl Smile

Hmm... 







Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 18:11
Det forstår jeg fint:).
Men stor fordel til Sonos er at der er rigtig meget brugt til salg. Ligeledes er der en ret god gensalgsværdi på Sonos.

Så ja hvis du planlægger at bygge ud, er det noget billigere med sonos
Til top
coladaasen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coladaasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 21:04
Gider bare ikke betale 6k for en sonos sub - nogen der sælger den billigt LOL
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af coladaasen coladaasen skrev:

Gider bare ikke betale 6k for en sonos sub - nogen der sælger den billigt LOL


Ja der har du kun 2 muligheder. Betal eller undvær’;)

Brugt ligger som minimum til 4500kr
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu