recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigste familiebil på ca. 8 år?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigste familiebil på ca. 8 år?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billigste familiebil på ca. 8 år?
    Sendt: 26-December-2017 kl. 09:05
Vi har to børn og en hund, vores nye bil må derfor ikke være mindre end en Skoda Octavia Combi. Vi har et kørselsbehov på ca. 40 km om dagen på landevej og i byen.

Vi har ingen interesse i biler, og kan ikke lave noget selv på dem, vi ønsker derfor blot den billigste familiebil på ca. 8 år.

Vi har altid købt brugte biler, netop for at få dem billigste muligt. Men denne gang tror jeg den billigste bil vil være en ny Skoda Octavia Combi Active 1,2 TSI 86HK til 209.000 kr. For mig at se er brugte biler alt for dyre i forhold til den.

Hvilken familiebil tror I der vil være billigst på ca. 8 år?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 09:30
Vi har en Octavia 2.0 TDI, der er 9 år og har kørt 250.000.

Vi har stort set ikke haft nogen reparationer på den. Ved 120.000 skulle den have nye skiver bag. Ved 150.000 nye skriver foran.

Ved 220.000 havde bremserne sat sig foran, så her skulle der skifftes skiver foran og bag plus kaliber foran.

Derudover så er der skiftet en diesel dyse, jeg har fået skiftet fjedre bag, nyt batteri. Så alt i alt har vi været godt tilfredse.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 10:25
Hvis jeg var jer. Kig ikke efter hvad der er billigst at købe. Hvis i skal låne penge. Så kig efter en ny bil, der går længere på literen, og billigere i vægtafgift, og så regn den samlet mdr. Ydelse ind. Og du vil se det vil være billigere i længden end en gammel brugt
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Hvilken familiebil tror I der vil være billigst på ca. 8 år?
 
Mener du dermed at bilen skal være 8 år gammel? Eller sigter du til en afdragstid på 8 år på en ny bil?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 11:34
Vil anbefale at stille spørgsmålet på bilgalleri.dk

Der er en del spørgsmål i den dur og der vendes nogle gange nogle rigtigt fine alternativer.
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 11:40
Beklager forvirringen, det jeg mener er hvilken bil vil være billist over en periode på ca. 8 år. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 12:32
Vi har selv en tilsvarede fabia med samme motor.
Du bør gå en størrelse op. Vores er pæn sløv i optrækket, en Octavia vil værre endnu sløvere.

Bortset fra det, så er det en udmærket bil.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 12:44
Jeg kan tilslutte mig rådet om at købe Skoda. Min Fabia 1,4 har på 7. år kun kostet ny bagrude viskermotor til 250kr + 4 nye dæk i år til 4500kr.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Vi har to børn og en hund, vores nye bil må derfor ikke være mindre end en Skoda Octavia Combi. Vi har et kørselsbehov på ca. 40 km om dagen på landevej og i byen.

Vi har ingen interesse i biler, og kan ikke lave noget selv på dem, vi ønsker derfor blot den billigste familiebil på ca. 8 år.

Vi har altid købt brugte biler, netop for at få dem billigste muligt. Men denne gang tror jeg den billigste bil vil være en ny Skoda Octavia Combi Active 1,2 TSI 86HK til 209.000 kr. For mig at se er brugte biler alt for dyre i forhold til den.

Hvilken familiebil tror I der vil være billigst på ca. 8 år?

En Skoda Octavia er et fornuftigt bud og jeg ville gå efter 1,0 motoren med turbo der har 115 HK eller den nye 1,5 TSI med 150 HK. Evt. med DSG gear.

Over 8 år vil nyprisen ikke være så dominerende i det samlede billede så glem 1,2 TSI motoren uden turbo.
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 14:40
Med 40km om dagen, skal det ihvertefald ikke vær TDI, dvs. Diesel - det bliver hurtigt dyrt (små ture kræver oftere olieskift).
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 15:23
Har du tænkt på en Tesla, de har den bedste gensalgspris efter de 8 år, så kan du evt lave en brugeranmeldelse af navigationssystemmet 😎
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 15:27
Alternativt tror jeg du vil blive væsenligt gladere for en C4 end skodaen... ellers prøv at google hvilke mellemklasse biler der sælger bedst i DK, ofte giver et stort salg billige reservedele
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu