recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Star Wars: The Last Jedi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Star Wars: The Last Jedi

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 11:56
Jeg synes faktisk der er meget historie med i det her. Uden at lave for meget spoiler, så kommer der afklaring på en masse ting. Men jeg vil give dem ret i at den visuelt er temmelig flot. - havde fornøjelsen af at sidde i buttkicker sektionen i bio1 i nordisk film i Århus i går. - ved ikke med lyden, men den var også fortrinlig. - lad mig bare sige det sådan. Det kan mærkes, høres og ses når The Supremacy toner frem første gang :-) (that's a big f.....g ship.)

Og det var også en kende sørgeligt at se Carrie Fisher. Når man nu ved hun ikke er blandt os mere.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 23:17
Hvad siger I? 2D eller 3D? Jeg vil egentlig helst se den i 2D, da jeg virkelig er blevet træt af 3D og briller. Men går man mon glip af noget stemning eller effekter?
/zemo/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 13:27
Jeg skal ikke kunne sige hvad man går glip af. -  jeg så den i 2D, da jeg bruger briller, har en bygningsfejl  i øjnene og er ikke i stand til at opfange 3D effekten i de briller alligevel, så jeg ser det kun i 2D. (og nej jeg bærer dælme ikke 2 par briller for at se en f..... film :))
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 08:37
Er voldsomt skuffet over filmen. Og formår at fremhæve the force awakens som en bedre film.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 11:05
Så den i lørdags.
Jeg er mindst lige så imponeret som alle andre med en positiv oplevelse.
Billede og lyd i top.
Historien var som at gå 34 - 37 år tilbage i tiden, med tilsvarende år i udvikling Wink

En fantastisk film der lever op til det pres som den står op imod.
Folk der ikke har set force awakens vil måske være lidt vingeskudt.
Folk der ikke kender de gamle, (IV, V og VI), vil nok ikke få samme særlige fornemmelse for historien. 
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 11:18
Jeg tog, desværre, mig selv i at sidde i biografen og ryste på hovedet og vende øjne i flere scener.
Skuffet og ikke imponeret, hverken over manuskript eller handling.
Lyd og effekter var dog meget flotte.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 11:20
Jeg forstår virkelig ikke al den positive omtale. I min optik, så var der utrolig meget, som ikke fungerede i filmen og jeg er nede og rode omkring 6/10 - måske 7/10 på en god dag.

Sidehistorien fungerer ikke og virker mærkelig påklistret. Der er alt for meget plat humor puttet ind overalt. Ret vigtige personer skrives ud af historien uden at deres baggrund eller plads i det hele på nogen måde er afklaret. Og få nu en ordenlig kampsports-ekspert til at hjælpe med de sværdkampe! SW1 havde godt nok den værste historie og værste skuespil, men kampscenerne med Maul virkede mere som en sværdkamp end uøvet leg med kæppe, som det gør i SW8.

SW7 er en klart bedre film i min mening.

Edit: Og jeg så den i Big Bio med Atmos.

Redigeret af Torben Rasmussen - 18-December-2017 kl. 11:21
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 12:12
Syns det var go underholdning, MEN der er en del ting der virkelig går mig på, og til dels skuffede mig rigtig meget. Ting som plot huller og missede chancer for genial karakterudvikling.

Det lugter lidt af at der ikke har været en gennemtrængende rød tråd for triogien da de startede, og Rian selv har fundet på historien hvor JJ sluttede.


Men det var god underholdning none the less :)

Redigeret af Wolff - 18-December-2017 kl. 12:12
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg forstår virkelig ikke al den positive omtale. I min optik, så var der utrolig meget, som ikke fungerede i filmen og jeg er nede og rode omkring 6/10 - måske 7/10 på en god dag.

Sidehistorien fungerer ikke og virker mærkelig påklistret. Der er alt for meget plat humor puttet ind overalt. Ret vigtige personer skrives ud af historien uden at deres baggrund eller plads i det hele på nogen måde er afklaret. Og få nu en ordenlig kampsports-ekspert til at hjælpe med de sværdkampe! SW1 havde godt nok den værste historie og værste skuespil, men kampscenerne med Maul virkede mere som en sværdkamp end uøvet leg med kæppe, som det gør i SW8.

SW7 er en klart bedre film i min mening.

Edit: Og jeg så den i Big Bio med Atmos.
 
6/10 - 7/10 er da heller ikke dårligt - tror jeg ligger i det interval med alle Star Wars filmene på nær Phantom Menace som var ringere end ringe i min optik Ouch
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 12:46
Jeg har kraftigt på fornemmeren at der har været et lidt anderledes plot lige indtil Carrie døde, og så har de måttet ændre en del som en nødtørftig lappeløsning. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 13:00
Den måde filmen afvikles på synes jeg ikke bærer præg af, at Carries død har påvirket noget.

En score på 6/10 på IMDB ville umiddelbart afholde mig fra at se filmen. Alt under 7 giver jeg ikke en chance, med mindre jeg har feber og ikke kan bevæge mig ud af sengen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Jeg tog, desværre, mig selv i at sidde i biografen og ryste på hovedet og vende øjne i flere scener.
Skuffet og ikke imponeret, hverken over manuskript eller handling.
Lyd og effekter var dog meget flotte.

Helt enig. Sådan en omgang plat humor hører ikke hjemme i en Star Wars film. Jeg havde for mange issues med den til at kunne synes om den.

Men jeg er også fan af de gamle, og det føles som om at de gerne vil af med os, så en ny generation kan komme til. De sælger måske ikke nok merchandise og legetøj på os Cry
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu