recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigste familiebil på ca. 8 år?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigste familiebil på ca. 8 år?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Alternativt tror jeg du vil blive væsenligt gladere for en C4 end skodaen... ellers prøv at google hvilke mellemklasse biler der sælger bedst i DK, ofte giver et stort salg billige reservedele

Citroen vs VAG biler. Der tror jeg du har ret, reservedele er billigst til VAG biler
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 17:59
86HK i så stor en bil virker ikke som nogen god oplevelse.

Jeg har selv en forkærlighed for Mazda, da jeg synes de laver flotte biler, og så er de pålidelige. En helt ny Mazda 6 i billigste version koster kr. 259.833, og så får du en 2,0 med 145HK. Det er immervæk en noget bedre køreoplevelse i hverdagen.

Personligt vil jeg dog gerne have en del udstyr og flere HK, bl.a. Bose-anlæg og +170HK, men det får man kun i de større varianter.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 18:31
Jeg har selv en VW Passat 1.4tsi 150hk.

Jeg ville anbefale enten SEAT, Skoda eller VW, da deres TSI motorer er ekstremt økonomiske.

Skoda octavia 1.4 / 1.5 TSI er et godt bud

Og lige til alle de brugere der kommer med dumme kommentarer - Det her forum "Generelle emner" er frit fra leveren, og her kan man diskutere alt fra bil til fiskeudstyr.


Redigeret af hummelmose - 26-December-2017 kl. 18:32
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 18:34
Hold dig væk fra Skoda.

Hvis du får problemer er du prisgivet. SMC som importerer Skoda og VW i Danmark er det mest arrogante firma jeg nogenside har været i kløerne på. På intet tidpunkt mødte jeg forståelse og fik ingen hjælp til min nye bil, med massive motorproblemer. Jeg har være uden bil i 5-6 uger og måtte til sidst sælge med et tab på 100.000,-

Moderne diesel biler en alt for følsomme og kokser hurtigt til. Så med jeres behov vil jeg foretrække benzin.

Jeg vil tjekke en Hyundai i30 eller i40 stationcar.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 18:46
Jeg er glad for min c4 cactus. Diesel ganske vist. Men brugere den til og fra Køge, hver dag 😀 med 7 årig lån på den
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hold dig væk fra Skoda.

Hvis du får problemer er du prisgivet. SMC som importerer Skoda og VW i Danmark er det mest arrogante firma jeg nogenside har været i kløerne på. På intet tidpunkt mødte jeg forståelse og fik ingen hjælp til min nye bil, med massive motorproblemer. Jeg har være uden bil i 5-6 uger og måtte til sidst sælge med et tab på 100.000,-

Moderne diesel biler en alt for følsomme og kokser hurtigt til. Så med jeres behov vil jeg foretrække benzin.

Jeg vil tjekke en Hyundai i30 eller i40 stationcar.

Jeg synes det ville være synd at holde sig fra Skoda, fordi du har haft en dårlig oplevelse med en forhandler. Det ville så gælde alle VAG biler, og dem er der immervæk mange tilfredse ejere af.

VAG = https://da.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

Redigeret af Kampus - 26-December-2017 kl. 18:51
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hold dig væk fra Skoda.

Hvis du får problemer er du prisgivet. SMC som importerer Skoda og VW i Danmark er det mest arrogante firma jeg nogenside har været i kløerne på. På intet tidpunkt mødte jeg forståelse og fik ingen hjælp til min nye bil, med massive motorproblemer. Jeg har være uden bil i 5-6 uger og måtte til sidst sælge med et tab på 100.000,-

Moderne diesel biler en alt for følsomme og kokser hurtigt til. Så med jeres behov vil jeg foretrække benzin.

Jeg vil tjekke en Hyundai i30 eller i40 stationcar.


Jeg tror man vil kunne finde utilfredse kunder hos alle bilmærker, der har oplevet arrogance eller ligegyldighed fra autohuse eller importør.

Jeg kan derfor godt forstå at du er utilfreds med den behandling du har fået.

Jeg er dog enig i at der med det nævnte kørselbehov ikke er brug for diesel.
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 19:38
Har netop købt en Skoda Octavia 1.4TSI DSG fra 2013 med 57.000km på klokken. Hold nu op, det spiller bare! Kan jeg kun anbefale.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hold dig væk fra Skoda.

Hvis du får problemer er du prisgivet. SMC som importerer Skoda og VW i Danmark er det mest arrogante firma jeg nogenside har været i kløerne på. På intet tidpunkt mødte jeg forståelse og fik ingen hjælp til min nye bil, med massive motorproblemer. Jeg har være uden bil i 5-6 uger og måtte til sidst sælge med et tab på 100.000,-

Moderne diesel biler en alt for følsomme og kokser hurtigt til. Så med jeres behov vil jeg foretrække benzin.

Jeg vil tjekke en Hyundai i30 eller i40 stationcar.

Jeg synes det ville være synd at holde sig fra Skoda, fordi du har haft en dårlig oplevelse med en forhandler. Det ville så gælde alle VAG biler, og dem er der immervæk mange tilfredse ejere af.

VAG = https://da.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group


Det er ikke en enkelt forhandler. Det er hele koncernen. Jeg har ud over min egen erfaring, talt med mange der har samme oplevelse. Så det er ikke et enkeltstående tilfælde. De er heller ikke for fede når det gælder snyd med dieselbiler. Og hvis der er fejl på visse modeller holder de også igen med at indkalde og skifte defekte dele. Desværre har de et godt brand og er derfor stærke på markedet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hold dig væk fra Skoda.

Hvis du får problemer er du prisgivet. SMC som importerer Skoda og VW i Danmark er det mest arrogante firma jeg nogenside har været i kløerne på. På intet tidpunkt mødte jeg forståelse og fik ingen hjælp til min nye bil, med massive motorproblemer. Jeg har være uden bil i 5-6 uger og måtte til sidst sælge med et tab på 100.000,-

Moderne diesel biler en alt for følsomme og kokser hurtigt til. Så med jeres behov vil jeg foretrække benzin.

Jeg vil tjekke en Hyundai i30 eller i40 stationcar.

Jeg synes det ville være synd at holde sig fra Skoda, fordi du har haft en dårlig oplevelse med en forhandler. Det ville så gælde alle VAG biler, og dem er der immervæk mange tilfredse ejere af.

VAG = https://da.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group


Det er ikke en enkelt forhandler. Det er hele koncernen. Jeg har ud over min egen erfaring, talt med mange der har samme oplevelse. Så det er ikke et enkeltstående tilfælde. De er heller ikke for fede når det gælder snyd med dieselbiler. Og hvis der er fejl på visse modeller holder de også igen med at indkalde og skifte defekte dele. Desværre har de et godt brand og er derfor stærke på markedet.

Ja det var en kedelig historie med snyde software, som de desværre ikke er ene om, der er flere mærker. Men igen, du kan ikke dømme et bilmærke ude pga din oplevelse
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 21:36
Nu hvor der er kommet nye afgifter så skal man selvfølgelig lige tænke sig om en ekstra gang, men se lidt på følgende.

1 ny bil kan der lånes fuldt ud til over en afbetalingsperiode på op til 10 år. - de første 3 år er der en voldsom nedskrivning i bilens reelle værdi.
1 brugt bil under 3 år gammel - kan der lånes fuldt ud til samme vilkår som en ny bil - altså op til 10 år. - MEN den helt store afskrivning ER foretaget og bilen er derfor særdeles attraktivt prissat. typisk vil en 3 år gammel bil til fx små 300K være faldet helt ned til 200K efter de 3 år. og en 3 årig bil er jo stort set stadig sprit ny i dag.

Diesel skal man KUN købe såfremt man kører meget over 25K om året. Ellers er det ganske enkelt for dyr en teknologi, især nu her hvor vi kan få 1,4 og 1.6l turbo benzinere der faktisk kan køre ganske langt på literen og kan være ganske iltre at køre :-)

Hvad angår brand, så er jeg bange for jeg er honda mand - i hvert fald de næste 4-5 år endnu. Men kan da godt se at tiden er kommet til helt alvorligt at kigge på de nye hybrider, så jeg glæder mig til at se på teknologien til den tid når den kan fås brugt.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 21:46
Til de som mener man skal holde sig fra diesel-biler fordi de kokser til, så kommer her en kommentar fra en som har en far som er mekaniker.

Diesel er ikke dårligere end benzin. Folk som køber diesel køber dem for at køre mange km/l og forsøger derfor at optimere deres kørsel for at minimere udgiften til diesel. Mange kører lange ture på motorvejen i samme tempo. Over tid sætter skidt sig i katalysatoren mv, som efter tid ikke virker efter hensigten. Til syn ville man få at vide man skulle skifte katalysatoren.

Løsningen er, at tage nogle accelerationer med fuld hammer og lade motoren få nogle omdrejninger, så katalysatoren bliver varm. Så behøver man ikke skifte katalysator så ofte.

Over en periode på 8 år ville jeg gå efter en Toyota eller en Lexus. De er ikke til at ødelægge.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu