recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor fejl i Intel CPU'er rettes først 9 januar.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stor fejl i Intel CPU'er rettes først 9 januar.

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 16:30
Hej.

Theverge.com skriver at 'Microsoft halts AMD Meltdown and Spectre patches after reports of unbootable PCs'


Hilsen Carsten.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 15:10
Jeg synes det her er endnu værre. Og vidner i realiteten om, hvor alvorlig det her i virkeligheden er:

https://www.theverge.com/2018/1/10/16871856/intel-cpu-meltdown-spectre-response-computer-slow-down-issues
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg synes det her er endnu værre. Og vidner i realiteten om, hvor alvorlig det her i virkeligheden er:

https://www.theverge.com/2018/1/10/16871856/intel-cpu-meltdown-spectre-response-computer-slow-down-issues

Tak for linket. 

Jeg undrer mig også over situationen. De har kendt til problemet siden sommeren 2017. Er det nu man skal spørge om, hvad de har brugt tiden til. Men de kan måske ikke rigtigt gøre noget, før der er udviklet nye CPU'er?

Og jeg syntes ikke at Intel CEO Brian Krzanich salg af alle de mange aktier var rimeligt mens Intel får hele branchen til at hemmeligholde sikkerheds hullerne:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-Januar-2018 kl. 15:41
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 20:06
Du synes ikke de var rimelige? - æhh det er i høj grad en klassisk sag om insiderhandel. - det er dybt ulovligt.
Han vidste jo præcis at dette ville påvirke deres aktiekurs i negativ grad. Og derfor solgte han så mange han måtte. for at undgå kurspåvirkningerne. - Uanset hvad man synes om ham, så vil han sandsynligvis stå til en fængselsstraf i USA.

Der ER lavet class action lawsuits imod dem på grund af det, så de kommer IKKE til at løbe fra deres ansvar.

MEN det de har brugt tiden på er nok at lave et scope over problemet. For at finde ud af HVOR vidtrækkende det er. OG direktionerne hos de største partnere (pc/server producenter, software prodiucenter etc) er nok også blevet informeret langt tidligere end vi går og tror, alene det med at ændre softwaren til at undgå hardwarekald på den måde kræver LANGT mere end en uge. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 10:01
Jeg har ikke fulgt med i tråden, men forventer at fejlen er rettet her 2 dage efter den 9. Er den det?
Flemming
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 10:19
Hej.

Det mener jeg ikke. Det der skete var at fejlen blev lækket flere dage før aftalt og de reelle informationer blev blandet med rygter og kom frem pø om pø.

Men Intel udgav en pressemeddelelse den 4 januar som sagde at 
' By the end of next week, Intel expects to have issued updates for more than 90 percent of processor products introduced within the past five years.'


Og jeg husker at Google har lovet en opdatering af deres Chrome browser den 24 januar.

Men hvad med de andre browsere?

Så hvis du spørger om alle, eller næsten alle fejl allerede er rettet vil jeg sige nej.

Hilsen Carsten.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har ikke fulgt med i tråden, men forventer at fejlen er rettet her 2 dage efter den 9. Er den det?
Flemming
 

De sidste par dage er der kommet nogle store opdateringer til windows 10. Jeg er ikke bekendt med, om nogen af disse skulle fixe de omtalte problemer. Men jeg har heller ikke fået undersøgt det mere grundlæggende. I går kom der desuden en vigtigt bios opdatering til min thinkpad T590 bærbar. Det er første gang den er poppet op af sig selv med en så vigtig besked, som jeg nærmest ikke kunne komme uden om. Lenovo var meget tavse om, hvad denne opdatering indeholdte, altså i forhold til tidligere bios opdateringer, som alle sammen nærmest har været et selv-valg. 

Min umiddelbare opfattelse er, at der sker meget disse dage, men informationerne halter. Måske fordi der er ting vi helst ikke skal vide for meget om, ligesom "Melt-down" og "Spectre" reelt set har været det sidste stykke tid (nok 3-4 uger nu).
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 11:26
Som skrevet tidligere udsendte Microsoft sin opdatering allerede for en uge siden, som bl.a. indeholdt sikkerhedsopdateringen til både IExplorer og Edge, samt SM.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Som skrevet tidligere udsendte Microsoft sin opdatering allerede for en uge siden, som bl.a. indeholdt sikkerhedsopdateringen til både IExplorer og Edge, samt SM.

Men den opdatering har jo ikke så meget med Melt-down og Spectre at gøre, sådan som jeg forstår det. Udover det har Microsoft også sat AMD opdateringerne på pause, fordi det forlyder at flere AMD maskiner ikke kan boote bagefter.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 12:09
Microsoft (og andre producenter) har udsendt en browser-opdatering, som skal forhindre "Spectre". De kan nemlig udnytte det gennem javascript.


Redigeret af bubbleboy - 11-Januar-2018 kl. 12:09
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 12:27
Chrome opdateres først omkring 23. januar med version 64.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Som skrevet tidligere udsendte Microsoft sin opdatering allerede for en uge siden, som bl.a. indeholdt sikkerhedsopdateringen til både IExplorer og Edge, samt SM.


Men den opdatering har jo ikke så meget med Melt-down og Spectre at gøre, sådan som jeg forstår det. Udover det har Microsoft også sat AMD opdateringerne på pause, fordi det forlyder at flere AMD maskiner ikke kan boote bagefter.


Den har netop noget med der at gøre - hvordan tror du ellers at de fandt ud af problemerne med AMD?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu