recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i jeres UHD'r
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i jeres UHD'r

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 10:09
Jeg blev ikke rigtig klogere ud fra jeres svar, bruger i andre? 

Fx. synes jeg at Amazon.co.uk har et begrænset udvalg af UHD'r. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Zavvi.com er også en mulighed, der købte jeg Dark Knight Trilogy med DK subs til 40£ Big smile
Release d. 18/12, spændende hvornår den lander.

Hvis de sender fra Guernsey kan du se frem til et toldgebyr + moms
Jeg havde ellers undersøgt at de sendte fra England mainland, men kan jo være jeg er heldig. Ellers er det stadig en ok pris inkl. dummebøde Confused
Så er filmen modtaget, afsendt fra Holland, så ingen problem med told Big smile
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Zavvi.com er også en mulighed, der købte jeg Dark Knight Trilogy med DK subs til 40£ Big smile
Release d. 18/12, spændende hvornår den lander.

Hvis de sender fra Guernsey kan du se frem til et toldgebyr + moms
Jeg havde ellers undersøgt at de sendte fra England mainland, men kan jo være jeg er heldig. Ellers er det stadig en ok pris inkl. dummebøde Confused
Så er filmen modtaget, afsendt fra Holland, så ingen problem med told Big smile
Kan du sige mig, om der er DK tekst på alle 3 film?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Zavvi.com er også en mulighed, der købte jeg Dark Knight Trilogy med DK subs til 40£ Big smile
Release d. 18/12, spændende hvornår den lander.

Hvis de sender fra Guernsey kan du se frem til et toldgebyr + moms
Jeg havde ellers undersøgt at de sendte fra England mainland, men kan jo være jeg er heldig. Ellers er det stadig en ok pris inkl. dummebøde Confused
Så er filmen modtaget, afsendt fra Holland, så ingen problem med told Big smile
Kan du sige mig, om der er DK tekst på alle 3 film?
Det er der.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Kan du sige mig, om der er DK tekst på alle 3 film?
Det er der.
Takker.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 09:49
Min kone og jeg har købt et nyt TV til hinanden i julegave og så kom spørgsmålet naturligvis om hvad man skulle smide op på et 4K TV og hvordan. Afspiller blev en forholdsvis billig Xbox One S som kom på tilbud imellem jul og nytår, men det har været sværere at købe medier end jeg lige troede - når man nu bor i Holbæk området.

Først i Elgiganten - for at finde det slappeste udvalg på 3-4 forskellige skiver. Så i den "nyåbnede" Power for at finde absolut ingenting. I ren desperation tog jeg i Føtex og igen med negativt resultat.

Nu er jeg igang med at kigge i webshops, men det tager jo flere dage og jeg savner allerede at kigge på hylder og blive fristet til en titel.


Redigeret af hedberg - 28-December-2018 kl. 09:50
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Min kone og jeg har købt et nyt TV til hinanden i julegave og så kom spørgsmålet naturligvis om hvad man skulle smide op på et 4K TV og hvordan. Afspiller blev en forholdsvis billig Xbox One S som kom på tilbud imellem jul og nytår, men det har været sværere at købe medier end jeg lige troede - når man nu bor i Holbæk området.

Først i Elgiganten - for at finde det slappeste udvalg på 3-4 forskellige skiver. Så i den "nyåbnede" Power for at finde absolut ingenting. I ren desperation tog jeg i Føtex og igen med negativt resultat.

Nu er jeg igang med at kigge i webshops, men det tager jo flere dage og jeg savner allerede at kigge på hylder og blive fristet til en titel.

Elgiganten er virkelig blevet tam på udvalget UHD skiver i deres forretninger, Holbæk uden undtagelse. Og sådan har det været i et årstid nu. Var selv i Elgiganten b.la. i Herlev, her havde de 3 eller 4 titler på lager, købte dog 2 af dem selv om jeg ville have købt dem på iTunes store til streaming via atv.

Jeg lejer dem aldrig, køber dem og så via familiedeling kan alle i se dem via deres iPad iPhone eller apple tv når de har lyst.Wink


Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 10:07
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:01
De dage er forbi i DK. Om de kommer igen, jeg tvivler.

Måske et Apple TV 4K var noget. Så kan du leje film i 4K
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:13
Hvis du har et Surround anlæg evt. med Atmos, så er lyden markant bedre på en UHD skive, ingen tvivl om det.

Det er billedet også, men på en 65 eller 77" skærm på 4m afstand går det bedre end det gør med lyden. Men det kommer i høj grad an på hvor meget du går op i lyden.


Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 10:14
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:13
Leje, netflix modeller m.m. er fint, men jeg foretrækker klart fysiske medie, når jeg skal betale for en film.

Jeg har allerede et Apple TV4 4K (og et gav af andre afspillere), men jeg har ikke lyst til at være afhængig af, at et eller andet firma syntes det stadig er sjovt at lege "blockbuster" om 5 år når min filmsamling ligger hos dem.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Min kone og jeg har købt et nyt TV til hinanden i julegave og så kom spørgsmålet naturligvis om hvad man skulle smide op på et 4K TV og hvordan. Afspiller blev en forholdsvis billig Xbox One S som kom på tilbud imellem jul og nytår, men det har været sværere at købe medier end jeg lige troede - når man nu bor i Holbæk området.

Først i Elgiganten - for at finde det slappeste udvalg på 3-4 forskellige skiver. Så i den "nyåbnede" Power for at finde absolut ingenting. I ren desperation tog jeg i Føtex og igen med negativt resultat.

Nu er jeg igang med at kigge i webshops, men det tager jo flere dage og jeg savner allerede at kigge på hylder og blive fristet til en titel.

4K film på skiver i Danmark er nærmest ikke eksisterende, og når der endelig er nogen, så er de ofte uden danske undertekster (se bare på Disney/Marvel).....


Redigeret af Deschain - 28-December-2018 kl. 10:15
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Min kone og jeg har købt et nyt TV til hinanden i julegave og så kom spørgsmålet naturligvis om hvad man skulle smide op på et 4K TV og hvordan. Afspiller blev en forholdsvis billig Xbox One S som kom på tilbud imellem jul og nytår, men det har været sværere at købe medier end jeg lige troede - når man nu bor i Holbæk området.

Først i Elgiganten - for at finde det slappeste udvalg på 3-4 forskellige skiver. Så i den "nyåbnede" Power for at finde absolut ingenting. I ren desperation tog jeg i Føtex og igen med negativt resultat.

Nu er jeg igang med at kigge i webshops, men det tager jo flere dage og jeg savner allerede at kigge på hylder og blive fristet til en titel.

4K film på skiver i Danmark er nærmest ikke eksisterende, og når der endelig er nogen, så er de ofte uden danske undertekster (se bare på Disney/Marvel).....

Der er masser af skiver at købe i DK via Danske webshops også med Danske under tekster, tror faktisk kun det er de 2 du nævner, Disney og Marvel som ikke levere Danske undertekster på UHD skiver.

Selv UHD skiver fra udlandet f.eks. fra US eller UK er der Danske undertekster påWink


Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 10:23
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu