recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering JVC X35 til ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering JVC X35 til ??

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 05:26
Jeg synes sagtens jeg kan se sports udsendelser i min stue der også er relativ lys med min Pana PT-AT6000.

Men lamelgardiner med mørklægning hjælper en del.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg synes sagtens jeg kan se sports udsendelser i min stue der også er relativ lys med min Pana PT-AT6000.

Men lamelgardiner med mørklægning hjælper en del.

den er vist også ratet til 2400 lumen?
Det er måske issuet med JVC, som måske ikke er lysstærk nok til mit setup.

panasonic, jvc, Sony? 
Er Epson et godt bud ?

Hvilken har bedre lysstyrke end JVC x35, og har samtidig gode farver samt et acceptabelt shadow detail?
Leder jo efter noget som "opgraderer" oplevelsen samlet set, i forhold til X35 som jeg har på grayhawk lærrede (for dyrt også at opgraderer dette)
.
Havde håbet teknologi udvikling gjorde at jeg til 20-25K kunne få opgraderet oplevelse, men ellers er jeg som sagt villig til at gå op til 40K, måske lidt højere.
mvh.

Thomas
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 10:18
Glem hvad de er rated til. Det er ikke retvisende alligevel.

Alle sammen har "gode farver samt et acceptabelt shadow detail" men om de er gode nok til dig kan du kun selv afgøre. Man går nok lidt på kompromis for at får mere lys. Mit bud er en Sony vpl hw45es til lige over 15.000,- eller en Epson f.eks. eh-tw7300 eller eh-tw9300, som jeg dog ikke selv har set til ~20.000,-, men jeg synes du skal se dem selv. AV-connection har både JVC, Sony og Epson, så jeg er sikker på du kan få en demo. Panasonic er også et bud. De har Epson indmad men med motoroptik som kun er på nogle Epsonmodeller.


Redigeret af Mefisto - 17-December-2017 kl. 10:28
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Glem hvad de er rated til. Det er ikke retvisende alligevel.

Alle sammen har "gode farver samt et acceptabelt shadow detail" men om de er gode nok til dig kan du kun selv afgøre. Man går nok lidt på kompromis for at får mere lys. Mit bud er en Sony vpl hw45es til lige over 15.000,- eller en Epson f.eks. eh-tw7300 eller eh-tw9300, som jeg dog ikke selv har set til ~20.000,-, men jeg synes du skal se dem selv. AV-connection har både JVC, Sony og Epson, så jeg er sikker på du kan få en demo. Panasonic er også et bud. De har Epson indmad men med motoroptik som kun er på nogle Epsonmodeller.

tak for buddene. svært for mig at gennemskue, om de ville fornemmes som "upgrade" i forhold til X35.
Specs hvad angår lys er højere, men de er jo billigere? (nogle gange følges pris og kvalitet, omvendt har teknologien måske skubbet priserne så jeg får mere for 20K i dag, end 2013 hvor jeg købte x35)

hmm, kunne være jeg skulle køre fra Kbh til Fyn for demo hos AV connection. Er der steder i Kbh. med demo i prislejet 20-40K som er mit budget?

I øvrigt har ingen rigtig svaret, om 4K på 110" steward Grayhawk lærred giver mening?
Dels da lærred ikke certificeret til 4K, og dels da jeg sidder 3,5 meter fra 110" ?

mvh.

Thomas
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 11:44
Jeg vile ikke gå så meget op i, at lærredet ikke er certificeret til 4K
Det vigtige er at projektor og afspiller understøtter det
Hvis afspiller og projektor har to HDMI, behøver surroundreceiveren ikke understøtte 4K
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 11:55
Det er fordi din JVC aldrig har været tænkt som en projektor med "meget lys". Der er lagt mere vægt på det bedst mulige billede. "Meget lys" er ikke dyrt. Man kan få billige projektorer fra nogle få tusinde med meget mere lys end din JVC, men ofte har de også et middelmådigt billede. Det er kombinationen af meget lys og super billede der koster. Hvor på  "Meget lys <------> Bedst muligt billede" de forskellige producenter lægger sig er lidt forskelligt og hvad man skal vælge afhænger af omstændighederne og personlig smag. Ud fra hvad jeg har set, ville jeg tro at en Sony eller Epson er et godt valg (når nu du ikke vil have to). Jeg ville selv være tilfreds med en Epson Eh tw6700 til 9000,- fra HFK. Den har masser af lys og et glimrende billede. Du kan se nogle modeller i HFK på Ågade og KTradio på Vesterbrogade har også lidt at kigge på.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er fordi din JVC aldrig har været tænkt som en projektor med "meget lys". Der er lagt mere vægt på det bedst mulige billede. "Meget lys" er ikke dyrt. Man kan få billige projektorer fra nogle få tusinde med meget mere lys end din JVC, men ofte har de også et middelmådigt billede. Det er kombinationen af meget lys og super billede der koster. Hvor på  "Meget lys <------> Bedst muligt billede" de forskellige producenter lægger sig er lidt forskelligt og hvad man skal vælge afhænger af omstændighederne og personlig smag. Ud fra hvad jeg har set, ville jeg tro at en Sony eller Epson er et godt valg (når nu du ikke vil have to). Jeg ville selv være tilfreds med en Epson Eh tw6700 til 9000,- fra HFK. Den har masser af lys og et glimrende billede. Du kan se nogle modeller i HFK på Ågade og KTradio på Vesterbrogade har også lidt at kigge på.

jeg tolker på svarene, inkl. dit, at jeg måske skal vælge: A Lys eller B øvrig billedkvalitet (farve ægthed/shadow detail), og at hvis jeg vægter lys højere, i virkeligheden kan slippe afsted med en noget billigere model end jeg havde forventet...

det er jo heller ikke fordi jeg absolut skal brænde alle pengene af, men er der slet ikke noget, når man tænker 20-40K (måske 50K) som kan give mig begge dele?  (men måske bare ingen læsere med disse erfaringer)
har godt set Sony's og JVC's modeller i de pris kategorier, men ville jo være super hvis nogen havde erfaring med dem og havde stået i lignende situation ... :)

Men ja, vil besøge KT radio, de ligger jo ikke langt væk :-)
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg vile ikke gå så meget op i, at lærredet ikke er certificeret til 4K
Det vigtige er at projektor og afspiller understøtter det
Hvis afspiller og projektor har to HDMI, behøver surroundreceiveren ikke understøtte 4K

nå ja, kan faktisk være jeg skal opgradere receiver osv. også :(
æv... men godt input, det skal jeg undersøge

Men det med 4K gik mere på om mit lærreds "gryn" størrelse betyder det er spild med 4K, og at sidde afstand til 110" gør at jeg praktisk talt ikke kan se forskel.

mvh.

Thomas
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 12:16
Jeg vil tro at mang godt kan se forskel på 2k og 4k under alle omstændigheder, da meget 4k indhold bliver leveret ved højere bitrate og mere moderne komprimering. Så uden at have set det med egne øjne, vil jeg gætte på, at 4k vil være en fordel uanset om dit lærred er "4k certificeret" (hvad der så end menes med det) eller om projektoren er native 4k. Det tilførte billede er stadig af en bedre kvalitet. 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er fordi din JVC aldrig har været tænkt som en projektor med "meget lys". Der er lagt mere vægt på det bedst mulige billede. "Meget lys" er ikke dyrt. Man kan få billige projektorer fra nogle få tusinde med meget mere lys end din JVC, men ofte har de også et middelmådigt billede. Det er kombinationen af meget lys og super billede der koster. Hvor på  "Meget lys <------> Bedst muligt billede" de forskellige producenter lægger sig er lidt forskelligt og hvad man skal vælge afhænger af omstændighederne og personlig smag. Ud fra hvad jeg har set, ville jeg tro at en Sony eller Epson er et godt valg (når nu du ikke vil have to). Jeg ville selv være tilfreds med en Epson Eh tw6700 til 9000,- fra HFK. Den har masser af lys og et glimrende billede. Du kan se nogle modeller i HFK på Ågade og KTradio på Vesterbrogade har også lidt at kigge på.

jeg tolker på svarene, inkl. dit, at jeg måske skal vælge: A Lys eller B øvrig billedkvalitet (farve ægthed/shadow detail), og at hvis jeg vægter lys højere, i virkeligheden kan slippe afsted med en noget billigere model end jeg havde forventet...

det er jo heller ikke fordi jeg absolut skal brænde alle pengene af, men er der slet ikke noget, når man tænker 20-40K (måske 50K) som kan give mig begge dele?  (men måske bare ingen læsere med disse erfaringer)
har godt set Sony's og JVC's modeller i de pris kategorier, men ville jo være super hvis nogen havde erfaring med dem og havde stået i lignende situation ... :)

Men ja, vil besøge KT radio, de ligger jo ikke langt væk :-)

Man kan vende og dreje det frem og tilbage på skrift men man skal se det selv for at forstår hvor store eller små kompromisser man skal indgå. Det primære i det jeg har skrevet til dig er at du ikke har ret meget ud af kaste en mio mia efter en super projektor hvis du alligevel ikke kan styre lyset og det er sat op i en alm stue som sikkert også er hvidmalet. Baseret på hvad du har skrevet i tråden er det min overbevisning at du primært skal bekymre dig om at få lys nok. Så må du selv tage ud og se om det øvrige billede er godt nok. Det tror jeg du vil synes at det er.

Der findes helt givet modeller der er betydeligt bedre end de nævnte, men det er ikke noget jeg har erfaring med. Epson har f.eks. en laser baseret model:

Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 13:17
Hvor mange timer har pæren kørt? 
Er det ikke bare en ny pære du skal have?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Hvor mange timer har pæren kørt? 
Er det ikke bare en ny pære du skal have?

300-400 timer, så nej
mvh.

Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu