recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedrørende strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål vedrørende strømforbrug

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål vedrørende strømforbrug
    Sendt: 02-Januar-2018 kl. 21:35
Vores 42" LG Plasma Tv fra 2010 bruger 150W,
er det meget?

Vores TV setup som består af:
1 Yousee Tv Boks
1 HDMI Switch
1 Denon forstærker (5 år gammel ca.)

Det hele når det er tændt trækker ca 240-255W
Jeg syntes det lyder vildt, er det meget?

Når det hele er på Standby bruger det 30-40W
og der er mere end min hjemmesideserver som jeg målte til 25-30W.

Vi har snakket om, hvis det er TV'et, så at skifte det ud en gang i år.
//Guldhammer
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 22:09
Jeg ved ikke hvor du har de 150w fra ? Et plasma har variabelt strømforbrug - og bruger mest v 100% hvidt billede . Men hvis vi tar udgangspunk i de 150w , så koster det vel en 5-6kr ,at have det tændt uafbrudt ca 12 timer ( løs udregning ) . Så det vil tage rigtigt mange år at tjene et nyt TV hjem - på el- regningen alene . . .

Redigeret af Lennon - 02-Januar-2018 kl. 22:09
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
FaxeKondi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-April-2012
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FaxeKondi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 22:10
Lyder meget normalt, vi har et Panasonic VT20 46”, surround anlæg, Wetek tv boks og en chromecast. De bruger tilsammen ca 200w når det hele kører, målt med er watt meter i en 10 min mens der kørte en film.

Vi overvejer at skifte til et 65” oled men ser ikke ud til der er noget særligt at spare ved skifte til nyt tv.

Redigeret af FaxeKondi - 02-Januar-2018 kl. 22:12
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg ved ikke hvor du har de 150w fra ? Et plasma har variabelt strømforbrug - og bruger mest v 100% hvidt billede . Men hvis vi tar udgangspunk i de 150w , så koster det vel en 5-6kr ,at have det tændt uafbrudt ca 12 timer ( løs udregning ) . Så det vil tage rigtigt mange år at tjene et nyt TV hjem - på el- regningen alene . . .

De 150W har jeg fra en forbrugsmåler, som jeg har haft sat til.
//Guldhammer
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 06:53
Forbruget på 35-40w i stand by lyder meget højt. Hvilken box er det, der bruger meget strøm. Det er så meget, så du tydeligt vil kunne mærke bare ved at lægge en på hver enhed.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 08:00
Er det den gamle YouSee boks?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 08:04
Meget højt standby strømforbrug.
Er det den gamle YouSee boks du har, for så er det den der er synderen?
Den gamle YouSee boks bruger for omkring 400-600 kr. om året i standby strøm.
Den bruger nemlig 20-30 Watt i standby.
Deres nye Humax bruger omkring 0,5 WattThumbs Up
Mvh Jesper
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Er det den gamle YouSee boks?

Nej det er den nyeste.
//Guldhammer
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 11:25
Hej , vedr standby forbrug , så er det måske dit tv. Det slukker sikkert ikke , da det kigger efter opdateringer
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 11:41
Du må jo måle hver enkelt enhed strømforbrug i dvale.

Det kan også være din receiver, hvis du bruger HDMI-CEC.
Før skulle man også sætte Yousee boksen til dyb dvale, for at den ikke brugte for meget strøm i standby.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 12:26
Er du sikker på at din forbrugsmåler måler korrekt?
Hvis det er en af de der billige fra Harald Nyborg, så er det ikke sikkert du overhovedet kan regne med den.
De kan især have svært ved at måle på switch mode supply hvor strøm og spænding bliver faseforskudt.
Jeg har sådan en skodmåler fra Harald nyborg, og den viser at mit gamle PX70 bruger 30-50W i standby.
Sporometer viser 0,4W.
Mvh Jesper
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Er du sikker på at din forbrugsmåler måler korrekt?
Hvis det er en af de der billige fra Harald Nyborg, så er det ikke sikkert du overhovedet kan regne med den.
De kan især have svært ved at måle på switch mode supply hvor strøm og spænding bliver faseforskudt.
Jeg har sådan en skodmåler fra Harald nyborg, og den viser at mit gamle PX70 bruger 30-50W i standby.
Sporometer viser 0,4W.

Jeg kan ikke huske hvor jeg har min forbrugsmåler fra, men den ser sådan ud:

Men nu har jeg lavet en måling på hver enkelt enhed, både standby og tændt:
FORSTÆRKER: 0W/60.0W
HDMI SWITCH:         1.4W/ 4.0W
MIRACLEBOX: 16.3W/18.0W
NETVÆRKSSWITCH: 0W/2.5W
YOUSEE BOKS: 14.0W/15.0W
TV: 0W/60.0W
SUB: 3.0W/3.0W
BOXEE BOX: 1.1W/12.5W
========================
35.8W/175W
Det første tal er Standby, og det næste er tændt.

Af en eller anden grund viste min måler 0W ved både TV og Forstærker i Standby.
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu