recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router i bridge mode?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router i bridge mode?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router i bridge mode?
    Sendt: 04-Januar-2018 kl. 09:32
Der var tilbud på google wifi så jeg er sprunget på sådan et setup men jeg bøvler en del med at tilgå min NAS udefra med port forwards fordi google wifi laver sit eget IP system og jeg kan ikke åbne porte i min YouSee router med den nye IP som NAS'en har fået.

Min opsætning pt som virker ser således ud:



Med denne opsætning kan jeg sætte portforwards til IP 100.168.0.100 og komme i kontakt med den selvom jeg ikke er på netværket. Jeg kan også streame fra mediaplayer over WIFI men KUN hvis jeg taster IP adressen ind. \\NAS\VIDEO virker ikke

Således kunne jeg godt tænke mig opsætningen skal se ud:



Det virker også internt men jeg kan ikke få portforwards til at virke selvom der er mulighed for at åbne porte i måde modem og google wifi. 

Jeg mistænker nu at problemet er at de kører 2 forskellige IP systemer da de begge står til DHCP. Jeg har været i kontakt med google support og de fraråder at man disabler DHCP i google wifi da man mister en del af de fordele som mesh network giver og de anbefaler derfor at jeg disabler det i mit yousee modem. Jeg har prøvet at slå DHCP i men så restarter yousee modemet uden mulighed for at tilgå user interfacet med IP 192.168.0.1 som jeg plejer og der er ingen internet forbindelse. Jeg blev nød til at resette modemet for at komme ind igen.

Så mit spørgsmål går egentlig ud på om i mener at jeg er på rette vej og i så fald. Hvordan sætter jeg det yousee modem i bridge mode? Jeg gør tydeligvis et eller andet forkert
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 11:12
1. - brug for alt i verden den første konfig - no matter what. - en NAS skal ikke sidde på et trådløst netværk. (med mindre der er rigtig switching i google mesh enhederne)
2. hvis yousee routeren står i bridge mode, vil du ikke kunne tilgå NAS da yousee routeren reelt ikke længere fungerer som router, og derfor hverken har dhcp (så den leverer reelt ingen IP-adresser) eller noget andet fungerende. DVS AL portforwarding skal foregå på den reelle router (og det skulle jo så være din mesh enhed!) selve den udvendige IP adresse vil selvsagt være den samme. 
3. - nu har jeg skrevet 1. MEN det er selvfølgelig under forudsætning af at enheden fungerer som rigtig router. Så designet er såmænd korrekt hvis du ser bort fra navnene og bare skriver "router"  Den nederste konfig er slet ikke korrekt hvis du har sat den i bridge mode. Hvis din Yousee router er i bridge vil den aldrig få en 192.. IP adresse. Din MESH router vil starte på 192.168.1.1 da det er den der vil levere IP-adresser ud til alle dine enheder.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 11:30
Du skal disable NAT på YouSee routeren (så er den i bridge mode).
Når YouSee routeren er i bridge mode får den en anden adresse: 192.168.100.1.

Når du har tilsluttet Google routeren, skal der foretages aktivering på YouSee aktiverings-side (https://aktiver.mitwifi.dk). Den dag jeg havde brug for det, fungerede det dog ikke, men via et opland til YouSee support ordnede de det manuelt.

Port forward skal alene ske på Google routeren, men den vil nok kræve at din NAS har fast IP adresse, evt. via en DHCP reservation ud fra MAC adressen på din NAS.

Jens

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 12:54
Tak skal i have!

Jeg prøver at sætte den i bridge mode når jeg kommer hjem. Da jeg forsøgte igår disablede jeg bare DHCP - det kunne den ikke li

Jeg har fundet dette link til den router jeg har.



Redigeret af Berdel - 04-Januar-2018 kl. 15:41
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 15:00
Det der sker når du disabler dhcp er bare at den ikke delegerer IP adresser ud til enheder, det har intet med Bridge funktion at gøre.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 20:29
Sådan! Jeg har fået min YouSee router i bridge mode og Google WIFI er 192.168.0.1 og der er kun et subnet. Alt kører som før men jeg kan stadigvæk ikke connecte til min NAS udefra selvom alle de samme porte er åbnet...

Opsætning i YouSee router

Opsætning i google wifi


nogen bud på hvad der kan være galt?


Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 21:11
LØST!

Portene skulle tastes rigtigt ind. Nu kører det. Tak for hjælpen!



Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 16:02
Nu er der så gået ca 20 dage....er du tilfreds med google wifi?
Spiller det som det skal ? overvejer også  google wifi.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu