recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Multirum under opbygning *NYT side 6*

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 15:56
Jeg er godt klar over at mit indlæg måske ikke er hvad man ønsker at høre. Det var bare for at komme med et lidt andet perspektiv, da jeg selv har prøvet et blive forelsket i nogle dyre detaljer frem for praktisk anvendelse, og hvor man reelt ikke kan høre forskel - eller ikke stor forskel nok.
Men det er da helt fint hvis Berdel ender med at gå all in i stuen eller det lille rum. Al respekt for det:-)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 11:46
Det er rigtigt at jeg har god erfaring med 2 subs - også derfor at jeg prioriterer det.

Men jeg er helt med på hvad du mener Henning - det er også med i overvejelserne. Men faktisk overvejer jeg projektor + hjemmelavede subs fordi det er en billigere og bedre løsning. Men et tv vil helt sikkert være mere praktisk.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 13:43
Ubeslutsomheden vil ingen ende tage :-D

Nu er jeg på vej over i TV med subs indbygget i TV møbel. 

Jeg er lidt bekymret for om indbyggede subs vil sætte skabene i svingninger eller om det mon er muligt at afkoble dem så meget at det ikke bliver et problem?

Jer er status pt







Redigeret af Berdel - 23-Februar-2018 kl. 14:29
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 08:35
Det ser svinelækkert ud👍

Monter dine subs fast på bagvæggen og byg reolen rundt om så de ikke rører?
Eller fjern bunden i de pågældende skabe så dine subs hviler direkte på gulvet og ikke rører reolen?

Mvh Troels

Redigeret af Troelsfilm - 24-Februar-2018 kl. 08:36
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 08:38
I princippet kræver det sidste forslag vel bare 3-4 huller i bunden af hver af de pågældende skabe hvor du så har "fødder" op igennem som subwooferne står på?

Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 09:26
Sony 75XE9005 til 16.999 kr. i Power burde vel kunne friste når du fokuserer mere på TV vejen.

Lækre billeder, og hvis det var mig ville jeg prøve at integrere kontor/PC løsningen også. En form for "slå ud" løsning i et skab ville give rummet et super udtryk med TV'et i midten.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 09:28
Tak Troels

Selvfølgelig. 4 huller bunden så er det løst. Godt tænkt!
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 09:45
Når skabene bliver samlet, kan du ved banken på dem høre om der er mulighed for unoder. Hvis de rasler og lignende, så giv en silikone fuge i samlingerne og dine skabe bliver stabile, lidt ala et højttalerkabinet....
Mvh Frank
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 09:45
Tak tak

Jeg hæfter mig lige ved dine fede billeder.
Når billedet er slukket, så er tv'et sort, og et lærred ville være hvidt...



Hmmm - altså bare til det rent estiske udtryk

Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 19:37
[QUOTE=Berdel]Tak Troels

Selvfølgelig. 4 huller bunden så er det løst. Godt tænkt![/QUOTE

Hvis det er selvbyg så vil jeg foreslå at du kun bruger 3 ben så står den mere fast
Ning
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 17:44
Mange tak for tips!

De bliver helt sikkert taget i brug!

Det er netop det sony TV jeg har i kikkerten :-)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 17:28
Så er de første stumper dumpet ind. Smile








Højttalerne blev med sort front stof da jeg synes at de hvide er for gennemsigtige




Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu