recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Genvejstaster til slumre/dvale windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Genvejstaster til slumre/dvale windows 10

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Genvejstaster til slumre/dvale windows 10
    Sendt: 25-December-2017 kl. 12:09
Hej med jer

Jeg har en Lenovo 2 i 1 (PC og tablet i et), hvor låget ikke ønskes klappet i, når den går i dvaletilstand, idet skærmen med HDMministik-ledning fører til en en ekstra skærm.

Da det desværre ikke lykkedes at gøre skærmen trådløst forbundet ligesom min mus og tastatur, vil det for skærmen være for stor en belastning med strøm-og hdmiledning isat -hver gang jeg klapper skærmlåget op og i for sluk og tænd.

Den ekstra skærm har til orientering kun HDMI-tilslutning.

Når jeg klapper låget i, går PCen i dvale og åbnes ved at åbne for låget. Det er nemt og behageligt, men med den ekstra skærm tilsluttet kan denne funktione ikke bruges.

Hvilke tasteknapper kan jeg bruge for at lukke PCen ned i dvale og hvilke for at åbne? Med andre ord ønskerjeg lågets klap op og i - funktion omsat til tastaturets som genvej.

På forhånd tak

Redigeret af bentpetersson - 25-December-2017 kl. 12:11
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 12:54
Du kan bruge følgende for at sætte PC i sleep (slumre) og hibernate (dvale)

Sleep: WIN+x -> u -> u
Hibernate: WIN+x -> u -> d

Du også bruge ALT + F4 og så bruge pull-down menu.

Eller sætte power knappen op til at sætte PC'n i slumre eller dvale


Redigeret af Henrik_45 - 25-December-2017 kl. 13:02
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 13:57
Tak for svaret.
Anvisningerne giver dog kun genvej til flere muligheder hvor af slumre findes. Dvalen anvises ikke. Og ingen direkte genvej til dvale.

Når jeg klapper låget i går PC så går PCen i dvale eller i slumretilstand. Jeg er dog ikke klar over hvilken. Ved du det?

Win+x åbner menu med en masse menuer, hvor der næstnederst skrives Luk computeren eller log af og sidst skrivebordsgenvej. Trykkes på luk er det samme menuer som i ALT+f4.

ALT+f4 åbner for menuen: luk computer, skift bruger, log af, slumre og genstart, men igen ingen dvale og ingen direkte adgang til hverken slumre eller dvale.


Redigeret af bentpetersson - 25-December-2017 kl. 13:58
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 14:54
Har du prøvet Kontrolpanel opsætning med angivelse af Power knap funktion?


Mvh. JørgenT
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 15:56
Tak for rådet og fint skærmfoto.

Jo, jeg har været derinde. Nu har jeg dog ændret dem alle til dvale, men som du også ser på dit skærmfoto nederst er lukkeindstillinger svagt markeret og det er ikke muligt at sætte flueben i disse, skønt jeg også har prøver med genstart.

Ok. Nu fandt jeg ud af det. På dit skærmbillede anføres med blåt REDIGER indstillinger. Så kommer man ind i denne menu og kan aktivere flueben.

Og nu dukker dvalemuligheden også op ved en menu efter de nævnte genvejstaster. Super. Tak til jer begge.

NÆSTE spørgsmål.

Når skal have PCen igang igen. Så findes der næppe nogen genvej end at bruge PCenstartknap, idet dvale næppe kan aktiveres på anden måde. Vel?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 16:10
Mon ikke du bare skal trykke på powerknap igen for at vække fra Dvale?
Den bruger jeg på min stationære for at vække fra Slumre.
Mvh. JørgenT
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 16:13
Jo. Det er også det jeg gør. PCen er hurtigt tilbage. Tak igen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 16:25
I BIOS på min PC kan jeg vælge om jeg f.eks. vil bruge musen til at vække PC'en, eller mellemrumstasten eller....
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 16:43
Det ville være lettere for mig. Hvordan gør jeg det fra a-z 😀
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2017 kl. 16:47
Men Hampenberg, starte med fx tastaturknap efter BIOSændring - det kan jeg vel kun i slumretilstand eller hvad?

Redigeret af bentpetersson - 25-December-2017 kl. 16:48
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu