recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forholde sig til inkasso - hvorledes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forholde sig til inkasso - hvorledes?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forholde sig til inkasso - hvorledes?
    Sendt: 11-December-2017 kl. 15:18
Jeg er lidt i modvind hos/med yousee. I startet af 2017 tilmeldte jeg mig deres boks og fik den tilsendt. Den var dog defekt og jeg måtte af 3 omgange forsøge mig med ellers tålmodige teknikere hos yousee. Herefter blev jeg lovet at de ville sende mig en ny. Denne måtte jeg rykker for 5 gange.
Nå men jeg fik en ny der virkede som den skulle.

Samtidigt ønskede jeg at få "tv2 ude" via min yousee app. Det koster 5 kr pr mdr. Dvs at jeg direkte ved yousee har leje af boks og tv2 ude. Min pakke får jeg hos min antenneforening.
 - iøvrigt tog det 8 opkald og 4 nye kundeoprettelser før tv2 ude virkede. Det viste sig at der var en dato på hvornår mit abonnement kun opstartes.

Pga al den tid og udfordringer bliver jeg krediteret 200kr hos yousee. Disse 200kr betaler for mine næste måneder af boksleje og tv2 ude. Til sidste kvartal her i 2017 er min kreditering brugt op og jeg får tilsendt en ny regning.

Imellemtiden har jeg besluttet at boksen ikke er noget for mig og jeg kontakter Yousee, for at forklare det som det er. Jeg ønsker ikke længere boksen, men stadig gerne vil have tv2 ude, hvilket jeg beder om en ny regning på.
Vi aftaler at jeg aflevere boksen i nærmeste yousee butik, hvor jeg ligeledes beder om en regning seperat på tv2 ude. - det sker automatisk for jeg besked på.

Alligevel for jeg en regning med rykker for manglende betaling. Da jeg har meget arbejde og ikke er klar til at bruge 2 timer i telefonen skriver jeg en mail til yousee hvor jeg beder dem sende mig en kvittering for modtagelse af min mail, hvor jeg igen beskriver at jeg ikke vil betale en regning for leje af boks i det kommende kvartal når den er afleveret. - Min tillid til yousee er væk og jeg ønsker ikke at betale for et produkt jeg ikke har længere.

Herefter får jeg en ny regning og en skrivelse om at jeg er overgået til inkasso og jeg opdager mit tv2 ude ikke virker.

Jeg ringer til yousee igen og forklarer forløbet og får forklaret at min sag er overgået til inkasso og jeg skal ringe til dem.
Efter at have fået udleveret telefon nummer forkert 2 gange lykkedes det mig at ringe til det rigtige sted.
Her er beskeden at jeg ikke står registreret hos dem, men at de rigtig nok netop har overtaget inkasso sager fra yousee.

Herefter afventer jeg og ser tiden an, da yousee har afvist at kunne hjælpe og at det ligger hos inkasso, hvilket det ihvertfald for nu endnu heller ikke ligger.

 Jeg hører dog intet og får nu en ny regning - en regning der udelukkende består af 2x100kr for rykker gebyr.

IGEN ringer jeg til yousee og får fat i en ellers hjælpende medarbejder, der forstår at jeg ikke vil betale for sidste kvartals boksleje og tv2 ude når ikke jeg har boksen længere, men deres edb system kan ikke finde ud af en sådan udregning, hvorfor jeg skulle have betalt for så at blive krediteret. 
 Hun forstår godt min forklaring, men trods det stadig holder fast i at jeg har et udestående der gør at jeg er røget til inkasso.
 - prøver efter bedste evne at forklare at jeg godt forstår HVORFOR jeg er røget til inkasso, men at grunden herfor er komplet åndsvag.

Beskeden til mig er at jeg må vente på brev fra inkasso. 

Hvad gør man i en sådan sag? Jeg er naturligvis ked af en sådan sag for et beløb 157kr. I bagklogskabens klare lys skulle jeg nok bare have betalt og så forvente at ringe til yousee 10-20 gange for at få de 157kr tilbage.
MEN - jeg vil sgu ikke betale en regning forud for et produkt jeg ikke længere har.

Nogen der har erfaringer med en sådan inkasso sag? Er de til at snakke med i en sådan sag her eller skal man forvente hele møllen så kører nu?

Hvis jeg nu bare bukkede mig og betalte den regning, så er det jo fandme kun en regning på rykkergebyrene, det er end ikke de 157kr det hele startede med.

What to do?


Redigeret af Bromberg5 - 11-December-2017 kl. 15:22
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 15:35
Ignorer dem, det er jo idioti!

Det er muligt de orker at slæbe dig i Retten, men jeg tvivler. For når du har kvitteringer på aflevering af Boks, så er der ikke noget at komme efter. Og Yousee får selv lov at betale for Rettens tid.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ignorer dem, det er jo idioti!

Det er muligt de orker at slæbe dig i Retten, men jeg tvivler. For når du har kvitteringer på aflevering af Boks, så er der ikke noget at komme efter. Og Yousee får selv lov at betale for Rettens tid.


Tænker heller ikke det trækkes så langt - det er jo direkte dumt.
Tænker og tror på at inkasso firmaet er til at snakke med. Rent juridisk tænker jeg ikke der kan være hold i det.

Hader vare at skulle bruge al den telefon tid på noget så ligegyldigt som det her.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 15:42
lad den gøre.
Lad inkasso tage kontakt til dig og fremlæg dem bevis for du har afleveret udstyr samt har bedt om at opsige de proudkter du mener at have.
Fremlæg det for dem og så klarer INkasso resten.. :)
De gider ikke selv bruge tid på en sag de ikke selv får noget ud af
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 15:44
Du kan jo skrive til Inkasso firmaet og forklare hvor tåbelig sagen er. Og at du har tænkt dig at ignorere fremtidige krav, fordi du ærligt talt har andet at bruge din tid på.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan jo skrive til Inkasso firmaet og forklare hvor tåbelig sagen er. Og at du har tænkt dig at ignorere fremtidige krav, fordi du ærligt talt har andet at bruge din tid på.

Første gang jeg havde fat i dem var de med på det var en halvskør sag, men at de naturligvis ikke kunne gøre noget når ikke jeg var registreret ved dem.

Vil gerne have en fin dialog med dem ihvertfald, da jeg tænker at man bør kunne forklare sig i en sådan sag.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ignorer dem, det er jo idioti!

Det er det dummeste du kan gøre.

Der findes to slags Inkassofirmaer. Dem der kører efter reglerne og dem som kun er ude på at hive flest mulig penge ud af folk. Prøv at google det Inkassofima som har din sag. Har det været muligt for folk at lave forlig og gode aftaler, eller har det bare kostet folk en masse penge?

Men ellers syntes jeg at du skal spille efter reglerne. Hvis du ikke mener at skylde YouSee penge så fortæl Inkassofirmaet det. Hvis du mener at skylde Yousee færre penge end de siger. Så bed om en rigtig opgørelse. Og nu nytter det ikke at ringe, alt skal være på skrift/email.
 
Hilsen Carsten. 


Redigeret af csell - 11-December-2017 kl. 15:56
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 16:24
Nå - nogengange kan det gå stærkt:). Ringede endnu engang til yousee og bedte om telefon nummer til deres inkasso firmaer, som begge afviste at have mig stående.

Jeg ringede IGEN til yousee, som igen forklarer mig at jeg må afvente indkaldelse fra inkasso firmaet.

Jeg bliver dog hurtigt ringet op igen af yousee, som kan se at der i deres system står at sagen er trukket tilbage og det skyldige beløb samt alle gebyrer - min konto er pr dags dato 0kr.

Hvilket jeg naturligvis har fået på mail nu her også.

Jamen altså en masse tid jeg har brugt på det. Hvorom alting er, så er alle yousee produkter sagt op.
Det ærgrer mig faktisk da vi i min antenne forening kan få den fulde pakke for 430kr og den har jeg sgu været glad for.
Det blir streaming fra 2018:)


Redigeret af Bromberg5 - 11-December-2017 kl. 16:25
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 17:25
Tillykke med det! Så kan du i ro og mag overveje en TV løsning når der er faldet ro på igen.
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 19:38
Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 20:01
Beskriv alt det ovenstående på deres FB-side. Så skal der nok ske noget, de har ikke lyst til at udstille deres inkompetence.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.


Hvad skulle det gøre?:)

Uanset blev jeg også skrevet kontaktet af dem igen, hvor der er skrevet notits om at sagen ikke skal overgå til inkasso og alle gebyrer og rykker bortfalder
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu