recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV4(K) - erstatning for flow-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV4(K) - erstatning for flow-tv

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af xJoshua xJoshua skrev:

Skal jeg tage springet?


Hvis du fortryder, bliver Stofa vel kun glad for at få en ny/gammel kunde tilbage i folden?
/zemo/
Til top
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 16:35
Hej alle!
Apple TV 4K er hermed købt og det fungerer bare super!
Nu mangler jeg bare et 4K TV.... :D

Stofa er opsagt.
Kvaliteten matcher altså stort set på DVB-C.. Kan ikke rigtig se forskel må jeg indrømme. Dog lidt træls med forsinkelsen, men det kan jeg leve med.

Den stor dog til 1080p 60hz, burde den ikke kunne skifte automatisk til 50hz?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 16:56
Du skal slå automatisk skift til.

Derudover er der danske apps, der endnu ikke understøtter automatisk skift, så jeg vil anbefale at sætte boksen til 50Hz og så automatisk frekvensskift.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 17:48
DR-TV app og TV2-play giver helt udmærket billedekvalitet... Telia TV er billigt (99,- for DRx, SVTx, TV2 samt kanal 5). 5'eren ser fint ud; men TV2 er noget ringere end via TV2-play app'en :-(
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

DR-TV app og TV2-play giver helt udmærket billedekvalitet...


Udemærket på grænsen til ringe.
På ATV4K giver DR's app et billede der er til at holde ud at se på, men så er det heller ikke bedre.

Jeg kan tydeligt se forskel i forhold til det signal der kommer ind via den simple antenne jeg har oppe under taget. Jeg ville ikke undvære min antenne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

DR-TV app og TV2-play giver helt udmærket billedekvalitet...


Udemærket på grænsen til ringe.
På ATV4K giver DR's app et billede der er til at holde ud at se på, men så er det heller ikke bedre.

Jeg kan tydeligt se forskel i forhold til det signal der kommer ind via den simple antenne jeg har oppe under taget. Jeg ville ikke undvære min antenne.


Klaus

Så har du i hvert fald ikke set TV2 på telia TV Tongue. Det er ringe, nærmest VHS-kvalitet...

Men streaming må være fremtiden - men glæder mig til gedigen 1080p/4k streaming af DRx/Tv2 over ATV4K-boksen. Det må da komme indenfor 1-2 år Wink
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Du skal slå automatisk skift til.

Derudover er der danske apps, der endnu ikke understøtter automatisk skift, så jeg vil anbefale at sætte boksen til 50Hz og så automatisk frekvensskift.

Tak. Skulle lige opdatere til TvOS 11.2 før muligheden kom :-)
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:


Men streaming må være fremtiden - men glæder mig til gedigen 1080p/4k streaming af DRx/Tv2 over ATV4K-boksen. Det må da komme indenfor 1-2 år Wink


Ikke fra DR!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 20:45
@hampenberg - man skal aldrig sige aldrig. Nu hvor de rent faktisk har fået en ny aftale med CDN (akamai igen) hvor der netop er aftalt "kraftige kvalitetsforbedringer af deres streamingløsninger, så kan det faktisk meget vel tænkes (og de har lige søgt en gut som skulle have ansvaret for hele den platform så vidt jeg husker) men det bliver nok selektivt opgraderet gradvist og ikke en big bang opgradering.
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af xJoshua xJoshua skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Du skal slå automatisk skift til.

Derudover er der danske apps, der endnu ikke understøtter automatisk skift, så jeg vil anbefale at sætte boksen til 50Hz og så automatisk frekvensskift.

Tak. Skulle lige opdatere til TvOS 11.2 før muligheden kom :-)

Nogen der ved, om den selv tager højde for 50/60 hz materiale nu ?
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 21:54
Claus_jac.

Det vil kræve en kæmpe millioninvesteringer af DR, da al deres udstyr skal udskiftes. DR optager kun i 1080i.
Til top
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af xJoshua xJoshua skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Du skal slå automatisk skift til.

Derudover er der danske apps, der endnu ikke understøtter automatisk skift, så jeg vil anbefale at sætte boksen til 50Hz og så automatisk frekvensskift.

Tak. Skulle lige opdatere til TvOS 11.2 før muligheden kom :-)

Nogen der ved, om den selv tager højde for 50/60 hz materiale nu ?
Efter indstillingen, så ja.
Der er et kort "bink" når der skiftes frekvens f.eks. mellem DR app og Netflix :-)


Redigeret af xJoshua - 03-Januar-2018 kl. 22:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu