recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DAB-radio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken DAB-radio?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken DAB-radio?
    Sendt: 02-Januar-2018 kl. 09:17
Min far skal have ny køkkenradio, da den gamle DAB-radio mangler et +. Jeg har lovet at hjælpe ham med at finde en, men jeg er rystet over, hvor dyre de radioer hurtigt bliver. 

Der er lidt krav, der især skyldes, at min far ikke er helt ung længere og absolut ikke er teknikkyndig:

God kvalitet - den kører hele dagen
Tydeligt display hvor han kan se, hvilken kanal han lytter til.
Mindst 6 preset-knapper, så jeg en gang for alle kan indstille de relevante kanaler og han let kan vælge dem
God lyd, så han kan høre noget, uden at naboen klager
Radioen skal stå samme sted i køkkenet, så batteribrug er ikke relevant
Drejeknap til volumen, ikke noget touchscreen-hejs
Budget: højst 1000 kr., men meget gerne mindre. Han er ikke en hifi-freak eller mærkefetichist og er i øvrigt på folkepension.

Gode forslag modtages gerne.


Redigeret af chrizholm - 02-Januar-2018 kl. 09:18
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 10:10
Han skal ha en god og billig retroradio. En Nordklang model DAB400 fra Bilka til 399kr

https://www.bilka.dk/elektronik/anlaeg-og-hoejtalere/radioer/nordklang-dab400-dabfm---ahorn/p/100295148

Redigeret af Kampus - 02-Januar-2018 kl. 10:13
Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 10:15
Ser godt ud. Er lyden god? (skal nok selv tage med ud og lytte, men vil gerne undgå at skulle for mange steder hen forgæves)
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 10:22
Lyden er klar og tydelig. Der er naturligvis ikke meget bas, så skal du over i væsentlig dyrere radioer, som Pure og Radionette. Den har intern strømforsyning, hvilket efterhånden er en sjældenhed. Og mulighed for batteridrift
Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 10:26
Det ser ikke ud til at den har knapper for direkte kanalvalg. Skal man op i en DAB1100 for at få det? Kender du den?
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 10:29
I Beskrivelsen står der 20 stationer. Men der skulle være direkte knapper til 3-4 stykker på fronten. De resterende skal man ind i menuen efter. Det er det samme på alle radioer
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 10:32
Lydmæssigt er DAB 400 bedre end DAB 1100, da den har to 3” højttalere, hvor den anden kun har en
Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 10:53
Kender du noget til Pure Evoke D1? Jeg har tidligere haft en større model fra Pure, som var rigtig god. Men også meget dyrere end denne, som fås for 800 kr. i Føtex.


It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 11:09
Jeg har også haft Pure Evoke xt2 i 10 år. Der fåes ikke bedre DAB radio til prisen. Ser ud til at D1 er ved at udgå til fordel for D2 med det nye større display. Så hvis man kan undvære det og stereo gengivelse, er det en god radio. Edit: der er 4 preset knapper

http://m.pricerunner.dk/pl/317-3136417/Radio/Pure-Evoke-D1-Sammenlign-Priser

Redigeret af Kampus - 02-Januar-2018 kl. 11:15
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 12:12
smut i hifi klubben og lyt på Argon DAB2 - rigtig fin lille radio, med overraskende god lyd - og 6 presets :)

Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

smut i hifi klubben og lyt på Argon DAB2 - rigtig fin lille radio, med overraskende god lyd - og 6 presets :)
Link:

Jeg har selv i december været på jagt, og blev skuffet over hvor få radioer med ekstern antenne tilslutning der var at finde. Ouch

Og når indendørs dækning ikke er noget at råbe hurra for, er det et problem. Dead
Så er igang med at stable retningsbestemt DAB antenne anlæg igang, hvor der så skal gør-det-selv løsning til på radioer.
Og den ene billige (249,-) fra Netto er blevet adskilt/modificeret med F-connector i stedet for antenne. 
Dvs. - nul garanti tilbage nu. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 12:52
Kiggede først i Hi-Fi Klubben, da jeg i sin tid købte min Pure der. Argon ser fin ud, men den presser budgettet. Nu har jeg bedt min far kigge på nogle af de foreslåede til en lavere pris. Ellers er jeg helt enig, man får i reglen noget ok udstyr i klubben.
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu