recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 10:31
Du skriver at dine subwoofere er DIY, byg dem evt om så de fylder mindre i dybden?
Mvh
Troels - der elsker DIY
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 11:33
Ja, det er også en mulighed. Så kan jeg hente ca 17cm. 
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 12:08
17cm er jo nærmest en verden i dit rum😎
Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 06:49
Jeg vil nu også sige at du bliver nødt til at fokusere på dybden af dit setup med de begrænsninger rummet udgør. Men så skal du nok også skifte alle højttalere og over i f.eks. indbygning som kun fylder ca. 10 cm i dybden (Ved så ikke helt hvor meget det giver ifht. dine LCR). 

Kan du ikke bare placere sub'erne ved siden af stolene som en slags bord?


Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 07:32
Klipsch laver faktisk THX Ultra2 godkendte indbygningshøjttalere der kun er 10cm dybe...

Men så skal subwooferene flyttes
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 10:08
Jeg er godt nok glad for mine fronter + surrounds men det kan godt være at det er tid til at sige farvel til dem.

I så fald kunne jeg godt finde på at gå en anden vej og så købe 5 af disse. 


De er kun 12 cm dybe kontra mine klipsch der er 32

Det kan også være at det er på tide at indse at lydniveauet bliver helt anderledes med bio midt i huset og ved siden af et børneværelse at jeg kan downgrade på den front. Og måske skal jeg gå multirums vejen i stedet for bio.

Ny ide til et mindre dedikeret rum. Subs ombygget til møbel, sofa i stedet for stole og 20 cm større afstand til lærred:






Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 10:27
Hvis du kan lide lyden fra fine fronter, så kig evt her

http://www.klipsch.com/products/thx-ultra2-in-wall-speakers?model=pro-6504-l-thx#product-specs

Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 15:04
Jeg ville beholde højttalerne og lade det komme an på en prøve. Tror personligt ikke selv 20 cm, du kan vinde gør den store forskel. Byg evt. subs om, for at vinde lidt cm, med vægen du vil bygge op. Du kommer ikke uden korrektion, med så lille et rum.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 20:37
Jeg har lige selv skiftet næsten alle mine højtalere ud med de der spirit 2. Jeg kom fra lidt forskelligt så nok ikke helt sammenligneligt, men jeg synes de spiller skide godt. Du kan evt upgrade for deres spirit 6 og 8 er LCR og hvis jeg havde økonomien til det havde jeg valgt spirit 6 på hele fronten.

Fyndborsen kører forskellige pakketilbud med netop disse så kig efter dem evt

Edit: jeg valgte også disse pga pladsmangel. Dog ikke fordi rummet ikke kune bære det, men det et et multirum og når de hænger på væggen i et 7.1 setup så er det både upraktisk og ser lidt tåbeligt ud hvis højtalerne skulle hænge 20-30 cm ud frem for 10.

Redigeret af thomnico - 15-December-2017 kl. 20:40
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 15:02
@Jack Ja, korrektion vil helt sikkert komme på tale - det har jeg også god erfaring med. Jeg overvejer også at bygge subs om. 

@thomnico Godt at høre med spirit 2! 6 og 8 LCR er noget større i dybten - så kan jeg lige så godt beholde dem jeg har
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 15:18
Spirit 2 er 120mm i dybden og spirit 6 er 140 ifølge specs. Mit indtryk er at spirit 6 er noget bedre som front og hvis du skal have en som center gør det vel ikke den store forskel rent fysisk? 🙂🙂
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 17:14
Det har du ret i! Synes bare de var noget større sidst jeg kiggede. Nok spirit 8 så

Nu har jeg ikke så meget erfaring som tømmer. Er der nogen af jer der kender til et smart hack til at bygge sine sub kasser bredere og mindre dybe uden at skulle starte forfra?

Her er min byggeteåd

klik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu