recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Remote med fuld navigering i musikbibliotek?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Remote med fuld navigering i musikbibliotek?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Remote med fuld navigering i musikbibliotek?
    Sendt: 03-Januar-2018 kl. 17:30
Hej alle,

Jeg søger en multi fjernbetjening, hvor jeg kan naviger i mit musikbibliotek der er gemt på min NAS enhed (playlister/søgning osv) direkte på fjernbetjenings display.
Findes dette og hvad kræves der for min drøm kan blive realiseret? Kan se logitech Elite har sonos integration, men er det kun i app'en?
Philips pronto kunne men det virker alt for kompleks at sætte op og jeg er ikke programmør.
Denon avp-a1hda skulle kunne noget lignende med en fjernbetjening som man skulle købe som ekstra udstyr, men så er vi også op i mange tusind kroner, da både processor og fjernbetjening skal anskaffes og da det er ældre produkter,kan det også blive en ufordring at finde på brugtmarkedet..

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig :)

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 17:58
Hvad skal fjernbetjeningen sende til - Sonos eller ???
miri
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvad skal fjernbetjeningen sende til - Sonos eller ???


Lige nu bruger jeg Plex på min Nvidia shield. Jeg har også squeezebox produkter på lageret over kasseret produkter. Jeg er dog villig til at bruge penge på Sonos, hvis det er det der skal til.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:37
Hvis du kender Squeezebox, så kunne du installere en lms-server på din NAS, og styre fra en lms-app på mobil - server og app er gratis. I dag kan du streame til alt muligt andet end Squeezebox f.eks også til din Shield, Chromecast audio, AirPlay eller dlna enheder, så du behøver ikke Squeezebox hardware...

Redigeret af miri - 03-Januar-2018 kl. 19:42
miri
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis du kender Squeezebox, så kunne du installere en lms-server på din NAS, og styre fra en lms-app på mobil - server og app er gratis. I dag kan du streame til alt muligt andet end Squeezebox f.eks også til din Shield, Chromecast audio, AirPlay eller dlna enheder, så du behøver ikke Squeezebox hardware...


Problemet med den opstilling er, at jeg skal have åbnet flere apps/programmer af gangen, hvis jeg skal betjene hele anlægget med telefonen/tablet, eller bladre igennem flere betjeningssider i samme app.

Jeg vil sådan set bare gerne have en fjernbetjening (fysisk fjernbetjening og ikke en app) der, når jeg trykker lyt musik - tænder anlægget og jeg så kan bladre i min musik samling på selve fjernberjeningens display, uden at skulle tænde for tv'et og navigere rundt i samlingen derpå.

Håber det gir mening:)
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 20:17
Ok, så du vil have fysisk fjernbetjening, selvom en app kan det samme (medgiver, at tænd/sluk i visse tilfælde kan være en udfordring for app, men du kan alt andet, herunder bladre i musiksamling)

Redigeret af miri - 03-Januar-2018 kl. 20:19
miri
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 00:02
Ja det er lige præcis det jeg søger, kald mig bare underlig eller gammeldags Jeg sidder ret ofte med min telefon og holder mig opdateret på diverse tech sider, derfor synes jeg det er voldsom usmart, at skulle springe fra det ene program til det andet for at betjene anlægget, her er en fysisk fjernbetjening bare bedre i min verden og samtidig nemmere for resten af familien.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu