recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver på 3000 kr budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver på 3000 kr budget

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver på 3000 kr budget
    Sendt: 21-December-2017 kl. 08:09
*** Tråd lukket: Har købt en Marantz NR1607***

Jeg har et temmeligt forældet surround system, der ikke understøtter de moderne lydformater og der er heller ikke HDMI input, så nu vil jeg gerne have et par råd til, hvad jeg skal kigge efter (dvs. anbefalinger).

Budgettet er ca 3300 kr. +/-. Det er et krav, at det skal kunne afvikle de nyeste formater og kunne håndtere 4K/H265/HDR mv.

Det skal primært bruges til film og tv serier afviklet fra en NAS via Apple TV 4K og/eller Zappiti One 4K HDR. (TV: LG 65B6V) Jeg tænker ikke umiddelbart, at jeg vil gå væk fra 5.1, men det vil være rart, hvis systemet kunne udvides senere.

Jeg er på ingen måde audiofil, og jeg må indrømme, at lyd ikke er et område jeg har fulgt specielt meget med i. Min stue er ret lille, så det er ikke noget kæmpe rum den skal håndtere. Fra TV til sofa er vel maks 3 meter.

Jeg har selv læst lidt reviews, og har fundet et par eksempler, men jeg aner ikke, om der findes bedre alternativer:

Denon AVR X1400H (3300 kr)

Onkyo TX-NR656 (3000 Kr)

Onkyo TX-NR676 (3300 kr)




Redigeret af bleed_blue - 24-December-2017 kl. 09:21
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 13:32
Jeg har selv kigget på denne Marantz NR1607 (sidste års model) til 3.500 kr.:

Den ser ud til at opfylde de fleste af dine krav.

Der er kommet en nyere (og pt. dyrere) model NR1608:

Udover flere Watt, så ved jeg ikke hvad forskellene er.

Hvis du kan nøjes med lillebroren, så er der også en NR1508 til 3.300 kr.:

Hos Hififreaks kan du prøve varerne hjemme i 30 dage, da de har 30 dages returret.

Men det er nok svært at få alt det nyeste med på et relativt lille budget.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 14:40
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 14:45
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 18:33
Hvilke højttalere skal din nye receiver drive?

Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Hvilke højttalere skal din nye receiver drive?

Det har jeg ikke rigtigt overvejet endnu. Indtil videre vil jeg køre videre med de eksisterende, selvom det er et eller andet discount produkt. Men på sigt skal de udskiftes.

Jeg tager lige én ting ad gangen. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu