recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken maling til kældervægge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken maling til kældervægge?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken maling til kældervægge?
    Sendt: 19-December-2017 kl. 09:44
Hej,

Jeg er nu endelig kommet til det punkt hvor jeg skal til at male min kælder. Og jeg har besluttet mig for at male væggen hvor lærred skal hænge sort. Og de andre vægge skal være grå.
Efter har været internettet igennem har jeg fundet frem til at GTI Munsell Neutral Grey N5 skulle være den rigtige maling til biografer.
Der er dog et par problemer.
1/ den kan ikke købes i DK
2/ da jeg skal male på rå vægge i en kælder er det måske ikke så god en ide med plastik maling? Den skal gerne være så diffusionsåben som mulig.

Derfor ville jeg høre om der var nogle af jer der kan anbefale en god mat grå farve som vil fungere godt på rå kældervægge og samtidigt være egnet i en biograf.

På forhånd tak,
Tingkaer
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 10:07
Du må IKKE bruge plastikmaling i kælderen. Du skal finde en diffusionsåben maling. Væggen skal kunne ånde, ellers får du problemer med f.eks. skimmelsvamp
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 11:23
Hvorfor går du ikke bare ned hos den lokale farvehandler, fortæller om dit behov, og så finder han den rette maling til dig?

Alle velassorterede farvehandlere har maling i forskellige glans (2,5,10,25) og så kan du få tonet til lige den farve du gerne vil.

Du kan også få små farveprøver, så du kan se hvordan det tager sig ud hjemme hos dig selv. Belysning har jo en stor betydning for hvordan farven tager sig ud.
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Du må IKKE bruge plastikmaling i kælderen. Du skal finde en diffusionsåben maling. Væggen skal kunne ånde, ellers får du problemer med f.eks. skimmelsvamp


Har du overhovedet læst, hvad OP skriver?
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Du må IKKE bruge plastikmaling i kælderen. Du skal finde en diffusionsåben maling. Væggen skal kunne ånde, ellers får du problemer med f.eks. skimmelsvamp


Har du overhovedet læst, hvad OP skriver?

Ja, det var jeg ellers helt sikker på. Kan se der var en enkelt sætning jeg har sprunget over. Men alt andet, det læste jeg.   
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 12:38
Silikat maling til kælder og få den så farvet som du vil.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 19:20
Enig med thomnico, silikat eller kalkbaseret er det eneste der bør bruges på kælder ydrevægge og det er uanset hvad sælgeren ellers prøver at prakke dig på.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 21:09
"Munsell Neutral Grey N5" er en farve (neutral grå) angivet efter Munsell farvestandarden. Det bør enhver farvehandler med respekt for sig selv kunne tone en bøtte maling til, så du behøver ikke importere for at få lige præcis den.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 07:52
Mange tak for svarene,

Jeg har nu lavet en aftale med en maler der kommer forbi i morgen og kigger på sagerne.


Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Mange tak for svarene,

Jeg har nu lavet en aftale med en maler der kommer forbi i morgen og kigger på sagerne.




Fik du svar på dine spørgsmål? jeg står i samme situation så du må gerne videregive informationer. :)
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 14:39
Jeg vil foreslå dig en maling, der hedder Muresko eller murmaling. Denne skal man male med på rå vægge uden at grunde dem først, da den skal reagere med underlaget.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 22:19
Nu ved jeg ikke hvad dit mål er i forhold til mørklægning men jeg ville hoppe direkte videre til det mange gør. Nemlig at lave et skelet til akustik materiale og kabler, og så beklæde det hele med stof til sidst som kan mørklægge meget bedre. 

Jeg har lavet min bio med mat maling og fortryder big time at jeg ikke tog det sidste skridt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu