recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST - K: Ram til Lenovo Thinkpad T520
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST - K: Ram til Lenovo Thinkpad T520

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LØST - K: Ram til Lenovo Thinkpad T520
    Sendt: 15-December-2017 kl. 10:30
Hej...
 
Jeg vil høre, om der er nogle herinde, som ligger inde med ram-moduler til ovenstående bærbar.
 
Den har i dag 4 GB standard og jeg søger, at få den opgraderet til
 
  • 8 GB 

eller

  • 16 GB (som andre har haft held med at opgradere med).

Den kører Windows 7 Pro med en I5 processor.

Rammoduler skulle være i retning af:
 
Standard er 4GB DDR 1333 or 1600Mhz, men fandt følgende oplysninger på nettet fra 2015...

I procured the 16Gb kit (by Crucial) from Newegg -

Crucial 16GB (2 x 8G) 204-Pin DDR3
SO-DIMM DDR3 1600 (PC3 12800)
1.35v
Dual Channel Kit
Laptop Memory Model CT2KIT102464BF160B

Nogen der har lidt liggende i restskuffen og kan komme med et godt tilbud. Det er til en pc til datteren.

Ser frem til at høre fra Jer. Tongue
 
Thomas Stampe


Redigeret af Tstampe - 22-December-2017 kl. 20:49
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karlshoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 11:32
Er det DDR3 eller DDR3L? (L står for low voltage, hvilket de 1.35v ligner - men kan også bare være et forkert kit du har fundet...)
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 18:46
Tænker nok jeg kan støve 4GB op et sted i hytten.. Skulle mene jeg har en ekstra T5XX eller to liggende :) 

Hvor i landet bor du ?
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Er det DDR3 eller DDR3L? (L står for low voltage, hvilket de 1.35v ligner - men kan også bare være et forkert kit du har fundet...)
 
Karlhoj: Det var det jeg fandt ved en hurtig søgning på emnet. Jeg vil undersøge det nærmere og vende tilbage. Wink
 
Men den ram jeg nævnte var der en i 2015, som benyttede med held.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Tænker nok jeg kan støve 4GB op et sted i hytten.. Skulle mene jeg har en ekstra T5XX eller to liggende :) 

Hvor i landet bor du ?
 
NAlen: Jeg bor N for Varde og kommer til Silkeborg-området ofte.
Hvordan passer det dig?
 
Og jeg vil lige undersøge, om jeg har en eller 2 ramklodser i. Men det bliver sikkert først Søndag.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2017 kl. 19:41
Bor små 200km nord for silkeborg, så umiddelbart ret dårligt :D
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Bor små 200km nord for silkeborg, så umiddelbart ret dårligt :D
 
Enig med dig, at køre 400 km for et ram-modul. Njaaah. Men Post Danmark eller lignende er opfundet og jeg betaler gerne fragten evt...
 
God dag og tak for tilbuddet mht. evt . afhentning. Clap
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 12:26
Har nu vedhæftet billeder af det ram-modul, som sidder i maskinen på nuværende tidspunkt.
Søger Ram-moduler - gerne 8 GB - til en sådan enhed. Ingen der ligger inde med noget sådanne i deres skuffe? Wink
 
Afhenter eller betaler gerne for en evt. fragt.
 
P.S. Sidder der ikke 2 slots under hinanden i sådan en Lenovo Thinkpad T520?
 
Med venlig hilsen
 
Thomas Stampe
 
 


Redigeret af Tstampe - 17-December-2017 kl. 12:27
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 15:28
Jeg kan kun finde 2GB blokke i dem jeg har liggende desværre, dem får du ikke meget sjov ud af :( 
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Jeg kan kun finde 2GB blokke i dem jeg har liggende desværre, dem får du ikke meget sjov ud af :( 
 
Hej nAlen...
 
Nej - dem får jeg ikke meget ud af - tak for indsatsen. Wink
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 23:36
Hvad er det du leder efter, 4GB RAM moduler eller 8GB RAM moduler?
Jeg har 7 stk 4GB moduler ligger her og glo på bordet. Så vidt jeg husker kommer de alle fra Lenovo bærbare maskiner.  
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad er det du leder efter, 4GB RAM moduler eller 8GB RAM moduler?
Jeg har 7 stk 4GB moduler ligger her og glo på bordet. Så vidt jeg husker kommer de alle fra Lenovo bærbare maskiner.  
 
Hej Kandersen...
 
Beklager - men arbejdet har kaldt.
 
Jeg ønsker at udvide maskinen fra de oprindelige 4GB til mindst 8GB. Så en 4GB ramklods vil også gøre lykke.
 
Men da jeg tog den eksisterende ramklods ud på undersiden (bag bagpladen) - den som er afbilledet - kunne jeg ikke umiddelbart se et ekstra ramslot under denne, som min ramklods sad i.
 
Så spørgsmålet er nu:
 
1. Om der  ikke sidder 2 slots under hinanden - det burde der gøre standard (er jeg overbevist om!)
 
eller
 
2. om der kun er et slot og man skal have tastaturet op, for at sætte yderligere ram i.
 
 
Er det løsning 2, så søger jeg et 8 GB ram-modul ellers vil et 4GB gøre det fint. Da min erfaring i, at tage tastaturet op i sådan en "fætter" er begrænset. 
 
Hvor bor du henne i landet? 
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu