recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forholde sig til inkasso - hvorledes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forholde sig til inkasso - hvorledes?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.


Hvad skulle det gøre?:)


Du tror ikke din sag fandt en hurtig afslutning pga siden her?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.


Hvad skulle det gøre?:)


Du tror ikke din sag fandt en hurtig afslutning pga siden her?

Jeg mener da også, at YouSee kigger med, over skuldrene på os - mener også at de en gang endda har svaret i en eller anden tråd?Smile
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 22:06
Jamen det kan også sagtens være de kigger med:). Fred være med det. Reelt var der faktisk aldrig en medarbejder der var uenig med mig, men de kunne bare intet gøre “da den var overgået til inkasso”.

Samtidigt kunne inkasso (såfremt det var som jeg sagde), bekræfte der intet juridisk er i en sådan sag.
Min bekymring gik mest på hvor langt set skulle trækkes for så banal en ting og med frygt for et vanvittigt forløb for ca 150kr.:)

Men godt det fin sin ende, men ved Gud hvor er de tunge at danse med ift aftaler. Minder mig om 3 mobil i sine “kronede” dage.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 22:35
Jeg var igennem præcis det samme dengang jeg opsagde mit internetabonnement hos TDC (som det hed dengang).

Jeg ønskede at skifte til en anden udbyder og opsagde i den forbindelse min abonnement hos TDC. Jeg fik en mail tilbage om, at jeg desværre ikke kunne opsige min forbindelse lige nu fordi Helle var på ferie. No bullshit, ikke noget med efternavn eller noget, bare en eller anden Helle som åbenbart er selveste omdrejningspunktet for Danmarks største teleudbyder, "imponerende".

Helle kom tilbage fra ferie og jeg fik opsat mit abonnement. De sendte mig en returkasse til udstyret der skulle tilbageleveres og en besked om at jeg bare skulle droppe den af på posthuset, portoen var betalt og det hele.

En eller anden indskydelse fik mig til at printe et stykke papir med serienumrene på udstyret og i stedet tage kassen med udstyret ned i den lokale telebutik og bede en ansat der kvittere for modtagelsen af de omtalte serienumre. Ekspedienten undrede sig lidt, men jeg fik et stempel med dato og en krusedulle på at jeg havde afleveret udstyret.

Et par måneder senere fik jeg en opkrævning på abonnement for kvartalet EFTER jeg havde opsagt aftalen. Den gad jeg ikke betale.

Så fik jeg en rykker med rykkergebyr fordi jeg ikke havde betalt, den ignorerede jeg igen med tanken om at det ikke kunne være mit problem, at de ikke havde opdaget at jeg faktisk havde opsagt aftalen for længst.

Et par måneder gik og der kom en opkrævning på kvartalet efter. Igen kunne jeg ikke lige se det var mit problem.

Så kom der en rykker på begge kvartaler med tre gange rykkergebyr, et for det første girokort, et for rykkeren jeg havde ignoreret og et for det næste kvartals regning.

En måneds tid senere kom der et brev fra Ribers om at jeg var blevet indstillet til inkasso af TDC. Jeg skrev til Ribers at jeg ikke kunne vedkende mig gælden, forklarede ovenstående og vedhæftede kopier af min opsigelsesmail og kvitteringen for afleveringen af udstyret. Ribers skrev tilbage at de på baggrund af oplysningerne ikke ville registerere mig i deres kartotek.

Jeg skrev til TDC at nu var jeg træt af deres cirkus og de for fanden måtte se at få styr på deres shit..

TDC skrev tilbage at de beklagede fejlen meget og krediterede mig de skyldige beløb. Jeg skrev tilbage at beløbene faktisk ikke var skyldige.

Så gik der et par måneder mere og en dag fik jeg så en rykker på de rykkergebyrer jeg ikke havde betalt. De havde eftergivet mig beløbene for abonnementerne, men glemt at nulstille rykkergebyrerne, så nu rykkede de mig for ikke at have betalt rykkergebyrerne på de beløb jeg ikke skulle betale.

Jeg skrev noget i stil med fanden fisme! til dem og fik endnu en undskyldning og kreditnotas på rykkergebyrerne. Jeg insisterede ved samme lejlighed på at få en erklæring fra dem om at jeg ikke skyldte dem noget. Det mente de ikke var nødvendigt, men jeg insisterede og fik til sidst sådan en "Vi har ikke længere noget kundeforhold til xx og han skylder os ikke noget" erklæring.

Cirka et år senere havde de så noget revision og sørme ikke om de pludselig mente jeg skyldte dem et eller andet. Jeg sendte en kopi af erklæringen retur og bad dem rende og hoppe.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 22:45
Sjovt - fordi faktisk ville/negligerede kundeservice betydningen af at jeg insisterede på at få på skrift at sagen blev droppet, da jeg hvis problemer blot kunne oplyse sagsnummer, hvor der ville stå at sagen var trukket tilbage og skyldige beløb ligeledes.
Jeg insisterede på at få det på skrift, samt tilføjet at jeg nu ikke skyldte noget og at min konto ved dem stod på 0kr.
Så må de få det sendt hvis der kommer mere - hvilket jeg er ret overbevist om.
Jeg blev da også tidligere “beroliget” med ikke at være den eneste.

Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2017 kl. 01:58
Føler med dig...Det tog mig 3 måneder at få slettet en box som jeg havde hjemme i 2 dage...
Man bliver lidt træt i ansigtet til sidst...Disapprove
Og hver gang man fik en ny medarbejder i røret, blev der sagt...Nu høre du ikke mere fra os...Ooooog det gjorde man så...
Til top
Hamish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2017 kl. 05:57
Jeg var ude for det samme for en ti år siden, det tog mig over et halvt år, og det var kun fordi jeg så yousee/TDC chef på tv og derved fik hans navn og skrev direkte til ham, at det blev løst.
Siden dengang har jeg ikke turdet købe eller leje nogle af deres produkter. Hver gang man ringede eller skrev, hvar de meget forstående men der skedte ikke en skid. Det er åbentbart ikke blevet bedre siden
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2017 kl. 06:52
Ja jeg må indrømme jeg kun har haft dårlige oplevelser med kontakten med yousee.
Min antenneforening har der aldrig været noget med.

Det “værste” er at man faktisk tit møder en forstående kundeservice medarbejder og en medarbejder der siger man langt fra er den eneste.
Skal nok undlade nogle navne.

Da jeg bestilte den boks her fik jeg en med det samme. Men jeg måtte ringe flere gange til dem og køre flere test, hvor deres konklusion hver gang var at det måtte være mit net.
- 5 gange rykkede jeg foruden boks, de hver gang kunne fortælle mig faktisk slet ikke var blevet bestilt, men det skulle den pågældende medarbejder så nok gøre.

Mht TV2 ude til 5kr, så tog det 8 imponerende opkald, hvor jeg blev oprettet som ny kunde intet mindre end 4 gange.
Til sidst fik jeg noget område leder i røret, der så kunne fortælle mig at det var fordi mit abonnement slet ikke kunne træde i kræft før en given dato.
Så jeg har virkelig brugt mange timer i røret, for nogle helt igennem banale ting, det gjorde at jeg simpelthen mistede tilliden til dem.
Igen desværre for jeg har været rigtig glad for min tv pakke.

Det har dog været fast indslag, at hver gang jeg har haft kontakt til dem vil de sælge mit et mobilabonnement, med en langt bedre musik tilbud end mit nuværende - markedets bedste lydkvalitet simpelthen.

Hvorom alting er, så har det nu hele vejen igennem været en sober tone og heller ingen pegen fingre eller noget, man har bare ikke kunne hjælpe mig.
Er glad for jeg nu har en skrift på jeg ikke længere er skyldig i noget som helst ved dem, så må det sendes afsted hver gang der måtte komme en ny regning
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2017 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.


Hvad skulle det gøre?:)


Du tror ikke din sag fandt en hurtig afslutning pga siden her?


Helt klart nej.

For det første tvivler jeg stærkt på, at de følger med i diverse fora. De har travlt nok med at svare telefoner og lave deres arbejde (for at lave det om, som den kundeservicemedarbejder, du sidst talte med, lavede forkert).

Derudover skulle de bruge tid på at lede efter en kunde, der kunne være Bromberg5 her på sitet?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2017 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Sjovt - fordi faktisk ville/negligerede kundeservice betydningen af at jeg insisterede på at få på skrift at sagen blev droppet, da jeg hvis problemer blot kunne oplyse sagsnummer, hvor der ville stå at sagen var trukket tilbage og skyldige beløb ligeledes.
Jeg insisterede på at få det på skrift, samt tilføjet at jeg nu ikke skyldte noget og at min konto ved dem stod på 0kr.
Så må de få det sendt hvis der kommer mere - hvilket jeg er ret overbevist om.
Jeg blev da også tidligere “beroliget” med ikke at være den eneste.



YouSees system til håndtering af regninger virker meget tungt, og den ene afdeling kan ikke nødvendigvis se de samme ting, som en anden afdeling kan, så du skal sikre dig at tale med deres Regningsservice i sådanne situationer, i stedet for en kundeservicemedarbejder.

Kundeservice løser sjældent denne typer problemer uanset hvad de så fortæller dig.

Vi bruger TDC erhvervsmæssigt, og også som medarbejderbredbånd, og der har været mange spøjse hændelser, hvilket så ikke bliver nemmere, når der f.eks. er tale om coaxbredbånd på en erhvervskonto sammen med medarbejderens kabeltv på en privatkonto.

Redigeret af lunddal - 12-December-2017 kl. 07:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu