recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay kilde hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay kilde hvordan?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airplay kilde hvordan?
    Sendt: 01-Januar-2018 kl. 16:13
Er det muligt at vælg hvilken app der afspiller lyd via airplay?
Eksempel:
Jeg bruger Yousee musik app'en til at afspille musik til anlægget via airplay på min iphone, jeg vil nu gerne spille et spil på telefonen men nu er det så lyden fra spillet der sendes til anlægget. Er det ikke muligt at vælge hvilen app der skal være kilden?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 19:21
Også hvis du bruger multitasking? Du åbner først spillet, og lukker det igen. Så starter du yousee op, og når det spiller, åbner du spil app’en fra bundlinien, hvor den ligger nu
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 19:25
Nej den pågældende app skal understøtte airplay. OG eftersom du reelt ikke "bare" kan have flere applikationer kørende på samme tid (kun delvist i ios 11, men er de  i "baggrund", så bliver der reelt "slukket" for applikationen. Ellers ville du jo dræne batterierne fuldstændig med alle de applikationer man har åbne.) så er der ingen mulighed for at både høre musik et sted og spille et spil på telefonen samtidig. - sorry. Det burde faktisk kunne lade sig gøre på en ipad hvor du jo nu har mulighed for at have apps kørende sideløbende, men har kun en ipad 2 - og den kan ikke engang køre ios10, så jeg kan desværre ikke teste det af.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 19:42
Ok jeg regnede med at iPhone kunne multitaske. Det skulle kunne virke på iPad
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Også hvis du bruger multitasking? Du åbner først spillet, og lukker det igen. Så starter du yousee op, og når det spiller, åbner du spil app’en fra bundlinien, hvor den ligger nu


Nej, det fungerer ikke. Det er den app der er aktiv/forreste der absolut overtager lyden. Er dog næsten sikker på det har været muligt tidligere.

Redigeret af Dorf - 01-Januar-2018 kl. 20:04
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nej den pågældende app skal understøtte airplay. OG eftersom du reelt ikke "bare" kan have flere applikationer kørende på samme tid (kun delvist i ios 11, men er de  i "baggrund", så bliver der reelt "slukket" for applikationen. Ellers ville du jo dræne batterierne fuldstændig med alle de applikationer man har åbne.) så er der ingen mulighed for at både høre musik et sted og spille et spil på telefonen samtidig. - sorry. Det burde faktisk kunne lade sig gøre på en ipad hvor du jo nu har mulighed for at have apps kørende sideløbende, men har kun en ipad 2 - og den kan ikke engang køre ios10, så jeg kan desværre ikke teste det af.


Jeg prøver lige fra en ipad men hvorfor skulle det kun være muligt fra en ipad?
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 20:26
Det virker hos mig med Apple Music i baggrunden, hvis jeg muter lyden i indstillingerne i den anden app...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2018 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Det virker hos mig med Apple Music i baggrunden, hvis jeg muter lyden i indstillingerne i den anden app...


Ja, det fungerer faktisk også hos mig med et andet spil, hvis lyden er slået fra i app'en. Nå men det lader til det blot er det pågældende spil der ikke slår lyden korrekt fra selvom det er på mute.
Tak for hjælpen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu