recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 14:46
Jeg ville også overveje stuen, evt med et DNP lærred som er til salg til en skarp pris på DBA
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Damn, det er småt .... jeg tror ikke du bliver glad for det! Ermm Alt for mange kompromiser.

Det er jeg også bange for

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:


...... Ellers er der selvfølgelig altid reskabsskuret Wink

Det skur var faktisk en af grundene til at vi kiggede på huset i første omgang  =større bif. Det er et muret og isoleret skur med troltekt loft. Men der er loft til kip i hele huset, så vi får brug for opbevaringspladsen Ouch
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 14:14
Damn, det er småt .... jeg tror ikke du bliver glad for det! Ermm Alt for mange kompromiser.

Havde jeg været dig, havde jeg nok forsøgt at optimere stuen til en ok biograf i stedet. Ellers er der selvfølgelig altid reskabsskuret Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 10:25
Nå....

Der er i familien taget en hård beslutning om at sælge huset og købe et andet. Det betyder, at min lille hjemmebio bliver overtaget af de nye købere. Heldigvis fik de ikke forhandlet alt mit udstyr med, så jeg har alt hvad der skal til for at opbygge en ny. I kan se min gamle/nuværende bio i min signatur.

Desværre er mulighederne i det nye hus ikke så gode som i det gamle, og efter lange forhandlinger med konen, er vi blevet enige om et kompromis, der lyder på at det ellers planlagte gæsteværelse/kontor kan blive bio/gamer rum/kontor (hjemme arbejdsplads).

Meeeeen, jeg synes jo egentlig at min nuværende bio er lille og den nye bliver endnu mindre. Så jeg har lidt kvaler om at beslutte mig for om jeg skal gå efter en bio/gamer løsning i det nye hus, eller om jeg skal evt opgradere det jeg har i stuen og så leve videre uden bio. Men jeg har jo det hele så der kommer lidt ideer på bordet.

Her er en plantegning af det nye hus og placering af bio:




Udstyrsliste til 5.2 setup:

Lærred: 105" Audio transparent lærred

Projector: Epson TW-3600 

Receiver: Yamaha RX-A2040

Højttalere:

Front:  3 x Klipsch KL-525-THX Ultra 2

Surround:  2 x Klipsch KS-525-THX Ultra 2

Subwoofer:  2 x selvbyggede 15” Dayton Ultimax


Jeg har fravalgt atmos i dette rum pga de skrå vægge


Til det nye setup påtænker jeg at lave et træskelet til screen wall og en front bestående af en sandwich konstruktion af MDF og gips. Finish vil blive deco molton stof. Der vil være hylder til højttalerne bag lærredet samt en åbning i midten for adgang til PS4 for børnene.

Til højre for screen wall har jeg indrettet en lille (ja prioriteterne er i orden ;-) ) hjemmearbejdsplads med en kontor stol.


Rummet har skrå loft med troltekt plader, et vindue som får mørklægningsgardin og trægulv.

Her er nogle billeder af min ide











Bekymringer:

1. Rummet er noget mindre end det jeg har nu så måske vil det ikke fungere med afstanden til lærred/højttalere. Lærredets størrelse synes jeg passer perfekt til det rum jeg har nu men det vil måske blive for stort hvis jeg kommer tættere på.

2. Rummet kommer til at ligge klods op af et børneværelse, så det er slut med at spille højt om aftenen. I værste fald vil det slet ikke fungere hvis min datter bliver vækket selv ved lav volumen.

3. Afstanden fra projektor linse til lærredet er kun 2.13 meter og i følge projector centrals throw beregner vil jeg slet ikke kunne lave et 105" billede på den korte afstand. Det betyder ny short throw projector eller mindre lærred. Jeg har BenQ HT2150ST i kiggerten, men jeg har tidligere haft regnbue  problemer med en BenQ W1000, så det afholder mig lidt fra at kigge DLP.

4. Rummet er tæt på kvadradirsk hvilket betyder mindre optimale lydforhold.

Hvad siger i til det? Er det et åndsvagt projekt at kaste sig ud i med disse forhold? Eller er der grønt lys fra jer?

Alt input, kommentarer og ideer er meget velkomne!  



Redigeret af Berdel - 09-April-2018 kl. 10:16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu