recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 4K receiver!?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny 4K receiver!?!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny 4K receiver!?!
    Sendt: 02-Maj-2018 kl. 12:59
For en god ordens skyld vil jeg blot lige melde af på hvad det hele endte med :)
 
Jeg valgte et Sony XE90 tv i 55 tommer, da det pludselig røg under 7500,- hvilket så igen har gjort det muligt at skrue op på receiver-fronten. Her har jeg netop slået til på en B-stock Marantz SR 7010 til 6.000,- så burde der være power nok til at drive de gamle B&W højtalere :)

Næste projekt bliver nok en opgradering af sub´en?? :)
 
Nuværende setup:
Sony XE9005 55 tommer
Marantz SR 7010
Apple TV3 (overvejer at skifte til en 4K snart)
Samsung UBD-K8500 (4K)
Stofa tv boks
B&W DM 601 S3 fronthøjtalere
B&W LCR60 S3 centerhøjtaler
B&W DM 600 S3 baghøjtalere
System Audio Sub Electro 175 - skifter evt. snart til en 10 eller 12 tommers bas - måske XTZ 10.16?
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:


Er det korrekt forstået, at SR6011 (og sikkert mange andre?) har indbygget WiFi med mulighed for Airplay - og at jeg derfor egentlig ikke behøver et nyt 4K Apple TV for at se f.eks. HBO og Netflix i bedste opløsning - men at jeg kan se det direkte via min telefon/tablet og så receiveren :)


AirPlay i receiveren er kun lyd, ikke billede.


Klaus
 
Tak!! Det var væsentligt at få med!!!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:


Er det korrekt forstået, at SR6011 (og sikkert mange andre?) har indbygget WiFi med mulighed for Airplay - og at jeg derfor egentlig ikke behøver et nyt 4K Apple TV for at se f.eks. HBO og Netflix i bedste opløsning - men at jeg kan se det direkte via min telefon/tablet og så receiveren :)


AirPlay i receiveren er kun lyd, ikke billede.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Er det korrekt forstået, at SR6011 (og sikkert mange andre?) har indbygget WiFi med mulighed for Airplay - og at jeg derfor egentlig ikke behøver et nyt 4K Apple TV for at se f.eks. HBO og Netflix i bedste opløsning - men at jeg kan se det direkte via min telefon/tablet og så receiveren :)

Ja
 
Tak!Smile
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Er det korrekt forstået, at SR6011 (og sikkert mange andre?) har indbygget WiFi med mulighed for Airplay - og at jeg derfor egentlig ikke behøver et nyt 4K Apple TV for at se f.eks. HBO og Netflix i bedste opløsning - men at jeg kan se det direkte via min telefon/tablet og så receiveren :)

Ja
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 12:45
Er det korrekt forstået, at SR6011 (og sikkert mange andre?) har indbygget WiFi med mulighed for Airplay - og at jeg derfor egentlig ikke behøver et nyt 4K Apple TV for at se f.eks. HBO og Netflix i bedste opløsning - men at jeg kan se det direkte via min telefon/tablet og så receiveren :)
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 20:42

Det tror jeg også det ender med - at jeg går efter receiveren fremfor afspilleren. Jeg bruger dog ofte biblioteket til at låne film og serier fra, så jeg vil gerne have en afspiller på et tidspunkt. Jeg har set en Samsung i Elgiganten til ca. 1600,- den er sikkert fin :)

Mvh

Nikolai
[/QUOTE]

X- boksen med 4k afspiller og 1tb købte jeg på udsalg i el-giganten til 1.199
(incl et fodboldspil jeg straks solgte videre for 100kr.)
jeg har så efterfølgende købt en rigtig fjernbetjening til x-boxen for 185kr

Jeg har haft 2 yamaha recievere, som jeg også har været glade for,
men marantzen er bedre opløst og mere detaljeret.
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

vær lige opmærksom på at Yamaha RX-V781 er på tilbud til 3.990,- hos komplett


Ovenstående er blevet sat op til Kr. 5990.-

Jeps - det så jeg godt her til morgen. Jeg var egentlig klar til at hugge til, men så kom tvivlen omkring en evt. opjustering til SR 6011 ind i tankerne :)

Jeg overvejer lige næste skridt - der kommer helt sikkert en del tilbud i løbet af de kommende måneder og jeg kan fint vente på det helt rigtige - selvom jeg er MEGET tæt på at snupper en SR6011 :):)
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Hounddog Hounddog skrev:

Hej,
Og tillykke med dit lækre TV, det bliver du glad for.
En god billige 4k afspiller kunne være en X-boks One S, den giver rigtig godt billede til en brøkdel af andre afspillere.
Jeg har selv for nylig skiftet min Yamaha receiver ud med en Marantz, den giver rigtig fint lyttebillede, så spar lidt på afspilleren og smid lidt mere i receiveren

Det tror jeg også det ender med - at jeg går efter receiveren fremfor afspilleren. Jeg bruger dog ofte biblioteket til at låne film og serier fra, så jeg vil gerne have en afspiller på et tidspunkt. Jeg har set en Samsung i Elgiganten til ca. 1600,- den er sikkert fin :)

Mvh

Nikolai
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

vær lige opmærksom på at Yamaha RX-V781 er på tilbud til 3.990,- hos komplett


Ovenstående er blevet sat op til Kr. 5990.-
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af kofoed88 kofoed88 skrev:

@Supergris - Denon X4400's søster model er nu en SR7012. Og derudover er SR6011 også den gammel model, dermed ikke sagt at det ikke er en god pris på den SR6011 du har fundet, men den svare altså ikke til en Denon X4400H, det gør en <span style=": rgb250, 250, 250;">Marantz SR7012.</span>

Snup 7011 frem for den 7000kr dyrere 7012. Der er kun to forskelle: Auro 3D decoder og ALAC højere samling rate. Begge dele uden betydning.
https://receiversevaluate.blogspot.dk/2017/11/review-marantz-sr7012-vs-sr7011.html
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2017 kl. 17:55
Hej,
Og tillykke med dit lækre TV, det bliver du glad for.
En god billige 4k afspiller kunne være en X-boks One S, den giver rigtig godt billede til en brøkdel af andre afspillere.
Jeg har selv for nylig skiftet min Yamaha receiver ud med en Marantz, den giver rigtig fint lyttebillede, så spar lidt på afspilleren og smid lidt mere i receiveren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu