recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode ørepropper?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode ørepropper?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gode ørepropper?
    Sendt: 04-Januar-2018 kl. 13:12
Jeg er på udkig efter et par gode (h)øretelefoner, der primært skal bruges på gå- og cykelture. BT er at foretrække, men ikke afgørende.

Jeg har lige købt et par Powerbeats Wireless2, og var dybt skuffet over lyden (købte dem brugt). Jeg har aldrig haft den store fidus til Beats, men havde dog forventet lidt bass, som anmeldelserne ofte beskriver. Istedet var lyden tynd og kedelig. Jeg prøvede med forskellige equalizer indstillinger, afspillere og fra både telefon og tablet, resultatet var det samme, og de er nu solgt igen.

Findes der overhovedet nogle ørepropper med god lyd, eller sætter fysikken en begrænsning, så man skal op i kopper for at få god/fyldig lyd? Jeg søger ikke tung bas eller lignende, havde dog en forventning om at det ville være muligt at få lidt mere fylde i lyden end den man oplever med de snegle der følger med telefonen.

Jeg ville gerne undgå in-ear, da jeg synes at de er ubehagelige at bruge (har prøvet med forskellige størrelse dutter), dog kan jeg se på udvalget at langt de fleste producenter bruger denne type fremfor øresnegle, så jeg er villig til et kompromis for den gode lyd's skyld.

Airpods har jeg udelukket, både pga anmeldelser og fordi de kun kan betjenes med Siri. Komfortmæssigt er de ellers oplagte for mig.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 14:30
Med de standard som følger med IPhone? Synes selv de er super gode. Jeg har dog selv købt airpods og er vildt importeret over funktionalitet og specielt lyd, bruger dem til løb med meget bass musik.

Også at de bare selv forbinder når du putter dem i øret, og muter musikken hvis du tager den ene ud, og fortsætter når du sætter den i øret igen.

De er lette og sidder godt, i mit øre, under løb. Dem med kabler havde altid en tildens at falde ud. Jeg kan sagtens have dem i under 1 times løbe tur uden problemer. Synes det opvejer “ulempen” ved siri
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 14:38
Ja, synes absolut ikke lyden er god i dem der fulgte med min kone's Iphone, og lyden skulle være den samme som i Airpods.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 14:42
Så skal det nok ikke være dem. Var det de originale hun fik med, og hvilken iphone version?
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 14:48
Har hørt både dem hun fik med 6'eren og 8'eren, og ingen af dem imponerede. Og jeg har ikke set mange beskrive dem som super gode og med imponerende lyd. Men sådan er vi heldigvis så forskellige, tak for input.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 14:57
Det er irelevant hvilken version. Det er de samme 20,.'s bøffer der følger med alle iphones. Jeg har selv et par powerbeats wireless og jeg synes de er km foran standard (også en helt anden pris) - og bas er absolut ikke noget problem. - så mon ikke trådstarter har fået dem sat forkert i?

Men spm er nok mere hvor meget man vil betale for "ordentlig lyd" - wireless powerbeats har sjovt nok tilhørt eliten af in-ears i meget lang tid hvis man læser anmeldelser på nettet, især når vi taler om brug fx udendørs eller under aktiviteter. Sennheiser, Shure, Etymotic laver alle nogle ganske fremragende in-ears, men man vælger godt nok selv prislejet og får også derefter. jeg havde et par shure e3c som jeg elskede vanvittigt højt - lige indtil den ene døde efter en løbetur i varmen.

Lige pt bruger jeg beats wireless herhjemme til hjemmetræneren eller udendør (de knækkede i den ene øregang, så jeg har nøjsomt limet dem sammen) og så et par jabra sport pulse til fitnesscenteret.


Der har været en anden tråd om lige præcis det samme i forummet, så måske det var en rigtig god ide at kigge efter nogle af svarene der!! - den der med at cykle med ørebøffer er nemlig ikke helt så lovligt!


Redigeret af claus_jac - 04-Januar-2018 kl. 14:58
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 15:17
Jeg kan nu godt finde ud af at sætte dem i, var stadig ikke imponeret af lyden. Og hvis man nu f.eks. læser anmeldelsen fra Lyd og Billede er konklusionen bl.a. at de "kun er for bas-fanatikere". Så ved ikke helt om jeg køber den med eliten, og jeg tilstår gerne at jeg er dårlig til at beskrive lyd, men meget bas og fyldig lyd er ikke det samme.

Og jeg havde kigget hifi-tråden igennem for lignende emner, havde ikke lige kigget i "bærbare medieafspillere". Og kan ikke lige se relevansen i om det er lovligt at køre med propper eller ej, men nu har du også fået gjort opmærksom på det i denne tråd, og så er det forhåbentlig ude af verden.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2018 kl. 16:13
Til top
msommer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér msommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 08:26
Jeg har et par Sennheiser Momentum In-Ear jeg er rigtig glad for. Der er tre sæt silikonepropper i forskellige størrelser, så de kan tilpasses øregangen. De fås ofte til en fornuftig pris.
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 09:11
Tak for input, Allan og sommer.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 09:21
Jeg syntes at det kan være svært at få den fyldige lyd med ear-buds, men har oplevet en del in-ears hvor lyden er særdeles god (sidder selv med et par Shure SE535 som lyder rigtigt godt - købt brug for 500kr).

Prøv eventuelt at kig denne tråd igennem - der er meget godt imellem:


Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 09:48
Tak Jacob, det link kigger jeg igennem. 

Og det er jo nok også samme konklusion at jeg kommer frem til, der er vel en grund til at stort set alle producenter laver in-ear istedet for buds.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu