recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering JVC X35 til ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering JVC X35 til ??

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 06:31
Det lyder jo lidt som om du er ovre i noget hvor der skal godt med blus på, så hvis man checker projectorcentral.com under hjemmeprojektorer så er der nogle med højt lysoutput der også får ganske pæne reviews.

Du kan jo også se under "large venues" projektorer hvor man skal passe på ikke at blive blændet.

Men LANGT det bedste og billigste er hvis du blot kan styre lysmængden i din stue ved at trække gardiner for med mørklægning. Disse kan købes billigt i Ikea eller Bauhaus hvor mine er fra.
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 12:55
Hvorfor ikke investere i et ambient rejection lærred som eksempelvis
 
Stewart Phantom HALR:
 
 
Eller med et højere gain:
 
 
Din eksisterende projektor er jo fremragende så et lærred der matcher lysniveauet i stuen er nok et bedre valg.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 17:35
Jeg ville gå efter en Jvc x5500 hos av-connection til ca. 27.000,- har selv Jvc x5000 og er yderst tilfreds med 4K og HDR, selv 3D film klares med bravour.

Kigger man på projectorcentrals calculator er der rigtig meget mere lys i de nye x5000/5500 end i x35.

Jeg har muligheden for at mørklægge mine vinduer, men selve min stue er ikke holdt i sort og jeg kan sagtens se i dagtimerne også uden total mørklægning af mine vinduer.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Det lyder jo lidt som om du er ovre i noget hvor der skal godt med blus på, så hvis man checker projectorcentral.com under hjemmeprojektorer så er der nogle med højt lysoutput der også får ganske pæne reviews.

Du kan jo også se under "large venues" projektorer hvor man skal passe på ikke at blive blændet.

Men LANGT det bedste og billigste er hvis du blot kan styre lysmængden i din stue ved at trække gardiner for med mørklægning. Disse kan købes billigt i Ikea eller Bauhaus hvor mine er fra.

vil tjekke projectorcentral :-)
mørklægning ikke en mulighed, og der er som end mørkt nok når jeg ser film om aftenen/natten, men der er genskin fra loft, gardiner, vægge og ask parket, så jeg tror faktisk ikke mørklægning ville hjælpe, med mindre jeg samtidig kunne proppe sort velour på loft, gulv og vægge.
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af JAWA JAWA skrev:

Hvorfor ikke investere i et ambient rejection lærred som eksempelvis
 
Stewart Phantom HALR:
 
 
Eller med et højere gain:
 
 
Din eksisterende projektor er jo fremragende så et lærred der matcher lysniveauet i stuen er nok et bedre valg.

lærred er i forvejen købt til min stue, gråt med en gain.
det gør jo kun kabalen sværere, også at inddrage lærred.

lidt ærgerligt når de mange råd er så forskelligartede ;-)
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg ville gå efter en Jvc x5500 hos av-connection til ca. 27.000,- har selv Jvc x5000 og er yderst tilfreds med 4K og HDR, selv 3D film klares med bravour.

Kigger man på projectorcentrals calculator er der rigtig meget mere lys i de nye x5000/5500 end i x35.

Jeg har muligheden for at mørklægge mine vinduer, men selve min stue er ikke holdt i sort og jeg kan sagtens se i dagtimerne også uden total mørklægning af mine vinduer.

jeps, projectorcentral er næste besøg. Dernæst nok KT radio og se nogle "billige" høj lumen projektorer.
Men fedt hvis x5500 kunne klare jobbet, antager den jo her 4 år senere sikkert ikke skuffer.

Ved du tilfældigvis hvad man får mere hvis man gik efter x5900, synes lumen og specs er næsten ens?
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 19:54
omkring JVC, hvad hedder X5500 og X5900 på projectorcentral.com ?

er der en logik ?
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 20:18
Har forsøgt med nogenlunde afstandsangivelse fra linse til lærred. Den siger da lidt forskel i krav til ambient light eller hvor meget skal jeg lægge i forskellen mellem 5% og 13% ambient lighting? eller skal jeg fokusere på image brightness 16FL vs. 43FL for det er da unægteligt en større procentvis forskel?

I øvrigt, kunne ikke vælge X5500 fra listen til 1800 lumen, men kun en 1700 lumen X550R, kan ikke gennemskue de amerikanske vs. europæiske modeller.
mvh.

Thomas
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 20:22
Du skal finde jvc Europe og der hedder de x5000/5500
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Du skal finde jvc Europe og der hedder de x5000/5500

tak, de var ikke under compare, men ved calculator kunne jeg vælge, dog kun X5000, ikke hverken 5500 eller 5900.



med gain 0,9 som jeg mener mit grayhawk har, ser tallene således ud med X5000, som kun var 1700 lumen, ikke 1800 som x5500 og x5900 skulle have


Redigeret af Thomasl - 18-December-2017 kl. 20:33
mvh.

Thomas
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2017 kl. 20:33
X5000 som jeg har blev kun ratet til 1700 lumen, mens efterfølgeren X5500 blev ratet til 1800 lumen, men skal man tro avsforum så var X5000 sat meget konservativt i lumen output.
X5000/5500/5900 er grundlæggende den samme projector samme lampe samme kontrast og samme lumen output.
X5500 har fået en gaming mode og bedre hdr settings men ifølge avsforum er det den samme projektor og de er noget fortørnede over at man ikke retter de fejl som X5000 har med firmware opdateringer i stedet for at udsende gammel vin på nye flasker.
Men når det er sagt, så er jeg overordentligt glad for min X5000 og jeg kan ikke forestille mig at jeg udskifter foreløbigt.

Redigeret af jespermart - 18-December-2017 kl. 20:36
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 01:14
Jeg kan se, dit lærred kun har et gain på 0.92.
Jeg er næsten 100 % sikker på, du vil få den effekt, du søger, hvis du skifter til et lærred med et gain på omkring de 1.3, selvom jeg ved, det er svært at skille sig af med et dyrt lærred, der er købt til formålet.

Jeg har set det i flere tilfælde, hvor lærredet er blevet skiftet, og projektoren får lov til, at vise sig fra sin bedste side, under helt andre arbejdsbestingelser.
Det er langt nemmere, at opnå mere lys ved at skifte lærred, end at finde en projektor, der er så meget mere lysstærk, uden det går ud over andre egenskaber...

Jeg ved Stewart laver en variant med gain på 1.3, men som du ved, er de jo ret pebrede, men i den rigtige kombination og omgivelser, kan det være alle pengene værd, dog ville jeg personligt kigge efter billigere alternativer, men jeg ved, Stewart laver nogle lærreder (CIMA) i bestemte størrelser og materialer, til nogle lidt mere rimelige priser, som jeg nok hopper på, næste gang, der skal investeres:


Gain er opgivet til 1.1, men der er en bruger, der opgiver den til 1.3, som han har målt sig til:


Sidste gang, jeg søgte på en forhandler, mener jeg AV-Connection solgte dem, men jeg kan ikke finde det i deres sortiment længere, men fandt dette link i en ældre artikel:


Det var i denne YouTube-video, jeg blev bekendt med lærredet, som han anbefalede:


Han omtaler lærredet, fra omkring 5 min inde i klippet og frem til 7:40.

Håber, det kan give lidt inspiration her i juletiden...  :)




Redigeret af Supergris - 19-December-2017 kl. 02:32
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu