recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fyrværkeri
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fyrværkeri

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fyrværkeri
    Sendt: 20-December-2017 kl. 14:29
Jeg har altid syntes fyrværkeri markedet er en jungle. Jeg aner generelt ikke om jeg gør et kup eller køber katten i sækken.

Så jeg tænkte om der var nogen der måske havde nogen erfaringer eller indsigt i området og kunne komme med nogle anbefalinger til producent eller forhandler?
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 15:25
Tag i Tivoli og se noget fantastisk fyrværkeri og spar en masse penge.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Tag i Tivoli og se noget fantastisk fyrværkeri og spar en masse penge.

Nu er det jo ikke hele Danmark der bor på Sjælland. Så dit forslag vil nok netto koste mig mere end det fyrværkeri jeg vil købe. 

Desuden har jeg to drenge der nok syntes dit forslag er rimelig kedelig og rimelig irrelevant i forhold til hvad jeg spurgte om. 


Redigeret af Silentbob - 20-December-2017 kl. 17:35
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 17:52
Jeg har ikke købt fyrværkeri i 15 år, men så vidt jeg kan forstå får man ikke noget ud af at købe de største raketter på markedet. Der må kun være 75 gram NEM (netto eksplosiv mængde) i en raket, og når den er større kræves mere af de 75 tilladte gram til at få den i luften.

Jeg mindes at der for nogle år siden var nogle der skar en kugleraket over. Der var en masse luft og så en meget mindre kugle med krudt inden i. Men det imponerer jo nok drengene når den er stor....

Der hvor man får mest for pengene er ved batterierne.

Redigeret af kaizer - 20-December-2017 kl. 18:37
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg har ikke købt fyrværkeri i 15 år, men så vidt jeg kan forstå får man ikke noget ud af at købe de største raketter på markedet. Der må kun være 75 gram NEM (netto eksplosiv mængde) i en raket, og når den er større kræves mere af de 75 tilladte gram til at få den i luften.

Jeg mindes at der for nogle år siden var nogle der skar en kugleraket over. Der var en masse luft og så en meget mindre kugle med krudt inden i. Men det imponerer jo nok drengene når den er stor....

Der hvor man får mest for pengene er ved batterierne.

Mange tak for input
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 20:30
Jeg holder mig til batterier, da jeg synes de giver mest valuta for pengene.

Vejret er næsten altid diset og det er skidt for raketter.

Så har jeg hørt at Aldi skulle give meget valuta for pengene. Ikke fordi jeg har prøvet.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 23:26
Holder mig også til batterier. Og kikker på de videoer som der er på de enkelte sider. Der kan være stor forskel på 2 typer batterier der koster det samme (fra samme producent)
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 14:23
Helt klart batterier.

Kig på NEM værdien, jo højere værdi, jo mere krudt.

Bilka plejer at have fornuftige priser, og udemærkede familieposer, hvis drengene skal have noget mindre at skyde af.

"Frit valg 2 poser 500" tilbuddet på side 130 i den aktuelle avis, har min dreng købt (en af hver), og er et fornuftigt blandet udvalg til en ok pris.

Til top
Ufio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ufio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2017 kl. 16:28
Jeg har købt i Bilka blandet raketter batterier familiepose ca. 5kg nem godt 2000kr 
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2017 kl. 20:05
Jeg siger mange tak for input.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 08:10
Jeg har aldrig hørt om NEM begrebet før. Det er lækkert med en rettesnor.

Fandt en batteri/raket pakke med NEM på 1,44 kg til 400 kr ved T. Hansen.

Det lyder umiddelbart som et godt tilbud.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 12:55
Lige præcis T. Hansen er nok den fyrværkerisælger, som på en gang yder den bedste service (har videofilm af alle deres ting, så man kan se hvad man får) og har den dårligst moral. De har haft flere møjsager med at de har solgt fyrværkeri, som sikkerhedsstyrelsen havde nægtet godkendelse. De har bl.a. ompakket ulovligt fyrværkeri, så det pludselig skiftede navn og godkendelsesnummer til godkendt fyrværkeri. Dead

Kilde: https://www.dr.dk/nyheder/indland/t-hansen-direktoer-har-tidligere-set-stort-paa-sikkerheden-pakkede-ulovligt - men Google løs, og find mange flere artikler om dem.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu