recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny medie afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny medie afspiller

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 19:58
32 Gbyte er rigeligt, og Harmony remote fungerer selvfølgelig.
Mvh Jesper
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 21:09
Kom lige til at se at der er to en 4k og en 4 gen. Hvad er forskellen ud over det åbenbare i at 4K kan vise i 4K. Jeg har et gammelt pioneer plasma tv som i sagens natur ikke kan vise i 4K. 
Er der nogen grund til at bruge 100,- mere på en 4k?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 21:23
Nej hvis du ikke kan se 4k er der ingen grund til det.  
Der vil sikkert kommet et nyt Apple TV om 2-4 år, så hvis du køber et 4k tv om 2 år kan du købe det nye Apple TV der.  

På den anden side hvis det er 100 kr. 


Redigeret af Male80 - 30-December-2017 kl. 21:24
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 21:30
Er ikke sikker på at ATV 4 kan lave automatisk billedfrekvens skift, hvilket gør den ubrugelig i mine øjne, som medieafspiller.

Tror kun det er ATV 4K som kan(?)

Vil også tro ATV 4K er mere "fremtidssikker" (nyere hardware).


Redigeret af Deschain - 30-December-2017 kl. 21:31
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Kom lige til at se at der er to en 4k og en 4 gen. Hvad er forskellen ud over det åbenbare i at 4K kan vise i 4K. Jeg har et gammelt pioneer plasma tv som i sagens natur ikke kan vise i 4K. 
Er der nogen grund til at bruge 100,- mere på en 4k?


Jeg ville helt klart vælge den nye model 4K . Udover at den er meget hurtigere understøtter den 24 hz afspilningen samt den selv kan skifte frekvens afhængig af videofrekvensen ( f,eks mellem 24, 50 og 60 Hz. En stor fordel vil jeg mene.
Understøtter også kablet gigabit netværk. ATV 4 understøtter kun 100Mb/s kablet netværk.
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2017 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Er ikke sikker på at ATV 4 kan lave automatisk billedfrekvens skift, hvilket gør den ubrugelig i mine øjne, som medieafspiller.

Tror kun det er ATV 4K som kan(?)

Vil også tro ATV 4K er mere "fremtidssikker" (nyere hardware).

Det kan den ikke, jeg har begge (ATV & ATV 4K & PC med 4k sat til TV). 
Det betyder intet, det gør 4k på youtube heller ikke. 


Redigeret af Male80 - 30-December-2017 kl. 22:49
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Jeg har en DUNE HD TV 303D med Zapitti på. Det er i bund og grund det riingeste nogen sinde. Men jeg har affundet mig med den i et par år. men nu er den stået helt af.

Hvilket alternativ til afspilning af film fra en NAS vil I anbefale. Den må også gerne kunne vise billeder og afspille musik.

mvh Jacob


Det må være Zapitti, der har gjort det. Jeg er haft 5 Dune afspillere. De har altid ædt alt, hvad man smed efter dem. Dog var det rimeligt bøvlet at lave videowall.

Havde en Popcorn Hour 300 på et tidspunkt, mage til dårlige service op update skal man da lede længe efter

Nu er hoppet over på ATV4 med Infuse. Det VIRKER bare.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Tak for svarene.
Hvad med Popcorn houre. Er den yt?
Som jeg forstår jer, kan jeg fint afspille ISO filer på en ATV med 'infuse' Umiddelbart tror jeg, jeg prøver ATV 4k. Jeg har også en Harmony hvorfor det også er afgørende at den kan styres via denne.
Det er ganske vist primært film fra min NAS den skal bruges til. Men man ved jo aldrig hvilke nye behov man bliver påført af sådan en lille box :-)

Hvis du bruger ISO af fulde blurays,altså med menu og det hele,så er der vist PT kun 1 på markedet der kan klare det,og det er Dune HD Solo 4K.

Dune har indbygget videowall og scraper. Hardwaren er dog ved at være en smule forældet med kun HDMI 1.4 så du vil ikke kunne se HDR på 4K,men hvis dette ikke betyder noget er det jo lige meget.

Men Nvidia Shield er nok den mest alsidige og den box du kan customize mest med hensyn til KODI/Plex osv


Ah Dune har nu flere der understøtter HDR

* Dune HD Pro 4K
* Dune HD Neo 4K
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 01:18
Kan ikke være længe, fik mail fra dem i går omkring disse. Men Dune er ikke kendt for at lave billige produkter.

Har forsøgt i længe at sælge min Dune HD Base 3D, men vil ikke give den væk. eftersom nyprisen var 2400kr
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 13:45
Nu skal det ikke blive en total reklame for ATV og Infuse.., men Infuse har rigtig god support og er aktive i deres forum, hvor de lytter til/hjælper brugerne.

Det synes jeg personligt er en stor fordel.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 15:25
Hvis du går lidt op i lyd, fx at du vil have HD-lydformater som DTS-HD / True HD, eller Atmos og DTS:X
Så skal du nok vælge Shield, for det kan Apple TV 4K ikke klare.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 15:54
Apple klare fint DTS-MA og TrueHD, den sender det bare som ukomprimeret PCM lyd. Det den ikke kan er den object orienteret del af lyden som er i ATMOS og DTS-X. Her vil man kun få 7.1 kanal surround lyd og dermed mangler de ekstra højtaller som kan bruges sammen med ATMOS og DTS-X. Har du ikke et ATMOS setup, så vil du ikke høre forskel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu