recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DAB-radio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken DAB-radio?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af chrizholm chrizholm skrev:

Min far skal have ny køkkenradio, da den gamle DAB-radio mangler et +. Jeg har lovet at hjælpe ham med at finde en, men jeg er rystet over, hvor dyre de radioer hurtigt bliver. 

Der er lidt krav, der især skyldes, at min far ikke er helt ung længere og absolut ikke er teknikkyndig:

God kvalitet - den kører hele dagen
Tydeligt display hvor han kan se, hvilken kanal han lytter til.
Mindst 6 preset-knapper, så jeg en gang for alle kan indstille de relevante kanaler og han let kan vælge dem
God lyd, så han kan høre noget, uden at naboen klager
Radioen skal stå samme sted i køkkenet, så batteribrug er ikke relevant
Drejeknap til volumen, ikke noget touchscreen-hejs
Budget: højst 1000 kr., men meget gerne mindre. Han er ikke en hifi-freak eller mærkefetichist og er i øvrigt på folkepension.

Gode forslag modtages gerne.


Du beskriver sådan set en Panasonic RF-D10EG eller RF-D20BTEG
Begge har fin lyd, let at betjene, har faste stationer (preset-knapper) på toppen for let betjening.

Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 17:05
Det er yderst svært at finde en helt almindelig no-nonsens DAB+ radio til netdrift og god lyd, hvis man så oveni gerne vil have internetradio med.......så fåes det faktisk ikke
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Hounddog Hounddog skrev:

Det er yderst svært at finde en helt almindelig no-nonsens DAB+ radio til netdrift og god lyd, hvis man så oveni gerne vil have internetradio med.......så fåes det faktisk ikke

Jo det gør der faktisk. Undersøgte markedet inden lukningen af alm DAB signal 1.okt., og der er flere fra Radionette, Roberts Stream, Tivoli Audio og et par stykker mere. Bortset fra Roberts Stream, som sælges af Amazon, koster de omkr 2000kr. Men da jeg skulle bruge batteri drift ud over lysnet, så fandt jeg ikke nogen med det hele.

Du kan dykke ned i dem her, der er som sagt flere der har det du efterspørger
http://www.lydogbillede.dk/test?s=Dab+radio&trl=&trh=&tpl=&tph=&tm=&to=&tob=

Redigeret af Kampus - 02-Januar-2018 kl. 17:14
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 18:59
Jeg ved den sprænger budgettet lidt, men tag evt et kig på Imperial Dabman i200
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 19:14
Jeg har en squeezebox radio til salg. Nej den kan ikke klare DAB, men den klarer internet radio til UG og den har 6 knapper til faste kanaler. Så den opfylder vist de resterende kriterier.
Den jeg lige har sat til salg har batteri, så den kan klare nogle timer uden ledning.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 19:28
Man kan få rigtig mange og billige dab radioer som spiller skrækkeligt og tale er svært at høre .. jeg har en Henry Kloss i køkkenet. Det bedste er at tage ned i en fysisk butik og lyt

Mvh Michael

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Til OP, bare lige sige hold dig LANGT væk fra Argon fra HFK.. De er enormt dårlige lydmæssigt,og har ingen tone kontrol.. Jeg har ejet 2 af dem, en mono dab1 og en stereo en med dab+ og begge er solgt igen,for de rungede simpelthen så meget at det kunne være svært at høre hvad studieværterne sagde nogle gange.
Vigtigt i tager ned og hører på den i har i tankerne,såfremt det er muligt,men sørg for der er tone kontrol (bas/diskant) som minimum

Argon Inet 3+ HAR da tonekontrol på menuen... Der er både bas- diskant-kontrol, og loudness on/off. Dette kan indstilles og gemmes.

Men i betonbyggeri er DAB+ ikke meget bevendt, hvis man ikke har en sender lige i nærheden.
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 21:07
Her i huset har vi været gennem to Argon-radioermfra Hi-fi-klubben. Begge var en stor skuffelse både mht. Lyd og kvalitet. Så skiftede vi til denne lidt billigere Nordklang og blev utrolig positivt overraskede. Lyden er rigtig god, pga det er en 2.1 med subwoofer i bunden: https://www.bilka.dk/elektronik/anlaeg-og-hoejtalere/radioer/nordklang-dab1500---valnoed/p/100222615?event=39,28&point=3


Nordklang har også denne præcist indenfor budget og med de features, du efterspørger: https://www.bilka.dk/elektronik/anlaeg-og-hoejtalere/radioer/nordklang-dab1200-dab/fm-radio/p/100213047?event=39,28&point=15

PS. Undskyld link’ene - kunne ikke sætte aktive link ind på iPad (og ja, har prøvet via “indsæt hyperlink”)






https://www.bilka.dk/elektronik/anlaeg-og-hoejtalere/radioer/nordklang-dab1200-dab/fm-radio/p/100213047?event=39,28&point=15https://www.bilka.dk/elektronik/anlaeg-og-hoejtalere/radioer/nordklang-dab1500---valnoed/p/100222615?event=39,28&point=3

Redigeret af papman - 02-Januar-2018 kl. 21:12
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 23:12
Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 08:50
Tak for input allesammen. Vi tager i Bilka og lytter til Nordklang på lørdag. Så må vi se, om der bliver behov for at besøge flere steder.
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:05
Jeg kan fortælle, at min oplevelse af en Argon Inet3+ fra HFK er lige modsat Jesper Jensens oplevelse.
Som mnielsen allerede har korrigeret, er der tonekontroller og loudness, og hvis man synes lyden runger, er der jo mulighed for at lukke basportene med de medfølgende puder.
Jeg har ingen problemer med at anbefalere radioen, der både har FM, DAB+ og internetradio.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 17:12
Jeg er ret sikker på, at alle har forstået, at du ikke kan lide Argon.
Det er selvfølgelig helt i orden, ligesom det er helt i orden, at andre har en helt andet opfattelse af mærket.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu