recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 13:16
Panasonic75" EX780 koster 19.999 kr.....
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 14:22
Mit budget er 35.000kr for alt teknik og med projector + selvlavet lærrede vil jeg kunne få det for under 10k

Edit. Jeg kan godt se at tråden er ved at stikke af i retning af subwooferbyggeri. Jeg opretter en ny tråd til dette :-)


Redigeret af Berdel - 06-Februar-2018 kl. 14:24
Til top
peter biofreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter biofreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 14:30
Hvis jeg var dig ville jeg starte op med et Bi-Stretch lærred. Det er der flere, der bruger i Dk men også ude i verden. Det er jeg selv startet op med som AT-Lærred, men det performer så godt at jeg aldrig er kommet videre. Super fedt at få flyttet højttalerne op i billedet og gemt subs væk bag sort stof. Sender dig gerne billeder af mit.. 
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af peter biofreak peter biofreak skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg starte op med et Bi-Stretch lærred. Det er der flere, der bruger i Dk men også ude i verden. Det er jeg selv startet op med som AT-Lærred, men det performer så godt at jeg aldrig er kommet videre. Super fedt at få flyttet højttalerne op i billedet og gemt subs væk bag sort stof. Sender dig gerne billeder af mit.. 

Det har jeg også overvejet. Hvor køber man det stof. Ja, tak vil meget gerne se billeder Thumbs Up
Til top
peter biofreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter biofreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 14:38
Det kan du finde hos Stof og stil. Kan være jeg kan finde dig på Facebook? Gør det lidt hurtigere for mig at overfører billederne der.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 14:53
Yes, bare søg efter Søren Bertram Pedersen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 23:36
Ellers kan du glo på mit imens, det er 130" AT scope, lavet af bi-stretch. Vi er udmærket tilfredse, prisen taget i betragtning, men har på den anden side ikke prøvet andet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Ellers kan du glo på mit imens, det er 130" AT scope, lavet af bi-stretch. Vi er udmærket tilfredse, prisen taget i betragtning, men har på den anden side ikke prøvet andet.


Jeg var lige inde og søge på bi-streatch. Hvordan får du 130" når Bi-streatch kun sælges i en brede på 145cm?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Ellers kan du glo på mit imens, det er 130" AT scope, lavet af bi-stretch. Vi er udmærket tilfredse, prisen taget i betragtning, men har på den anden side ikke prøvet andet.


Jeg var lige inde og søge på bi-streatch. Hvordan får du 130" når Bi-streatch kun sælges i en brede på 145cm?

Det kan da sagtens lade sig gøre i Scope format
http://www.lissau.dk/medier/Plano-datablad.pdf
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 10:39
Jeg ville helt klart gå efter et 75" tv. Kan fås under 20k. Og så evt spare en sub. Ingen grund til 2 stk. Og så købe eller lave tv møbel der kan have sub, front LCR bag stoflåger. 
Med et TV bliver det mere som en ekstra stue/game room, hvor man er meget mere tilbøjelig til lige at gå ind og tænde for systemet = du og familien får mere glæde at det rum, som du har lagt beslag på til din hobby. 

Nogle gange bliver man for fokuseret på teknik og specs, og hele byggeprocessen, og når det så er lavet færdigt, står det ikke altid mål med hvor meget man får det brugt.

Taler bare ud fra egne erfaringer/holdninger, som jeg lige ville dele :-) 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg var lige inde og søge på bi-streatch. Hvordan får du 130" når Bi-streatch kun sælges i en brede på 145cm?

Jeg ville da kunne få 130" om det så kun kunne fåes i 145mm - det er bare et spørgsmål om bredden på langs Smile Men som Kampus så rigtigt siger, jeg har lavet det i 2.40:1, aka. Anamorphic aka. Cinemascope aka. whatever ... men altså ikke 16:9, og derfor er det ikke noget problem. Mit er 308 x 129 cm, men pt. fylder billedet ikke hele lærredet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Jeg ville helt klart gå efter et 75" tv. Kan fås under 20k. Og så evt spare en sub. Ingen grund til 2 stk. Og så købe eller lave tv møbel der kan have sub, front LCR bag stoflåger. 
Med et TV bliver det mere som en ekstra stue/game room, hvor man er meget mere tilbøjelig til lige at gå ind og tænde for systemet = du og familien får mere glæde at det rum, som du har lagt beslag på til din hobby. 

Nogle gange bliver man for fokuseret på teknik og specs, og hele byggeprocessen, og når det så er lavet færdigt, står det ikke altid mål med hvor meget man får det brugt.

Taler bare ud fra egne erfaringer/holdninger, som jeg lige ville dele :-) 


Eftersom det er ikke er første gang Berdel indretter sådan et rum, tror jeg da egentligt han har udemærkede forudsætninger for og vide hvor meget eller hvor lidt det vil blive brugt.
Og hvis jeg kender ham ret, så tror jeg han er meget uenig i dit synspunkt omkring 1 Vs 2 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu