recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV4(K) - erstatning for flow-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV4(K) - erstatning for flow-tv

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV4(K) - erstatning for flow-tv
    Sendt: 02-Januar-2018 kl. 17:25
Hej!

Jeg overvejer at klippe kablet til Stofa grundpakken og i stedet købe et Apple TV 4 eller 4K.
Jeg ser primært DR og TV2s kanaler og har allerede TV2 Play med live-tv.
LiveTV er vigtigt for mig, så jeg hører gerne om erfaringer med et lignede setup.

Jeg prøvede det i Humac, hvor jeg nemt kunne skifte mellem DR og TV2s apps hurtigt med et klik på fjernbetjeningen. Det så ud til at virke fint.

Hvad er jeres erfaringer? Skal jeg tage springet?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 18:18
Er din internet leverandør Stofa?
Hvis ja, kan du så stadigvæk få internet uden grundpakke? Smile

Inden opsigelse af Stofa grundpakke kan du måske starte med at låne/købe ATV4/4K og prøve det på din bopæl.
Mvh. JørgenT
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 19:59
Jeg synes det virker ganske fint med DR og TV2 via ATV. Kvaliteten er dog ikke så høj som på TV-signalet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:28
Har kun TV fra Stofa. Vi har særskilt internetudbyder og kan godt opsige grundpakken :-)

Låne er ikke en mulighed men det kan være det lige skal prøves af :-)
Til top
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg synes det virker ganske fint med DR og TV2 via ATV. Kvaliteten er dog ikke så høj som på TV-signalet.


Tak for svar :-).
Finder du det nemt at skifte mellem de forskellige apps?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 21:07
Ellers har Telia tv 3 forskellige pakker at vælge imellem. En løsning jeg selv skal have når mit yousee er slut pr 31/3
Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 08:23
Vi gjorde det for et par år siden...droppede Canal Digital parabol, da vi fik Fibia fiber i byen og herved en internet forbindelse, der kunne klare flere der streamede og brugte internettet samtidig. Streaming af specielt HD og derover, samtidig med unger der brugte internettet, virkede ikke særlig godt på en TDC ADSL (20/2 men overbelastet central, som kun gav 10/1), så en ordentlig internet forbindelse er det vigtigste for at cutte kablet.

TV2Play og DR app er ikke super kvalitet, men det er til at leve med. TV2Play arkiv er virkelig dårlig kvalitet og DR Appen lider af rod i deres tags. Ellers er eneste ulempe den ca. 1 min forsinkelse, som er på streaming af live tv. Men det er kun nytårsaften, det er lidt underligt ;)

Vi gjorde det fordi vi så mere og mere streaming med Netflix, HBO og Viaplay og live tv ikke var påkrævet i samme grad som før. Så kan jeg også droppe visse abonnementer i løbet af året, når jeg ikke bruger dem.

Jeg startede med ATV4 i soveværelse og stue, men datteren har overtaget den ene ATV4, da vi fik ATV4K i stuen. Det har virket fint i de par år, vi har kørt med denne løsning og vi savner ikke TV-Pakken.

/Kenn

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 08:35
Forsinkelsen er ikke kun en udfordring nytårsaften, men også hvis nogen i familien vil gætte med i forskellige quiz-shows.

Jeg kan godt leve med DR's streaming-kvalitet (der dog er ret langt fra normalt tv-signal) men TV2's arkiv-kvalitet (især) er elendig. Det burde kunne gøres bedre :(
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 08:52
Vi gjorde det for ca 2 år siden . 

Vi har på ingen måde fortrudt. vi har idag tv2 play og dr samt Netflix.

du kan også se de fleste tv3 programmer gratis med appen ViaFree


Redigeret af TiXe - 03-Januar-2018 kl. 08:53
Til top
kennls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af xJoshua xJoshua skrev:


Finder du det nemt at skifte mellem de forskellige apps?


Hvis du dobbeltklikker den øverste højre knap på ATV4 og ATV4K remote, så kan man hurtigt bladre igennem de apps man har åbent. Siden ATV4 og 4K sjældent skal genstartes, så er det en nem måde at skifte app.

Ellers er det kun 2-3 tryk på menu knap i en app, så er man ude i hovedmenuen. Ikonerne kan også rykkes rundt i hovedmenuen, så jeg øverst har de apps jeg bruger mest.

Du kan også sætte en indstilling, så apps og menu struktur bliver parret på de andre ATV4 og 4K du har.

/Kenn
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 10:33
Vi har et ATV4K og så en almindelig antenne - der er jo sikkert trukket kabel til tv alligevel så er det let at sætte antenne på... og dermed se DR i rigtig “live” :-)

Savner ikke at give flere tusind for kanaler vi ikke ser
Til top
JanV. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2013
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanV. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:20
Har præcis det samme.
Droppede parabolen i sommers, men er ikke tilfreds med billedekvaliteten på streaming, så smed en antenne op. Nu har jeg i det mindste DR kanalerne i god/bedre kvalitet.


Redigeret af JanV. - 03-Januar-2018 kl. 13:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu