recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan kobler jeg nin Diskstation på nettet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan kobler jeg nin Diskstation på nettet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan kobler jeg nin Diskstation på nettet?
    Sendt: 15-December-2017 kl. 15:13
Hej.

Jeg har som skrevet før fået ny router.

Jeg har en Synologi diskstation som jeg har forbundet via et kabel til routeren, men syntes ikke rigtig jeg kan få det til at virke.

Hvordan finder jeg ud af hvad IP'en er på station?

Mit sonos vil ikke afspille fra disksationen, så noget tyder på at den ikke er koblet ordenligt op.


Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 15:26
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Kan du finde den med Synology Assistent?



Har jeg ikke forsøgt og er ikke god til engelsk så jeg forstår ikke rigtigt hvad der er jeg skal gøre:

Findes der ikke en manual på dansk. Jeg vil rigtig gerne havde det til at virke igen.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 16:13
Jeg har valgt ikke at beholde min diskstation da jeg ikke orker at skulle til at opsætte den igen.

Jeg køber en extern harddisk istedet-
Til top
Gunner Gunoil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunner Gunoil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 17:59
Hold da op, du giver hurtigt op hva'? :-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 18:34
æhhh du skal køre assistant, så finder den IP-adressen på din NAS så du kan tilgå administrationen via din browser - men hvorfor skal den sættes op igen? du har jo ikke slettet noget som helst på NAS? så er der jo heller ikke nogen problemer. Du kan jo så tilgå data fra din IP adresse fra dine enheder - det er jo det eneste der reelt skal opdateres.
Til top
Gunner Gunoil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunner Gunoil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 18:38
Enig med Claus, det eneste som en ny router reelt kan "ødelægge" fra dit gamle set-up, er en evt fast IP adresse på din NAS og en port forward. hvorfor ikke benytte denne chance til at eksperimentere og lære noget, jeg er sikker på du sagtens kan finde råd, vejledning og hjælp herinde?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 19:33
Jeg er sikker på at jeg kan få hjælp herinde og det sætter jeg også stor pris på.Smile

Men da jeg så det link der var en masse på engelsk var det uoverskueligt for mig da jeg ikke forstår engelsk ret godt.

Hvor er det lige at jeg så finder den assistant?


Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 19:44
Vent lige på info :-)


Redigeret af pipper - 15-December-2017 kl. 19:45
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2017 kl. 19:53
Jeg er taknemmelig.

Det virker nu. Det var ip adressen der var ændret og den fandt jeg så med assistenten.

Tusind tak for hjælpen og god weekend :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu